TEATRO
PARA AFECCIONADOS
O XUÍZO
Xosé María Gómez
Vilabella
O Xuízo
O XUÍZO DOS QUE
FORON PUROS…,
PORQUE NON TIVERON
OCASIÓN DE SER IMPUROS!
Sóubose do caso porque volveu do seu coma
unha beata das de Lugo,
e contouno para alertar ás seguintes.
Aquí vémolas nun soto da
Iánua caeli
onde as reteñen en purga para cumpri-las penas do seu
XUÍZO CONTRADITORIO.
¡E menos mal que lles puxeron un anxo negro,
un eunuco,
para que lles toque a pandeireta no ínterim!
-.-
ACTO ÚNICO
Escena I
Escena I
Tribunal de
Admisión constituído para xulgar, en Xuízo Contraditorio, unha nómina de
opositoras ao Ceo que non tiveron pase directo porque se considerou que aínda
estaban en fase de maduración.
No pano de fondo este letreiro, ben visible:
TIBI DABO CLAVES
REGNI CAELÓRUM.
ET QUODCÚMQUE LIGÁVERIS SUPER TERRAM,
ERIT LIGÁTUM ET IN CAELIS;
ET QUODCÚMQUE SÓLVERIS SUPER TERRAM,
ERIT SOLÚTUM ET IN CAELIS.
ET QUODCÚMQUE LIGÁVERIS SUPER TERRAM,
ERIT LIGÁTUM ET IN CAELIS;
ET QUODCÚMQUE SÓLVERIS SUPER TERRAM,
ERIT SOLÚTUM ET IN CAELIS.
Preside San Pedro,
obviamente. Á súa dereita, San Froilán, Patrón de Lugo, e por ende, das
luguesas. A continuación, como Secretaria da Defensa, María Castaña, redimida
dos seus pecados. Pola esquerda, o Santo Mártir José María Díaz Sanjurjo, un
Fiscal terrible que non concibe a santidade sen sacrificios; de Secretaria súa,
Enriqueta Otero, que, como Mestra que foi, é moi esixente coas do seu oficio.
De alguacís, dous Anxos, que presentan a cada opositora coa mesma seriedade que se fosen gardas civís.
Pregúntalle San Pedro a unha das opositoras:
-Empece por
dicirme a súa graza, e manifeste en que situación a declara a súa propia
conciencia.
Dolores. (Moi coqueta):
Dolores. (Moi coqueta):
-¡A graza xa ma
ve! ¿Ou non percibe o meu sorriso virxinal, o vertical, casta e pura coma a que
máis? Na escola chamábanme dona Dolores..., ¡que sempre fixen por quitárlle-lo
don aos demais..., para acumulalos eu! No persoal tanto me entreguei aos nenos,
precisamente aos nenos, que nunca ollei para os mozos..., ¡e iso que os había
impoñentes, alí na Fonsagrada! En canto á conciencia..., ¡indaguen vostedes, xa
que me sitúan en interdito!
San Froilán:
-¡Calma, muller,
que a oposición, como de costume, te-la gañada! Aquí trátase unicamente de
afinar méritos e responsabilidades para que entres no Ceo cunha pureza
acrisolada!
Dolores:
-Déronme un dez na reválida de Maxisterio..., ¡e iso só llelo daban ás beatas acreditadas!
San Froilán:
-Pasemos por alto
que te recomendou o Abade de Samos, don Mauro, aquel patrocinador dos
enchufados...; pasemos, tamén por alto, que nunca miraches á cara aos mozos da
Fonsagrada...; pasemos dos aburrimentos da túa mocidade, pero...!
María Castaña, que de bispos entende canto haxa que entender, sae en apoio daquela alma desconcertada:
-Domine Froilán,
coa venia, déixeme avogar pola nosa beata, que está habituada a examinar pero
non a ser examinada, e por iso se extravía. Mira, muller, xa sabemos que es
virxe, pero aquí non abonda con selo xa que veñen de dúas clases: as que o son
porque puxeron toda a súa alma en perfeccionarse, resistíndose ás tentacións
mundanas; e por outra parte, as que o sodes por outros motivos, entre os que
están o de ser feas, o de ser mandonas, e por iso negadas aos homes, etcétera,
sen omitir aquelas egoístas que querían chegar perfectas a un matrimonio
perfecto, quedándose célibes porque..., porque non se cruzaron con un macho da
súa, suposta, altura! ¿Ti, en conciencia, onde encadras?
