lunes, 16 de julio de 2012

IL PENSIEROSO -I-



IL PENSIEROSO
de Miguel Ángel



“Date cuenta profundamente de que el momento presente es todo lo que tienes. Haz del Ahora el enfoque principal de tu vida”.  De Eckhart Tolle.
Pois eu, tamén!
Xosé María Gómez Vilabella
De postos no “agora”, aquí me tedes!


Detrás de min, nada; diante, todo! En certa ocasión miña avoa e madriña, Josefa Lombardero San Miguel, preguntoulle a meu avó e padriño, José María Gómez Carballedo, que o viu silente, meditabundo, diante do cepo de face-las estelas:
-José, pode saberse qué fas, así, quieto, coa bros chantada no cepo, que logo parece que esteas de corpo presente…, e coa alma no Ceo?
-Muller, é que estou…, profundando! Estoulle dando grazas a Deus por cando me rodea, por este presente marabilloso!
-O que te rodea só é a casa, a eira e mailo orto, pois o demais é dos veciños!
-¡Estás equivocada: Todo o que me entra polos ollos é meu, que o gozo coma se tal fose! Neste momento estaba matinando en que Deus, ademais de Deus, ou precisamente por iso, é un artista, o máis grande, pois non hai, nin chegará a haber, un pintor que debuxe mellor cá El! Que atinados están os musulmáns cando din, así por calquera cousa, que Alá é grande…, ¡e iso que só o coñecen por referencias nestorianas! Todo isto, esta contemplación, lévame a pensar que se tan ben lles fixo o habitáculo aos homes, qué non terá na súa Casa, na Grande, nese pazo ao que chamamos Ceo!
A madriña, que tanto admiraba ao padriño, nada dicho, nada tivo que obxectar, limitándose a xunta-las mans para exclamar: ¡Certamente, Deus é Grande!
O neno, que a tal momento estaba ocupado en recoller brazados de estelas para levalas á cociña, afeito a oír aqueles sacerdotes laicos, seus, soltou un, ¡Amén!, que lle saíu da alma. Aquel neno, agora de lentes, aprendeu a lección, así que, cando chegou a vello, invocando ao seu padriño, tamén gusta de profundar. De presente, isto é o que foi observando:
Hoxe, o orto colleume esperto, e púxenme a teclear… ¿Qué? ¡Calquera cousa, pois coa paisaxe que teño diante, nesta ventá das miñas “Andoriñas”, todo é guapo, suxestivo! O sol comezou iluminando o Mons Ciro…, e nin así é doado adiviñar a desesperación, o auto sacrificio daqueles celtiñas que, ao secárselles a lagoa grande, esta que aquí vemos, ¡xeada de tanta dor, de tantas bágoas!,


