Solpor en Fisterra
Volvín á ventá para
face-la miña despedida
crepuscular,
crepuscular,
cousa que non omito
cando me atopo cerca dela…;
¡iso, me atopo,
pois é daquela cando
realmente me encontro
a min mesmo!
O sol, un pouco máis
á dereita, ou á esquerda,
segundo a estación do
ano,
pero dos Campos de
Cirio non se sae,
¡que ben sabe cal é o
meu camiño, e co meu, o seu!
Deixando Cirio,
deixando o balcón da miña “Ximena”,
avanza en dirección á
Coruña,
para morrer, cada
día, no seu Fisterre,
no meu!
no meu!
¿Qué máis aló está
América?
¡Xa o sei, pero iso é
outro continente, outro contido!
O sol despídese para
darlle paso á noite,
que é a miña
conselleira honorífica.
Cando vén pecha, a
miña alma recíbea no salón do cerebro,
que así, nada,
ninguén, nos molesta.
Eu achícome, e a
noite crece:
¿E logo, qué fas,
cómo che foi; segues matinando na materia,
tío materialista?
¡Pois fódeste, que na
noite pecha só podes palpar…,
tebras!
Ten razón, que niso
non caera,
¡nin con tantas
noites enloitándome vida!
Nas tebras a alma
encóllese, recóllese na confusión,
treme...
¡Ai, Deus, qué cativo
son, qué encollido me vexo!
¿Non será, noite
tenebrosa, que queres a miña destrución,
a miña evaporación?
¡Neste transo só me
aviva, só me reconforta,
a esperanza, a
confianza,
de que Deus nunca
anula o creado:
¡simplemente o
transforma!
A noite é o elemento
perfecto para aluma-las conciencias,
para abaixa-los
fumes,
que o fai para que
podamos vernos no propio espello,
no das
sombras,
e con iso decatarnos
de que en nós, por nós mesmos,
nada somos, nada
valemos, que todo nos vén da luz, séxase, de Deus.
Se non fago exame de
conciencia
nesta
atomización do meu ser, é que moi
soberbio debo ser!
¿Soberbio?
¡Ou logo, qué
esperabas valer!
O home caído é coma a
folla outonal, que podrece se non a levantan do chan.
¿E quén tal poder
ten?
¡Só hai un poder, o
poder do único Deus, do único Omnipotente!
Daquela a noite tamén
ten o seu valer, a súa luz:
¡que nos serve de
humillación!
Xa o dixo o Mestre,
xa, que por iso está ben dito:
“¡O que se humille
será enxalzado!”.
Eu respóndolle, desde
a miña humildade:
¡Así sexa!
De cando en vez, a
noite alza o pano mouro,
para mostrarnos as
estrelas.
Eu xa tiña unha,
¡de Cirio
precisamente!,
unha que orna o meu
trono,
o meu trono de Rei de
min mesmo,
pero esas do espazo,
do espazo infinitivo, chatolan o trono do Infinito.
¡E qué infinito non
debe ser, tanto o Rei coma o seu trono,
alumando sen parar,
sen parar e por doquier!
¡Ai, Deus, que me
estou mareando con tanta grandeza,
proba evidente de
dúas cousas, a cal máis importante:
Que eu son grande
porque me fixeches partícipe da túa Gloria
Inmortal,
Inmortal,
e iso a título
gratuíto
pois as penalidades
desta vida non son prezo teu senón carga,
miña,
miña,
a propia dos propios
pecados, dos herdados de Lucifer.
Por parte,
que só son cativos os
mesquiños,
tal que eu cando me
deixo atemorizar polas tebras da noite escura,
esquecéndome de que
elas son así, precisamente así,
para que se me
ilumine o cerebro,
se é que o teño, se é
que o uso!
-.-
Un testamento abraiante: o de Enriqueta
Enriqueta Otero, primeiro Mestra, e despois Guerrileira;
sempre dando exemplo.
Deixou dito que:
“É moito e moi
importante o recibido dos nosos entregos,
así que a nosa
obriga, a nosa responsabilidade,
consiste en,
conservalo, melloralo, e transmitilo,
como Deus manda”.