Dolores:
-¿Eu? Como a miña modestia non me permitía mirarme no espello, ignoro se son guapa ou fea... ¡Iso, iso; (Trata de disimular) non me tentaron por fea, así que son inocente!
María Castaña:
-¡De fea, nada,
que diso, o que é en Lugo, nin as castañas o son, para canto máis as roibas;
nin as roibas nin as morenas! O teu caso, querida Dolores, está en que saíches
demasiado normalizada da túa Normal, ¡e fixeches coma as cinco mociñas do
Evanxeo!
Dolores:
-¡Eran dez!
María Castaña. (Dirixíndose ao Presidente):
-¿Dom Petrus,
decátase do ben que coñece os Evanxeos, Mateo incluído? ¡Esta muller vai para
santa!
San Pedro:
-Daquela, ¿por que
non deu a cara cando había que dála? ¿Por que non lles explicou ás alumnas os
riscos que corrían deixándose engaiolar polos rapaces? Miña sogra sempre andou
de rodriga tras de nós, ¡e non nos deixou bicar ata despois de que estivésemos
atados coa estola do Patriarca!
María Castaña:
-Querida
postulante, San Pedro ten razón... ¡Pídelles perdón ás túas alumnas, e
deixarate pasar!
Dolores:
-Non acendín o candil, non chamei polos mozos porque era Mestra, e tiñan que ser eles os que me beixasen a man! En canto ao de explicarlles sexualidade ás nenas, ¡que llelo dixese o Cura, particularmente ás mociñas, que del non desconfiaban, pero, se as alerto eu, igual pensaban que o facía para competir con elas!
Dolores:
-Non acendín o candil, non chamei polos mozos porque era Mestra, e tiñan que ser eles os que me beixasen a man! En canto ao de explicarlles sexualidade ás nenas, ¡que llelo dixese o Cura, particularmente ás mociñas, que del non desconfiaban, pero, se as alerto eu, igual pensaban que o facía para competir con elas!
San Froilán:
-Xefe, o meu
consello é que a poña en reflexión..., un novenario! ¡Cun novenario á súa
Virxe, á das Dores, esta madura o pouco que lle falta! (Nun á parte,
dirixíndose tamén a San Pedro: -Coide, Xefe, que non andamos sobrados de
virxes, e se a esta lle poñemos unha aureola de santidade, na súa terra igual
dan en rezarlle; e con iso, meigas fóra!)
San Pedro:
-¡Fiat! Entón,
fiémonos dela, pero despois dese novenario terá que facerse visible na
Fonsagrada, pois está subindo a temperatura dese lugar..., de tanto bailar!
A beata xunta as mans en acción de grazas, e os anxos apártanse para que faga mutis polo foro. Suponse que vai disposta a imita-las virxes prudentes pois recolle unha vela e acéndea para alumarlles ás pecadoras do seu lugar.
A vela quitáronlla..., un día que
houbo lóstregos..., porque lle botaron a culpa!
-.-
Escena II
Os anxos traen á
María III, que aínda lle dura o carmín. É moi lingoreteira, e rompe a falar
antes de que lle pregunten:
-Se este é un
xuízo de virxes, ¿por que me xulgan a min, que canto fixen foi atrae-los
quintos para que deixasen en paz á respectiva? ¡Lémbrolles que son a neta de
María dos Quintos, aquela muller que tanto fixo por Lugo, aquel pararraios de
cinco xeracións!
Díaz Sanjurjo:
-Serénate, muller,
pois, aínda que merecías que che cortasen a cabeza, ou cando menos a lingua, a
Providencia deixoute morrer na cama, ¡iso si, dunha venérea!, e aquí Santa
Enriqueta avogou por ti alegando, a
contrariis, iso mesmo que invocas, que te sacrificaches para que as
mulleres de medio Lugo chegasen virxes ao matrimonio. ¡Por iso te homologamos
coas virxes..., sen selo!
María III:
-¡Claro, téndome a
min, aqueles castróns deixaban en paz á cabrita respectiva! Ata que un deles me
pegou o mal africano... ¡Xa que logo, acepten a miña querela, e mándeno ao
inferno!
Enriqueta:
-Tranquila, muller, que no inferno xa está: Arestora leva máis cornos có propio Satanás..., ¡e os que lle esperan, casado cunha vampiresa! Ti, de natural, eras boa, pero no hospicio non souberon tratarte, non che inculcaron a virtude do traballo, e xa sabes, ¡onde hai folganza hai droganza!