optaron por envelenarse co zume dos teixos antes que someterse á escravitude romana. Espero, creo, que no Ceo, superado aquilo de Babel, terán un idioma único, pois na miña axenda levo a arela de conversar polo miúdo cos castrexos, ¡tanto que terán para contarme!
Segundo subía o sol, as sombras descendían, así que puiden contemplar cómo ían baixando pola Bouza de Veiga, ¿en busca do río, ou escapándolle ao sol? Non minto, nada, en absoluto, que talmente foi unha fuga; lenta, pero fuga. De pasado o río, esta luz diúrna deu en facer filigranas nas follas das árbores da miña finca, cousa que lles gustou aos paxariños porque espertaron de súpeto, e coa mesma puxéronse a trilar, que é a súa forma de darlle as grazas a Deus. ¿Ou foron os querubíns? ¡Non o sei, pois, como non coñezo aos querubíns, a miña imaxinación dime que esa clase de anxos é algo así, debe ser, coma os paxaros do Ceo! Se Fraga tomou posesión con cen gaiteiros, ¡cantos paxaros, ou querubíns, no terá o Presidente da Corte Celestial, que ese si que fai a garda permanente sobre dos luceiros, nos luceiros!
Coa ventá aberta, tamén se me abriron os ollos, así que daquela quitei as gafas, ¡outras ventás! A visión dun amencer, por mal que vexamos, repele aos cristais: vai directa ás pupilas, e destas, ao corazón! Non teño claro, iso non, se lle atribuímos goces ao corazón; un equívoco pois onde realmente se procesan é no cerebro. Con aquelas impresións, volvín ao teclado, e gravei esta mensaxe:
¡Deus, qué guapo é o amencer,
e qué riseiras son as flores
cando fan de espellos deste sol nacente!
Para min tamén é guapa a noite,
que sempre durmo cunha Estrela,
pero ao amencer sonlle infiel
porque,
¡hai tanto para ollar, tanto onde escoller!
Aquí dentro cheira a fogar,
pero, aí fóra…,
ás árbores, os paxaros, as flores…,
todo beleza, todo aroma,
son hipnose pura!
Se non fose polo frío,
e se mo permitise a miña Estrela…,
¡qué gozada non sería deitarme nun colchón de herba!
¡Qué teño que mirar pola saúde!
¿E logo, o resío, é malo?
Pola saúde do corpo, si, pero tamén está a alma,
¡sedenta de verdes, e noxenta de asfaltos!
O resío e mailo sol lévanse mal,
cando chega un, o outro vaise;
pois coa noite pasa igual:
¡Vén o sol, e domina a claridade!
Daquela eu póñome a pensar,
a profundar:
Avoíño,
eu,
arestora,
tamén estou de corpo presente,
coa alma subida ao Ceo,
porque ti me ensinaches que é aí Arriba
onde mellor se está!
-.-
Avísanme para rompe-lo xaxún… ¡Que café nin qué leite se me estou nutrindo de luces e de aromas, de brillos e de cores! Se non me credes, ollade; ollade, achegádevos ás ventás da vosa vida, que hai beleza para todos, gulosos incluídos!
¡Estou vivo,
e daquela pecado sería non vivi-la vida,
tanta como puxo Deus ao noso redor!
Estou vivo,
¡seguro!,
pois aínda que non  repare nos meus latidos,
todo ao meu redor vibra,  estremecéndose de sons.
¿Estas vibracións son as que lle dan corda ao mundo?
¡Claro que son, comezando por min,
que vivo porque palpito,
e gozo porque estou vivo!
Novo aviso…
¿Para qué, non vedes que estou en éxtase,
respirando os aires da vida?
¿Non vedes a beleza que me rodea?
¿Pretendedes que cambie este aire da montaña
por unha cunca de leite fervido?
¡Deixádeme mante-la alma
pois o corpo, tódolos corpos,
de tanto comer prosa vólvense prosaicos!
¡Deixádeme a poesía,
para unha vez que din con ela
na vida!
-.-
Perdóame, querido ordenador,
que te deixei esquecido,
sumido nun stand by pasota,
sen nada que contar, sen nada que dicir;
xa sei que así non che gusta estar,
¡seino de vello, seino de sempre!,
pero pasa que,
aínda que coma de garfos,
non podo duplicar os meus dediños,
tan felices que son cando os poño a teclear!
Tamén tes que comprender
que,
ademais de comer, teño que parrafear,
contarlle os segredos á miña Estrela,
sexa de día ou nas noites de luar.
Daquela, cando os meus tecleos ían do pizarrín á pizarra,
de Maxide no seu colexio rural,
o Mestre ensinoume que o primeiro dos mandamentos,
o primeiro dos verbos,
é amar.
Como aquel colexio era mixto
a miña pregunta non se fixo esperar:
-Ten razón, señor Maestro, que todas son preciosas,
e bríllanlles os ollos coma se fosen estrelas
na noite pecha,
pero eu,
que son tímido,
¿por cal debo empezar?
-Namorarse da primeira non é recomendable,
pero ten de bo que serve,
despois,
para comparar.
Eu, no teu caso, non sería veleta,
aquietaríame sosegado
en espera de que se vaia o luar,
que despois diso sempre vén a Polar!
¿Comprendes agora, meu ordenador apagado,
que se te deixei solitario foi para atenderlle
á miña Estrela, á Polar,
esa musa que tanto me leva ensinado
a pensar?
¡Ti sábelo ben, xa que dela moito e ben che levo falado!
Volvendo a ti, máquina querida,
meu segundo amor,
¡o primeiro foi aquela pizarra!,
direiche, de verdade,
que tamén mereces un piropo retranqueiro,
coma este:
¡Ti non es electrónico, diso nada;
es consubstancial co meu cerebro,
carne da miña carne e oso dos meus,
tan sensible e tan carnal
que cando choro, choras, e cando canto
tamén o fas!
A diferenza coa miña Estrela está en que ela contéstame,
aínda que o faga diferente segundo de qué humor estea,
pero ti,
máquina fría e desagradecida,
sempre calas, que nin as grazas me das;
ben o vexo, agora mesmo,
e iso que te estou chufando!
Con iso e con todo, eu sigo, de ti,
namorado.
¡Non ten nada de particular, que outras amei,
de baleiro,
pois nunca me bicaron!
¿Serían amores platónicos, deses de ida sen volta?
Esta pregunta é a que vexo escrita
a tal momento,
na túa pantalla, na moura, na confidencial.
¡Serían, ho, serían, pero é ben lamentable
que nesta vida, uns dean, e outros reciban,
sempre, e de sempre!
Mais fixéronme un favor, que así aprendín a ter paciencia;
aprendín que vale a pena esperar,
pois,
tras da lúa vén o sol.
¡Que razón tiña aquel Mestre, o tal don Jesús,
e eu, un desagradecido,
enfadeime porque me chamou "veleta"!
¿Cataventos, eu, por cata-los ventos, por ollar ao meu redor?
¡Ai, logo!
-.-
Agarda un pouco, que hai novidades na estrada frontal:
A tal momento pasa un auto,
e tal e como soa, parece que vai enfadado…
¡Non o vai estar, pois leva unha Mestra a medio espertar,
acelerando,
anoxada porque tivo que madrugar para a Mosteiro chegar,
que agora os nenos son puntais
porque un bus ás súas casas os vai buscar!
A ti voucho dicir,
afeito que estás a crerme:
Nos meus tempos a Mestra, ou o Mestre,
durmían na casa de enfrente,
e os pobres nenos, calzados coas de empeña,
atrochabamos polas lameiras,
polas corredoiras, polos carreiros,
a cen,
que nos aceleraban desde as casas, nas propias casas,
nas propias vivendas,
pois, do que non,
os mestres pechaban a porta,
e tiñamos que volver, desde as escaleiras…,
para o día seguinte!
Daquela,
¿cal é o mellor dos tempos?
¡O de antes, que nos criabamos feitos uns atletas,
e sen ximnasio de pago!
Escoita, outro ruxido, pero este pola dereita,
da parte da Graña…;
¡iso, unha Graña que xa non é celeiro!
Évos o remolque dos pensos, para as vacas manter…
¡Que si, que che digo a verdade, pois agora,
antes que subir aos carballos para retirarlles un feixe de hedra,
os patrucios prefiren pagar nutrimentos,
simples ou compostos,
a falta de herbas, que así lles tolean as vacas...!
Os que tolearon foron eles,
ou non tanto,
pois así, con pagar, e que o Estado subvencione,
aforran de arrincar aqueles nabos,
case sempre axeados!
Estes gandeiros non precisan ordenador,
que xa ordenan eles,
pero seguen muxíndoos os caciques,
sexan deste ou doutro lugar.
¿Cambiaron os tempos, cambiaron para mellorar?
¡Non o sei, pois a historia do presente
sempre se escribiu no mañá!
-.-