¡E dicían que
era atea;
pois,
para min,
despois do Cardeal
Gil foi o mellor teólogo de
Castroverde!
-.-
¿Conservar..., mellorar..., transmitir...?
¡Deus, qué responsabilidade a nosa,
a de todo cristián:
abraiante;
iso, abraiante,
tanto no moral coma no material!
-.-
¿Conservar..., mellorar..., transmitir...?
¡Deus, qué responsabilidade a nosa,
a de todo cristián:
abraiante;
iso, abraiante,
tanto no moral coma no material!
-.-
Ante todo, e por
encima de todo,
o Libro de Familia,
ese libro onde están
contidos os meus títulos nobiliarios:
A Santa Biblia.
Esa é a única nobreza
que ten prohibida a soberbia;
daquela, a miña é a
única nobreza correcta…,
se eu fose capaz de
ser nobre,
cousa que intento,
pero,
logralo, para min,
non é doado;
debe ser porque non
teño madeira de santo.
De carballo si que a
teño,
pero…,
é de carballo!
¿Cabe herdanza
meirande, patrimonio máis absoluto,
có de ser fillo de
María, irmán de Xoán?
¿Títulos, rexistro…?
“Xesús, vendo a súa
nai e, onda ela,
o discípulo amado,
díxolle á nai:
-Muller, velaí o teu
fillo!
Despois díxolle ao
discípulo,
e nel, con el, a
todos nós, nun legado xeral:
-Velaí a túa nai!”.
¿Notario?
¡O propio evanxeo do
propio Xoán!
¿Cabe un legado, unha
herdanza meirande
que unha filiación
divina,
ese feito de ser
proclamados fillos de María,
aquela Virxe
Inmaculada que xa ascendeu,
a mesma que pariu,
aleitou e criou nada menos que
ao Fillo de Deus?
A fe venme, vennos,
do Libro Santo,
pero as obras son
miñas, creación miña, responsabilidade miña,
¿non si meu señor
Santiago,
ou logo para que
comentaches, para qué explicaches,
aquela aseveración
túa, tan certa e tan filosófica,
de que,
“¿Qué proveito lle
trae a un dicir que ten fe, se non ten feitos?”
Non,
desde logo que non,
pois ben concluíches
naquela carta dirixida aos emigrantes,
¿aos emigrantes?,
¡entón vai por min,
para min tamén!,
que,
“Meus irmáns,
se alguén se arreda
da verdade e outro o trae ao bo camiño,
tede seguro que quen
fai que un pecador volva
dos seus camiños
trabucados,
-¡daquela eu, eu
tamén, eu entre eses tales!-,
salvará a súa alma da
morte,
e soterrará unha chea
de pecados”.
¡Grazas, un milleiro
delas, meu señor Santiago,
por apearme do meu
cabalo,
do cabalo do orgullo,
e iso que,
levados precisamente
dese orgullo,
vímoste representando
nunha montura xigante,
galopante…,
por iso, precisamente
por iso,
porque queremos facer
de ti o noso modelo,
cando debera ser ao
revés,
pero coidamos que os
nosos mestres teñen que ser,
tan altivos e tan
torpes coma nós,
coma os alumnos,
que por iso te
representamos cabalgando,
espada en man,
como para matar
mouros,
e,
de ser posible,
uns cantos cristiáns,
sexan ou non sexan irmáns,
que por algo
procedemos daquela escola inhumana
de Caín,
noso modelo na
carreira do mal!
-.-
Entre os meus,
múltiples, arrepentimentos,
a tal momento estou
tendo un especial, que o vou considerar de maior contía:
Pasei medio século
renegando da Historia do meu país,
das súas cruentas e
estúpidas realidades,
para concluír,
arestora,
que sen eses erros
dramáticos non daríamos chegado á etapa presente,
a esta, acaso,
relativa madurez.
A caída, a soberbia
do ser humano
foi tan brutal
que precisamos eses
milenios de traxedias para reflexionar,
para ir entrando en
sazón, en razón.