María III:
-Eu quería que os
rapaces fosen felices...; ¡non o fixen por mal! E ben arrepentida que estou...,
¡desde que me falaron da Madalena! Mire, Don José María, vostede que sabe diso:
Pídalle aquí a San Pedro que me devolva á terra, que así terei ocasión de
predicarlles aos infieis..., ¡a ver se me cortan o pescozo, pois, daquela,
mártir, coma vostede, directa ao Ceo! ¿Non si?
Díaz Sanjurjo:
-Muller, iso xa
non se estila, que arestora os martirios son doutro xeito; agora consisten en levar con paciencia as
adversidades e fraquezas do próximo! Basta con ser exemplar, que daquela
cortaranche a cabeza, sen dúbida! Hoxe en día non hai maior heroicidade que
vivi-la vida con honestidade, cousa un tanto difícil, pero o que quere chegar a
santo...! Por se non o sabes, Xesús deunos estas instrucións: Amade aos vosos
inimigos, facédelles ben aos que vos odian; ao que che zoupe nunha meixela,
preséntalle a outra... Niso está a meirande heroicidade. Aquí tes o caso da
Enriqueta, que foi maltratada e roubada, incluso nos seus hortos, pero devolveu
ben por mal ensinando de balde aos pobres. ¡Non era virxe, iso non, pero chegou
a merecer tanto ou máis que algunha delas, que por iso a temos aquí, na sala de
espera das escolleitas!
Enriqueta:
-Non fagas rabiar á rapaza, que abondo penou en vida, e iso que lle chamaban de vida alegre! ¡Maldita vida a daquelas escravas da Rinconada; canto sufriron, elas, para que gozasen de falsos praceres aqueles pecadores! ¡Goces efémeros..., sen reparar nas consecuencias: abortos, enfermidades, etc., etc.!
María III:
-Pero eu non fun
escrava...
Enriqueta:
-¿Que non? ¡As túas cadeas eran invisibles, pero grosas! Hoxe mesmo estás encadeada a todos e cada un daqueles mozos aos que quitaches a súa inocencia, que che botarán a culpa dos seus pecados. A miña proposta é que te nomeen anxo da garda de todos aqueles cos que pecaches..., para que lles sopres remorsos, a ver se así se salvan!
María III.
(Insistindo):
-¡Eu quero ser
mártir...! ¿Onde está Santa Teresa para preguntarlle como foi aquilo de que
quixo pasarse con seu irmán á terra dos mouros para que os martirizasen?
Déixenme ir, poño por caso, de embaixadora á Franxa de Gaza, que alí acabarei
degolada, ¡seguro!, pois din que teño cara de xudía... ¿Será polo moito que
xudín...?
Díaz Sanjurjo:
-Non insistas,
muller; ¿non ves que Dom Petrus está levantando o dedo? Iso significa que che
dá o pase. Agora, de xeonllos: Misereátur
vestri omnipotens Deus, et dimissis peccátis vestris...
-.-
Escena III
Entran cunha virxe
que se anunciou como Ama de Cura.
San Froilán:
-O teu caso vai
ser dos máis problemáticos..., que aínda non chegou ningunha tan recomendada,
tan cargada de responsos! ¿Quen tentou a quen..., na soidade da vosa reitoral,
digo?
Ama de Cura:
-Señor, o
chocolate dábame denteira, así que me limitei a servirllo, tantas cantas veces
quixo!
San Froilán:
-Muller, non me
refería a iso, pero, se o dis en sentido metafórico..., vale! Por outra banda,
en Lugo, que eu saiba, nunca se caparon os curas!
Ama de Cura:
-Señor, o meu
naceu para santo..., que se tal non fose, nos tempos que corren, vostede veríao
de promotor de casas, e non de catequeses! Colleume de Ama porque viu en min,
na miña virtude, unha boa colaboradora..., para que lle axudase a encarreira-los
nenos... O problema téñoo eu, que tanto recei para chegar a santa, e aquí,
polas trazas, dubidan de min!
María Castaña:
-Muller, non fagas
caso, que a min tíñanme por sacrílega, e mais entrei pola porta grande. Cando
se fan as cousas con intención de facer ben, se logo saen mal, a culpa é do
diaño, que disfraza os feitos. En canto a ti, o noso asombro é que te pasaches
de virtuosa: ¡tanto pucheiro, tanto chocolate, e ti, nin probalo! ¡Cústanos
crelo!