Envolto na néboa dos séculos, de fondo, o Mons Ciro. As lagoas están no alto da lomba.
De postos a pensar,
o meu pensamento inicial
vai por vosoutros, heroes daquel Medullius,
que mesmo vos vexo agonizar.
¡E encima presumen de que nos fixeron unha muralla!
Romanos, ladróns de mulleres,
a falta de Sabinas,
luguesas,
o que nos fixestes foi roubar!
Coas mulleres, coas nosas, aquel ouro do río Azúmara,
ese que teño aí abaixo,
no val,
e como os ladróns pensan que todos son
da súa condición,
¡arriba coas murallas, non vaia ser o diabro que lles rouben
o roubado!
-.-
Pouco pensador sería aquel
que bote en saco roto as lembranzas dos seus entregos,
e máxime aqueles que deixaron de ser
pola simple razón de que querían seguir sendo
o que sempre foron,
libres e castrexos!
Dous mil anos de nada,
que nada son na Historia dun lugar,
precisamente no da miña nacenza!
¿Cómo se chamarían aqueles avós,
aqueles que lles cederon o paso aos romanos,
a fortiori,
pero deixando un terzo libre,
aquel que os suevos ocuparon?
Eu teño apelido suevo,
pero,
¿miña avoa?
Como non o sei voulle dicir,
con todo agarimo,
Celtiña,
que soa ben, ¿verdade que si?
-.-
Avós do Medullius,
non preciso subir á vosa lagoa para vervos morrer;
o que preciso é ir ao Ceo, a xunto de vos,
para vervos triunfar nel!
-.-
Os romanos daquela queimaron o monte
para axudarvos a morrer, de fame que fose.
Os de agora resecárono cos seus eucaliptos,
que é outra forma de perecer!
¡Malditos, malditos todos eles,
e peor os de agora,
que ata se condecoran colgándose pendentes do nariz,
tal e como se facía coas cochas da ceba
para que non fozasen
no cubil!
-.-

