miércoles, 6 de junio de 2012

AS VERBAS -II-


.../...


-E-

Elección…



Nesta baralla, cales son as feas?

¡Constantemente eleximos, e non só diante das urnas!
Nada practicamos tantas veces ao día,
acertadamente
ou non,
coma o rosario das eleccións.
A primeira xa é abrir os ollos,
ou non;
darlle grazas a Deus polo novo amencer,
ou non;
poñe-la radio,
ou non;
e así sucesivamente, mil cousas máis,
nada máis espertar!
No único en que non dubidamos
é…,
en almorzar!
-.-

¿Encrucillada?

¡Encrucilladas!
Xa que son tantas,
en plural;
tantas como eleccións,
pois,
nos guste ou non,
de parados igual nos convertemos
en estatuas de sal,
e iso aínda que non sexamos,
nin esteamos,
salgados!
¡Pónnolas a vida,
acotío,
aínda que non as busquemos, nin as desexemos!
¿O compás?
¡Bah, ese instrumento non serve
nos camiños da vida,
pois a dirección exacta, a correcta,
márcanola,
o noso pasado, séxase, o noso pensar,
utilizando datos,
pois a intelixencia pouco orienta
se non a temos documentada!
A intelixencia vén a ser coma un ordenador
que ordena
se está programado.
Levounos milleiros, ¡de anos!, aprender a pensar,
e aínda así facémolo mal.
-.-


Entregos

¡Uf, tenden a infinito!
Iso quixera saber, iso quixera coñecer,
pero día chegará,
cando os meus deixen de estar
no calendario.
Córreme présa, pero primeiro,
que se non mo ofrecen quero pedilo,
é pasar polo Purgatorio,
que mo pide o corpo,
pois non quero,
nin debo,
¡aínda que me deixasen facelo!,
traspasa-la porta de San Pedro
coa roupa vella,
co corpo cheirando,
pois,
aínda que do confesionario saíse perdoado
está, queda,
a ferruxe do pecado.
Despois desa limpeza,
que na Eternidade nunca é tarde,
virán as preguntas, as presentacións:
¿A ver onde están os meus,
comezando por Adán,
sen esquecer aqueles suevos,
aqueles Gomá,
dos que Gómez é derivado,
patronímico patricial.
A min gustaríame que teñan a súa procedencia
na Schwarzwald

pois,
canto estiven nela, tiven a impresión
emocionante
de que esa parte da Alemaña
érame familiar,
e non só polos hórreos, deles herdados.
¡Queridos Gomá,
desde aquí vos anticipo os meus saúdos,
os máis cálidos, os máis suados!
-.-

¿España?

¡Uf, miúdo cóctel de razas,
de crenzas,
de pretensións!
¿De pretensións, tamén de pretensións?
¡Pois, logo, que niso somos únicos;
só niso…, ao de agora!
Para ver España, para entendela, o mellor é
irse lonxe,
comparala con outras civilizacións,
e daquela,
sen árbores diante do bosque,
entenderémola mellor.
¿Que ten cousas boas?
¡Claro que as ten, pero eu, que a quero moito,
deséxollas mellores!
¡Haberá que ter paciencia,
pois esta pel do touro colgárona do mapa
cando aínda estaba...,
sen curtir!
-.- 
-F-

¡Familia!




Nas vodas de ouro, diante da nosa Virxe..., e tan felices!

Se hai algo neste mundo que sexa sublime,
insuperable,
é o concepto familia,
pero só o sabe, só o recoñece,
aquel que,
por unha ou por outra causa,
a ten, ou a dá, por perdida,
cousa lamentable.
Lamentable é non tela, certamente, pero aínda é peor
perdela,
ou tela extraviada,
que vén a ser o mesmo!
Aquel que nace no seo dunha familia que o é,
ou que saben selo, de palabra e de feitos,
dea grazas a Deus
que bo regalo lle fixo!
Para ser familia non chega coa consanguinidade
que tamén hai afinidades boas,
perfectas,
sen coincidencia do
ADN,
e incluso sen case convivencia.
Por iso,
polo dito, pero tamén polo indicible,
poñamos á familia no altar dos lares
¡que é onde debe estar!
-.-

Fillos de puta

Esta verba, esta expresión,
sempre me puxo os pelos de punta:
¿Por que non dicimos
fillos de puto
posto que pai tiveron, e golfo era,
pois,
sen un cabrón,
elas,
¡miñas pobres!,
outra cousa farían,
así tivesen que comer papas de fariña,
pois,
que para austeras, as mulleres!
Aínda nos queda moito machismo,
demasiado,
atribuíndolle a inmoralidade ao sexo contrario,
sendo que así non se comportarían,
elas,
de ser, nolos homes, exemplares.
¡Encima diso, difamamos
nelas,
que xa é o máximo!
-.-

¡Fornicación?