Ama de Cura:
-Daquela terei que
xuralo...
María Castaña:
-Non, muller, que
eu creo que tes o expediente limpo, pero o caso é se escandalizaches ás túas
freguesas, que daquela igual puxeron en ti feitos que se cadra só estaban na
súa imaxinación..., ou no seu desexo! Escandalizar é unha cousa mala; ¡e dar pé
ao escándalo, aí que se vai! Ti deberas durmir na túa casa, se non a tiñas
lonxe...
Ama de Cura:
-¡Ai, si, e o
pobre do señor Cura, el só, nesa casa vella de xunto da igrexa, nesa reitoral
estartelada, sen un alma caritativa que lle quentase os pés!
María Castaña:
-¿Quentarlle os
pés...? Así que durmías co cura...; coma quen durme cun irmán, supoño!
Ama de Cura:
Ama de Cura:
-Non, señora;
durmir, non, que antes de irme á cama sempre lle quentei a súa..., cunha bolsa
desas de goma!
María Castaña:
-¡Renego! El, coa
bolsa, e ti, aterecida...? ¿Non tiña abondo coa súa?
Ama de Cura:
-Non, señora, pois
o señor Cura, antes de deitarse na súa cama, sempre me poñía dúas ou tres
botellas de auga fervendo, na miña, cun cravo dentro para que non estoupasen;
despois quitábase os calzóns, os interiores, e envolvíaas neles..., para que
non me queimasen! ¡Un santo!
San Froilán:
-Para isto que oio
non estou preparado, así que, Anxos, devolvede esta Ama á sala de espera, que
teño que elevar consultas a Dom Petrus... Xa vos avisarei se a tedes que subir
ao Sétimo por santa, ou descendela ao Purgatorio por mentireira. O que nos dixo
resulta tan incrible que haberá que profundar na investigación desta alma. (Nun
á parte: -¡Ou sabe latín, ou é máis fría que un can, así que o mérito desta
virxe non vai ser doado de calibrar!)
Desde que a retiran os anxos, Petrus dille a Froilán:
San Froilán, en Lugo
-Eu fun capaz de
negar a Cristo, ¡tres veces!, pero esta virxe minte máis cá nai que a pariu:
¡Presume de que foi Ama de Cura para que lle sirva de recomendación, pero nos
meus antecedentes está que foi..., Conselleira da Xunta de Galicia! Froilán,
dálle paso para arriba, canto máis arriba mellor, pois esta pícara, no
purgatorio, é capaz de convencelos para que a elixan Defensora do Pobo, un luxo
que atentaría contra a nosa imparcialidade! Esta chegou virxe porque non houbo
guapo que con ela se atrevese..., nin a plantarlle unha moción de censura,
canto máis tombala! ¿A que esperas, brandengue, ou é que te seduciu? Sae un
momento, e fai cumprir o meu Ditame; non sexa o diaño que nos meta no Ceo a
democracia, e daquela, en vez de rexer os bos, van mangonear os malos, os
pícaros, que son os máis!
-.-
Escena IV
Levántase San
Pedro e dilles aos Anxos:
-Traede a seguinte,
e poñédema diante, que esa é unha monxa que se cre máis papista có Papa, así
que compre toureala!
Un dos Anxos:
-¿Refírese a Sor
Verónica da Fervedoira, non si? ¡Polas referencias...!
San Pedro asinte coa cabeza, e saen os anxos para retornar ao momento coa axustizada.
San Pedro:
-¿Que; segues
opinando que as monxas deben celebrar e confesar...?
Sor Verónica. (Que nin case lle deixa terminar):
-¡Uih, a quen
temos aquí! ¡Pero que ben te conservas, querido Simón, co que traballarás
agora, co terceiro mundo desbocado, pois os pobres non fan máis que fornicar, e
os misioneiros, que lles prohiben os profilácticos...! A terra xa se fai
escasa, e os caiucos da emigración non dan abasto... Pero véxote ben
asistido... Don José María Díaz Sanjurjo, a quen sempre admirei, pois, sendo de
boa casa, dos Sanjurjo de Mondriz, tomouse a molestia de ir á terra dos
matachíns... E logo está o noso San Froilán... Agora entendo por que lle poñen
o seu nome a tan poucos nenos: ¡un padriño con este cargo no Ceo mal se pode
ocupar dos cativos de Lugo! O que me desconcerta é ver aquí, nada menos que de
Secretarias, a dúas prepas das do noso país: María Castaña, que en vez de
axeonllarse diante do seu bispo para pedirlle unha esmola para os pobres de
Lugo esixiulle que repartise as riquezas, e ata se di que acabou con el
tirándoo ao Miño... ¡Soberbia, que fuches unha soberbia! De Enriqueta Otero
paso, que polo menos tentou encubrir as súas demagoxias comunistoides fundando
aquela escola do "Carriño", para analfabetos... ¡As Mestras, por
pecadoras que sexamos, non deixamos de ser Mestras, con maiúscula!