O Páter Pedro Sánchez Pumariño (de Boelle, Corgo),
 misando nas propias trincheiras,
na guerra de Ifni, 1957/58
Para falar das guerras, como para falar das feiras,
hai que estar nelas, nalgunha delas.
¿Qué máis dá mouros que romanos
pois a única diferenza está nas armas,
que a crueldade é a mesma!
Mons Ciro, Ifni…,
¡malditas guerras, como se non fose bastante
loitar coas tentacións diabólicas!

Este luxo de pensar certamente é un luxo,
que igual nos leva a sufrir como a gozar,
pero máis luxo é sufrir
se sufrimos polo que non ten remedio,
queimando a vida, queimando a alegría,
nunha pira ridícula,
inoperante.
O propio, o apropiado, é gozar,
pois gozando invitamos a participar,
aínda que só sexa irradiando envexa,
que a boa sempre é sa!
-.-
Baixando do Mons Ciro
os meus ollos atopáronse coas Veigas dos Feás.
¡Isto é o que preciso: pacer!
Pacer, nutrirme cos zumes desta terra meiga
que me ten embruxado,
admirado,
trasladado ao Ceo
aínda que siga de pes nela!
¿É, ou non é, un meigallo,
unha terra meiga?
O privilexio, a vantaxe, de ter nacido,
criado,
nestas coordenadas
está en que,
Deus anticipounos a visión, a percepción,
dos goces celestiais.
¡Deus llo pague a Deus, que é o Único capaz
dun agradecemento semellante!
Eu,
mentres,
aquí abaixo,
coas mans xuntas, cordialmente apertadas,
e os ollos voltos ao Ceo,
así prego:
Señor, todo isto nos deches, todo isto me anticipaches
para que entenda o importante que é
ser home de ben,
coñecendo de antemán o que suporía perdelo!
-.-
Moisés, para falar con Deus, subiu á montaña;
¡pois eu, tamén,
que sempre se me dixo que hai que copiar
de quen ben o fai!


Non pensedes mal, que estas, aínda que coloradas,
 non son das de Eva,
que bo coidado tiven en escollelas,
ao meu xeito, como Deus manda,
que así estou de oufano;
de non crerme preguntádelle ao fotógrafo pois delas participou,
¡e soubéronlle a Gloria!
-.-
Falando da Gloria…
Na gloria estase cando se ten a conciencia tranquila,
pero non sempre pois hai conciencias lasas,
falsas,
capaces de enganar ao propio dono,
ao seu portador,
coma un cheque sen fondos
dado por un estafador,
que neste caso,
é o propio librador!
Dunha cousa boísima dicimos
que sabe a Gloria…
¡Daquela é que o intuímos, pois o que é probala,
será mañá!
Din que só os místicos e mailos poetas
son capaces dunha elevación tal;
daquela, como eu non o son, terei que agardar,
¡terei que agardar a que me abran as portas,
aínda que sexa un boquete lateral!
¿Os suicidas vanse coa ansiedade?
¡Non tal, meus pobres, que eses vanse
porque lles fallan os resortes craniais,
que ninguén de propio sentido
se cansa de esperar
tendo aquí abaixo un anticipo da Gloria Celestial!
¡Deus lles perdoe,
porque, de acelerados, non saben o que fan!
-.-
  
Miguel Ángel (Michelangelo Buonarroti)
puxo a Lorenzo de Medici na ventá,
pensativo, melancólico,
co dedo nos beizos para demandar silencio,
cousa prescindible, ao meu xuízo,
no meu caso.
Eu non mando calar,
a ninguén,
e menos aínda aos paxaros do meu Bergland,
pois,
de asomado á ventá,
así ruxan os autos na estrada,
así berreen os corzos polas femias chamando,
nada me impide seguir impertérrito no meu cavilar.