¡Iso, en razón!
Daquela foi, é, un
herdo positivo; lento, pero positivo.
O quid está en que a
humanidade,
cos seus dous pasos
adiante e un para atrás, como ben observou Lenin,
seguimos e sigamos á
procura dun perfeccionamento razoablemente bo,
momento ese no que
Deus dará por aceptable a remisión da pena, e…,
acabarase este mundo,
o terráqueo!
Antes diso,
imposible, que non sería lóxico,
pois Deus non
permite, non pode permitir, chafalladas, cousas mal feitas.
¡Non é que o home lle
saíse mal feito senón que nos concedeu de máis, e…,
suxestionados por
Lucifer, sublevámonos!
Daquela,
nesta
reconsideración,
dareille as grazas
porque me situou nunha andaina avanzada.
¿No medio do Camiño?
No medio do Primitivo
si, tamén; no medio do de Santiago, igualmente.
O outro, a outra
traxectoria,
é demasiado longa
para medila co meu metro,
co meu, curto,
entendemento!
-.-
Non fai falta ser astronauta
para decatarse, para
asombrarse,
da obra de Deus.
Na finca,
na miña coma en
todas,
teño e temos de sobra
onde escoller,
desde os trevos
trinitarios ás sequoias, pasando polas roseiras,
mouras ou brancas,
pero todas de bo ver.
Eu podo plantar,
transplantar, regar ou matar,
cortar,
pero o que é a
semente, a Creación, o primordial,
é de Deus,
ese Ser Supremo que
todo o fai ben.
Daquela é de
imbéciles negalo,
escondelo, esquecelo,
ignoralo.
¡Xa fai falta ser
rebelde para rebelarse
contra quen tal
autoridade ten!
Nesa carreira da
rebeldía
a meirande é a de
quen, sabendo,
se nega, ou se
abstén,
de ensinar.
¿De ensinar, qué, ou
a quén?
Para comezar,
aos nenos da rama
familiar, aos próximos máis próximos,
que nolos poñen ao
redor para…
¿Para qué vai ser,
querido mestre?
¡Para ensinarlles,
ante todo, a apiadarse dos ateos,
pois eses son tales
porque non tiveron ao seu redor
quen lles ensinase o
verbo amar!
Ninguén que ame,
desde os trevos ás roseiras,
e xa non digamos as
sequoias,
pode ignorar ao Deus
que fixo a semente!
-.-
Seguimos, e sigamos,
facendo Camiño;
Sigamos conservando,
mellorando, e…,
transmitindo!
Iso de conservar é
bastante difícil
pois o tempo destrúe,
erosiona, podrece,
pero o home…, aínda
máis!
¡Deus, cántas cousas
boto en falta,
pero, entre elas,
dúas que me parten a alma:
a destrución dos
hórreos e o respecto aos maiores!
Os hórreos viñan da
prehistoria,
e con iso e con todo,
onte,
onte mesmo,
eran a mellor
despensa do mundo rural.
A pretexto de que
estorbaban,
derruíronos,
sen esperar a que
eles mesmos se derruísen:
nalgún caso para
facer cortes, e noutros para os autos gardar,
coa adicional de que
a palla comezou a escasear,
os hórreos…,
leña para o lume, que
así estaba carretada!
Diso tan só se aledou
a ratume,
que lles puxeron o
queixo ao alcance
do seu padal.
En canto ao respecto,
algo facía falta avanzar,
pois aínda no XX
a tiranía
paterno-filial foi, era, medieval;
pero desde que demos
estudios aos fillos,
estes subíronselles
ás barbas aos iletrados de seus pais.
¡Burros, os fillos,
ignorantes de que
ningunha universidade
supera aquela ciencia
familiar das lareiras cálidas e cordiais!
-.-
En vista do visto,
querida e admirada Enriqueta,
eu,
fiel ás túas
consignas, ordeno e mando:
¡Avante, a toda máquina!
Xosé María Gómez Vilabella
No hay comentarios:
Publicar un comentario