Enriqueta Otero, tanto lle quería
ao seu “Carriño”, que o levou para o Ceo.
San Pedro, que sempre foi de reaccións un tanto bruscas, enfróntase á Verónica da Fervedoira:
-A propósito
daquel "Carriño" da Enriqueta: Xa que non detés o teu, xa que non es
capaz de frear, e xa que predicas que as monxas deben ser confesoras...,
-supoño que sería para confesa-los homes, e así coñecer as nosas debilidades-,
vouche dar unha oportunidade: ¡Confésate a ti mesma!
Sor Verónica da Fervedoira:
-¡Vale, acepto!
Para empezar, ¡Ave María Purísima! Como o meu nome indica, nacín na
Fervedoira... Segundo referencias, miña nai tiña unha horta, de par daquela
fonte onde abeberaban os maragatos, coa recua... Meu pai, que por aquí debe
andar, e mais dubídoo porque con miña nai non foi de palabra: tanta secura lle
entrou que a arrastrou ata o seu horto, e..., ¡violouna! Diso me vén a
castidade, como froito natural, por natural reacción dunha mala acción!
San Pedro. (Impaciente):
-Muller, que
esteamos na Eternidade non che dá bula para deterte en minucias. Abrevia, que
hai sete mil, sete mil virxes, que merecen pasa-lo seu exame, tanto ou máis cá
ti!
Sor Verónica. (Que fai na media, se cadra para mandar unha remesa aos nenos de Lugo, tan boa que é, a media!):
-Daquela, con iso
da guerra, consumíase moita verdura, e logo que miña nai deu en vender leiras
cambiándolles o nome cuns letreiros que poñían "Solar". Chegou a
rica; quero dicir, de ricura pasou a rica, circunstancia que me levou, de
primeiras, á escola particular de don Manuel González (Teixeiro de Gondel), un
Mestre depurado que acabou de depurarse coas humidades do seu soto, alí na
Fervedoira; despois diso, pasáronme á Normal, que lle dixo don Manuel á miña
nai que era alí onde normalizaban ás nenas. ¿Vanme seguindo?
San Pedro asinte coa cabeza, e Verónica segue confesándose, pero sen deixar de palillar nunha media:
-Na Normal...; na
Normal todas eran paletas, séxase, da aldea, pois das femias ricas de Lugo fun
a única estudada! ¿Non me preguntan por que? ¡As ricas tiñan traballo abondo
con pasear pola rúa da Raíña..., de caza, que é o deporte dos ricos! Nisto miña
nai foi humilde, que me dixo: Nós somos ricos, pero non está mal que estudes
para ensinarlles aos ricos, que a maioría deles son unhas acémilas, máis
acémilas cás vinte mulas do teu pai! Por favor, non poñan cara de impaciencia,
pois, xa que en vida non me deron a Cruz de Afonso X o Sabio, deixádeme
axudarlle a Cristo..., que por algo me puxeron Verónica!
Enriqueta, interferindo:
-¡Tampouco a min ma deron, e seguro que a merecín máis cá ti!
Sor Verónica:
-¡Non tal, que de
guerrilleira a monxa non se chega por oposición! Pero se non me volven a
interromper, sigo: Déronme a escola nacional mixta da Fervedoira..., pero alí
non había máis que maleducados, fillos de estraperlistas, e para máis calvario,
o Fidalgo do lugar, o dono das mellores leiras, nin para min ollaba, e iso que
deixei de ir ao rosario para acabalgar as pernas diante súa, na taberna dos
señoritos. ¡Tan decepcionada me puxen, que lle pedín ao Párroco una
recomendación para face-lo noviciado monxil! Aquel Cura coñecíame ben, que
certificou: "Esta Mestra, a pesares de vir de onde vén, sempre foi
honesta, lucindo as saias máis longas deste arrabalde. Eu propúxenlle entrar de
"aliada", pero ela é ambiciosa: quere casar máis alto, co propio
Deus". O señor Cura foi decente, que ben sabía que eu ía de monxa
precisamente por non acada-la fidalguía, pero ese detalle pasouno por alto.