Claro que teño unha vantaxe
pois,
en lugar de dous vellos dormentes,
aí abaixo, diante miña,
o que teño é:
¡dúas árbores xigantes,
sempre espertas,
día e noite, inverno ou verán!
Ao Cedrus atlántica a miña dona chámalle,
acaso porque medrou desgalichado,
cos  brazos sempre estendidos,
a todos,
a todo o mundo,
fosen mouros ou cristiáns,
por moito que zoasen os ventos ao seu redor,
¡Xosé María!
Eu, pola miña parte, á súa compañeira,
¡á miña compañeira!,
unha Libocedrus decurrens,
recatada, circunspecta, rezadora, previsora e precavida,
máis ben coas mans, coas ramas,
xuntiñas,
abeirada do Norte polo seu marido,
ou ao menos iso é o que ela di,
fai de parella, de contrapunto,
comigo,
así que lle veño chamando, desde sempre,
¡Xosefina!
-.-

Xosé María Gómez Vilabella

Segue en

IL PENSIEROSO  -II-

IL PENSIEROSO -II-



..../...
 

Coa vista á fronte,
pois para olla-la terra non é preciso abaixala,
os Campos de Cirio,
os meus!
Si, os meus, e non os de Ciro,
pois ao centurión, ao Ciro, déronllos, asignáronllos,
en premio dunha matanza;
e a min, os actuais, déronmos sen darmos,
auto asignados,
para regalo dos meus ollos,
polo feito amoroso de cruzalos cen veces
camiño de Rois,
¡o meu xeito de ir ás mozas!
-.-
Pensar non é o mesmo que matinar:
Matina aquel parvo
que goza co lodo dos pensamentos impuros,
ou tráxicos, ou fatalistas, ou…,
torpes, en definitiva!
Pensar é sinónimo de voar,
de voar ao Ceo sen quita-los pes da terra,
sen aborrece-las realidades, sen desesperarse por elas,
estando con elas,
nelas.
Pensar é utilizar o corpo,
este cerebriño tan pesado que, por veces,
ata nos doe a cabeza de soportalo.
Pensar,
a capacidade de pensar,
é,
ante todo, por encima de todo,
esa facultade que nos deu o propio Creador,
por días de vida,
para que o imitemos creando,
elaborando,
aínda que só sexa coa imaxinación!
Pensar tamén é agradecemento,
pois aquel que non se digna pensar,
¡desagradecido!,
está repudiando unha facultade sobrenatural.
Os matinadores afúndense,
non nadan,
por iso, porque son…,
nada!
 
A Pondal emocionábao
o simple renxer de catro piñeiros,
de catro rumorosos;
¡que arpa tocaría se chega a ter as bóvedas inxentes
destes carballos da miña carballeira!
Daquela,
eu,
que non sei rimar, nin arpa teño para cantar,
limitareime a pensar,
a pensar na regalía que é ter
algo
no que se afanar.
Aos que non teñan carballeira,
préstolles a miña para que teñan onde rezar,
pois,
¡meus pobres!,
poucos hai que non teñan un eucaliptal,
pero,
¿carballeiras?
¡Só a teñen, só a temos, aqueles que, de corazón,
 amamos o rural!
  
Para ter carballeiras é preciso,
son indispensables,
uns avós que amasen a prole, que amasen o lugar,
que se molestasen en plantar futuro, en deixar herdanza;
é preciso ter druídas fundadores,
devotos,
cada quen de cadanseu lugar.
O presente é, simplemente,
un crisol
onde se funden e confunden os esforzos e mailos quereres
dos proxenitores.
¡Deu lle-lo pague, amén, que ben o merecen
pois,
o que educa un fillo, sexa propio ou alleo,
planta unha árbore, e deixa algo para ler,
non pasa polo mundo de baleiro,
que volo digo eu, que son un alma agradecida,
que é o menos que, nesta vida,
se pode ser!
-.-
Puxen unha argola no portalón
para que as visitas atasen a súa cabalgadura,
pero,
tantos cabalos traen axugados ao seu carro
que non os dan atado,
e coa mesma entran ao meu recinto sacro
simplemente tocando a bucina!
¿Pero non vedes que estaba en reflexión,
illado do mundo,
alleo á súa mecanización?
¡Ben se di que non hai peor noxo có de terse confianza!
A vida é, por encima de todo, intimidade;
convivencia si, por suposto,
pero sen prexuízo de que nos deixen vivir en paz,
en paz co ser,
pero tamén co noso estar!
Ben o dixo aquel veciño, e iso que era analfabeto,
ou precisamente por iso:
“¡Non hai mellor vida cá dun só…, levándose ben!”
¡Esa é a clave: Levarse ben, con todo deus,
comezando por un mesmo!
¡Que pobriños aqueles cabaleiros
dun só cabalo,
por máis que lle chamasen:
Águila, Auriga, Babieca, Balius, Bayardo, Bucéfalo…;
ou Blanco, comezando por Santiago e rematando polo de Napoleón.
Imperioso, Genitor…,
Palomo, Pegaso, Rocinante, Stratego…!
Pero o meu preferido é un que vin retratado,
esculpido, 
na calle Alcalá, fronte ao Retiro,
que se eu mandase daquela quitaríallo a Espartero
de entre as pernas,
para dárllelo ás eguas madrileñas!
-.-



¡Hai que vivir no deserto para darlles a súa  categoría ás árbores!
Teño unha receita especial
para aplicárllela aos incendiarios dos bosques:
Vendelos como escravos aos Polisarios do Sáhara
para que recollan os dromedarios extraviados,
e os abeiren debaixo
dos argáns.
¡Con iso aprenderán, dunha vez por todas,
o valor do que deixan queimado
aló atrás!
Pero,
de ben pensado,
penso que será mellor deixalos no país
para que lles recorden aos pecadores
a gravidade do inferno,
pois,
se inferno hai,
seguro que se parece ás súas piras infernais!
¿Vedes cómo, por ben que elaboremos os pensamentos,
sempre atopamos mellores solucións
se seguimos rumiando
un pouco máis,
que por algo, e para algo, os galegos inventamos esa filosofía do trasacordo, 
do trasacordo xenial!
-.-
Nunca direi que os carballos da miña carballeira
me tapan a vista do ceo:
Achéganme a visión do Ceo, 
iso si,
pois mirando para eles, debaixo deles,
e deténdome neses raios solares que se coan por entre as ramas,
é como mellor se comprenden os destelos da Gloria,
tan fortes e cegadores
que nos fan pensar que hai que deixa-la carne,
os ollos da carne,
para que o espírito admita esa luz especial,
para as pupilas, cegadora.
Con iso visto e sabido,
cómo pode haber persoas que lle teman á morte?
¡Ás lagañas do pecado, á cegueira carnal
é ao único que hai que temer
porque nos fan cambiar os ollos polo rabo,
polo de Satanás!
-.-

Aprender dos veciños nunca é malo,
salvo que sexa nocivo o seu exemplo;
por iso bendigo a envexa
cando fai de roldana do noso pozo
miserento.
 
Aí os tedes:
¡agradecidos do seu porco nutricio!
¿Onde?
¡No outro, no outro Castro Verde, no portugués!
¿No noso, qué?
¡No noso o único que lles facemos ás vacas
é muxilas,
e como premio soltalas polo monte arriba,
para que engorden,
para que rendan nas libras!


¿Qué sería de Galicia sen vacas, sen toxos, sen carballos?
¡Ben o sei, que xa o dixen: o deserto do Sáhara!
Para amar Galicia, para comparar,
nada como pasarse cinco campañas
na África Occidental…,
abanicándose!

Pero…, iso xa non é noso, quedou atrás!
¡Tedes, ho, tedes, tedes remedio,
que aquí están as miñas lembranzas…,
se é que me credes!

¡Mais, en vista diso, a calar, que é hora de sestear!
Si, pero non,
que xa non estamos naquela Hespéride,
unha “terra de ninfas e de coellos”.

Houbo mutacións,
e pasamos de coellos a leiróns:
¡dormentes, si, tanto ou máis cá rapaza do conto!
¿Culpa de quen?
¡Un pouco polo clima, e outro pola mestura racial,
pero máis, moito máis,
por culpa daqueles galeóns do ouro e da prata…,
arroubados, que non gañados!
Despois diso viñeron unhas riadas de emigrantes
emperrados en transferirnos divisas
para que os dormentes deste país seguisen…,
sesteando!
Ben o dixo Unamuno, 
¡outro pensieroso, mellor cá min,
cen veces!,
“¡Que inventen ellos!”,
pero faltoulle engadir:
¡Que inventen, que traballen, que exporten,
eles,
pois en España sobran  traballadores, sobran pensadores,
sobran exportadores,
que por iso o exportaron a onde mandaban daquela aos pensierosos,
¡a Fuerteventura!,
que alí tamén xogaban á Lotería Nacional,
esa fortuna dos vagos
esa fortuna dos que optan polo paro,
polo paro voluntario!
¡Señor,
apiádate desta España dos osos preguizosos.
Amén!
-.-
 