San Pedro:
-Veña, muller, que
o de monxa xa o sabemos, pero, tendo esa vocación, como é que faltaches aos
votos? ¡Non son o único que negou a Cristo!
Sor Verónica:
-¡Diso, nada! Eu
pedín que me desen de zona petitoria precisamente a Fervedoira, así que, con
esa credencial, presenteime na casa do Fidalgo. Aínda estaba de bo ver pois,
como non casara, non tivera desgaste! -¿E logo, non te lembras de min, tanto
que ollabas para as miñas pernas cando fun a Mestra desde lugar? El contestoume
dándome unha aperta: -¡Ai muller, canto sentín que te foses, pois eu, daquela,
en vista de que as señoritas de Lugo me torcían a vista, decidín abaixarme a
ti, á preciosidade do teu corpo, pero..., deixáchesme plantado na primeira
parte do meu ollar! Agora que volves, hai dous problemas: Un, que traes a saia
aínda máis longa que daquela; e outro, que xa se abateu a torre do meu castelo,
e non podo aspirar ás homenaxes dunha moza! Respondinlle, despois daquelas
chuchas: -Se tan mal e tan arrepentido te sentes, podo deixar os hábitos, e
coidarte, que saírme de monxa por unha boa causa igual non é pecado... -¿Serías
capaz diso, por min? -¡Si, ho, que onde houbo lume, se a leña era boa, o remol
tarda en apagarse! Tan só che vou poñer unha condición: Que me fagas unha venda
do que tes, e iso por dous motivos: un deles, para que non pensen no convento
que desertei sen máis. Isto aceptoumo, así que lle dixen o resto: -Cos teus
bens, se te sobrevivo, ademais das Misas, vou fundar un hospicio... -¿Un
hospicio? -¡Si, ho; xa que non imos ter fillos, para cargarte de adoptivos que
recen por ti! O fidalgo, despois de todo, era un fidalgo, así que aceptou as
miñas condicións, e aquí me tedes, Mestra, Monxa e Fidalga. ¿Que máis se me
pode pedir?
San Pedro alzou o dedo, que é o sinal que adoita facer cando dá paso libre ás ánimas purgadas, e Sor Verónica da Fervedoira entrou no Ceo. ¡Outra santa, outra virxe!
Un dos anxos, daquela, levantou a palma, pedindo falar:
-¿San Pedro,
pasámola sen máis, sen purgatorio?
San Pedro:
-¿Queres máis
purgatorio que poñerse a dar escola sendo rica; aguanta-lo párroco da súa
parroquia, que ata lle controlaba o Catecismo; namorarse dun fidalgo impotente,
paspán e achacoso...? Iso ademais da súa decepción no Concilio, que o esperaban
as monxas como unha promoción interna; e ter que deixa-las risas do claustro
para aguanta-las toses daquel vello...? Mira, Anxo, levádea para xunto dos
mártires, que esta deu a súa xuventude polos demais, que logo é tanto como
dá-lo sangue!
Decatándose San Pedro de que na Sala se producía unha certa bulla, pois os mozos de hoxe en día teñen pouca cortesía, engadiulle ao Anxo:
-Tan pronto
volvas, baixa ese pano, pois está visto que estes do século XXI, de adultos
vólvense adúlteros, cando menos de pensamento…, porque non son capaces de
presenciar un desfile, unha pasarela de virxes, e iso que é a cousa máis
inocente e máis natural do mundo! ¡Ave María Purísima, ao que chegamos!
Coa mesma, cae o pano.
Xosé María
Gómez Vilabella
-.-
O
Autor non terá inconveniente en permitir que se represente calquera destas
obras sempre e cando se faga co seu consentimento previo, del ou dos seus
herdeiros, e, por suposto, con un mínimo de dignidade escénica. Se para entón
estou reunido con San Pedro, que ninguén me interrompa; nese caso, falen cos
meus herdeiros, que de seguro respectarán estas instrucións.
Xosé María Gómez Vilabella
No hay comentarios:
Publicar un comentario