Os Quiroga-Unamuno, traballadores modélicos,
e por tanto, rara avis, bichos raros, nefastos:
perseguidos, desterrados, ámbolos dous, don Miguel e mailo xenro.
Este rapaciño, que tamén lle puxeron trabas na Universidade,
con dificultades pero deu chegado a médico,
e foi o meu doutor, e tamén o meu veciño;
un bo amigo,
¡tan escasos neste país da comenencia!
Convivimos, porta con porta, en Xixón, dez anos.
¡Victis honor!, honor aos vencidos, que dicían os romanos,
e niso tiñan razón!
-.-


Santa Festa do Santo


As parroquias son as netas dos castros,
medradas e cristianizadas.
¡Bendita Institución
na que bebeu a miña alma!
Os concellos son entidades políticas,
artificiosas,
pero as parroquias teñen un sentido familiar,
marcadamente relixioso.
¿A quen se invita nas festas parroquiais?
Con preferencia á parentela,
que é a mellor forma de mantela unida,
adherida.
¡Só deixan de facelo, só deixan de invitar,
aqueles morgados do corazón axeado!
Saca-los Santos é a forma que temos de invitalos
a participar nas talladas festeiras,
e iso con preferencia,
xa de mañá,
dándolles a dianteira aos demais invitados.
¿Cabe un ritual máis cristián?
-.-

In Memoriam
dos que se me anticiparon no transo:
Avoíños,
Tanto os meus coma os dos meus fillos,
que matabades un carneiro ritual
pola festa do patrón,
tal e como facían aqueles hebreos do rito pascual,
para celebra-las festas con santidade,
en paz e grata harmonía,
aquí me tedes, pois, en reciprocidade,
inmolando verbas
nesta ara da fraternidade,
dun xeito parecido a como faciades co voso carneiro,
para que participedes da miña festa,
da miña conmemoración,
desde aquí abaixo, desde a terra,
pero co espírito alzado ao Ceo,
ao voso,
a esa residencia na que residides de presente,
no presente, pero tamén no eterno.
Chámovos, invítovos á festa,
á miña, á vosa,
a esta patronal que me ensinastes a celebrar
en reunión familiar.
¡Se vides,
 se me vides visitar,
penso devolvervos a visita…,
cando Deus me permita transitar,
subir,
saír deste correccional!
-.-


¡Deus, qué difícil é vivir sen contaminarse
nun mundo de inmundicias,
tantas e tan variadas!
Isto si que dá que pensar, e nin así se lle dá atopado
solución,
que despois da confesión volvemos a caer...,
nos mesmos pecados!
E digo eu,
que,
se confesasen as mulleres,
pois as de agora son máis listas e máis precavidas cós homes,
igual daban coa receita vacinadora,
en particular de escarmentadas, como se supón que están,
daquela experiencia da mazá.
¡Cave ne cadas!,
lles advertían aos Césares,
pero,
aínda así, desmandábanse!
Os confesores adoitan dicir que é conveniente
facer exame de conciencia ao deitarse,
pero,
¿e se o diabro nos manda o sono en forma de arrolo,
como facéndonos un favor?
¡Que o diabro me coma se o sei responder!
Daquela seguirei pensando,
pensando e rezando;
pedindo axuda,
ante todo ao meu anxo da garda, pois teño para min que,
de tanto ignoralo, igual se durmiu nos loureiros,
¡el tamén!
Veña falar da contaminación ambiental,
así,
en singular, pero son dúas, sendo a principal a social.
A do ambiente ataca ao nariz, pero a social podrece a alma,
así que,
¿cómo podemos aspirar a unha eternidade gloriosa levando,
deste curral,
o espírito sucio, sucio e contaminado?
¡Xa llelo preguntei aos Curas,
xa,
pero eles tampouco deben estar limpos,
impolutos
pois ningún me tirou pedras…,
e iso que os provoquei!
-.-
Pasa a 
IL PENSIEROSO -III-