¡É a única ciencia que non precisa experiencia,
que a copiamos dos animais,
tan animais que somos,
ou que,
como tales nos comporamos!
A reprodución é outra cousa, outro concepto,
outra función!
Hai un mandamento que a prohibe…,
iso, a fornicación.
¡Xa, e o sentido común, tamén,
pero,
con iso de que se inventaron os profilácticos,
e maila ruda no pucheiro,
ninguén lles ten medo
ás consecuencias!
¡Nin ás consecuencias,
nin ao inventor dos Mandamentos,
que son moitos,
para sabelos de memoria,
dez!
-.-

Frialdade

Haina de dous tipos:
A externa pode apaga-lo corpo,
pero a interna oprime a alma,
¡máis có xustillo dunha vella presumida!
En canto á interna,
tamén a temos de dúas clases:
a buscada,
e maila que nos fan!
Da friaxe buscada,
que Deus me perdoe, pero alédome  ben:
Téñena merecida por…,
por folgazáns, por insolidarios,
que ninguén está só salvo que o queira estar,
que o mundo é grande,
sendo cousa de buscar, sendo cousa de elixir,
 amigos,
aínda que sexa no barullo desta feira globalizada.
Da que nos fagan, do illamento que nos fagan,
aínda que non estea xustificado,
nin merecido,
a receita é máis difícil:
¡Deixar a corredoira por onde estabamos indo,
e meterse polo atallo,
buscando,
que non todo é lameira neste lameirón terráqueo!
Hai unha terceira soidade,
que en España a dabamos por extinguida,
superada,
pensando que da emigración xa pasáramos á inmigración,
pero,
foi un sono estival,
nunha noite tinguida de branco!
-.-

Frío


O frío do frigorífico
é conservante,
pero
o do corazón é enervante:
debilita e quita forzas,
excita os nervios
e pon nerviosos aos desagradecidos.
¿Haberá frío meirande
co desagradecemento?
O corazón dun desagradecido
é un corazón morto,
apagado,
que precisa moito do inferno
para ser reactivado.
A pouco que o pensemos
é doado de adiviñar
a onde van os desagradecidos:
¡Ao polo oposto...,
para ser derretidos,
que o teñen merecido!
-.-

Freixós

Con mel e azucre, qué delicia!
Pero eran mellores cando o leite viña directamente
da nosa Cachorra,
mantida con nabos de Lugo,
cós auténticos,
cos da horta de abaixo das Casas de Abaixo.
¿Cociña galega?
Vén dos celtas, que, de metidos no recinto dos seus castros,
aburríanse coma ostras,
¡case sempre no monte, lonxe do mar!,
así que non lles quedaba outra que esmerarse
no seu cociñar.
-.-

¿Fume?


Pasamos do da lareira
ao dos tubos de escape, nun santiamén.
¿Cal é, ou cal era, peor?
Os dous son malos,
pero,
aínda é peor vivir afumado,
pois,
neste caso,
as propias nafres
non son apropiadas;
detéctaos mellor o noso próximo,
pero,
como os divirte a nosa fachenda,
comenenciudos que son,
calan!
-.-

Fanfurriñeiro

¡Perdón!
Quería escribir “Español”
e saíume fanfurriñeiro.
¡Está visto que a min nunca me admitirán
na Galega,
e na Española, menos!
É o problema dos que nacemos, e nos criamos,
na aldea,
que de tanto chapurreo,
nin somos o que parecemos.
Estoume lembrando de que os señoritos da vila
xa falaban doutro xeito, e vestían doutra maneira;
ríanse a gargalladas…
¿De quen, de nós, ou deles mesmos?
A dúbida ofende, pois en España,
en Galicia algo menos,
sempre tivo máis mérito,
máis categoría,
o que cagaba na cama que o que lavaba a manta.
Se non me credes,
preguntádelles a vosos avós,
se é que aínda os tedes.
-.-

-G-

O burro diante, para que non se espante.

Gómez é un patronímico
derivado
de
Gomá,
un nome xermánico bastante común 
entre os nosos suevos.

Suevos, que non godos,
pois os das godalladas foron os outros,
que,
aínda que primos dos primeiros,
tiñan a Palencia no medio.
Os romanos déronlles un terzo,
¡só un terzo!,
pero foi o de mellora,
nas mellores terras.
¿Por que se fala tan pouco dos suevos,
que case os limitan
a Braga,
e iso que eran de calzón largo,
con botas de polaina?
Cando os godos aínda servían aos romanos
de escolta na garda imperial
os nosos xa tiñan un rei,
un rei que se pasou de ambicioso,
e por iso o cearon
cando ambicionou do Mondego para abaixo!
Hermerico de nome,
e galego de adopción, aínda que non de crianza,
asinante daquel foedus,
¡histórico!
do ano catrocentos dez,
de ti por ti con Roma, coa Roma cesárea,
nada menos.
¡Un hurra por Hermerico,
noso emérito antepasado,
gloria daquela Gallaecia gloriosa,
pero non sempre vitoriosa!
-.-

Gloria

Isto que antecede, este precedente,
lévanos á crenza de que,
xa na terra,
é posible abarcar o ceo coas mans,
haxa ou non extraterrestres
nese espazo infinito.
¿Somos, ou non somos, finitos?
¡Algúns son finolis, pero o que é finitos,
todos,
mal que nos pese, pouco que nos agrade!
-.-

Gozar
é anticiparse á gloria, ou polo menos
intentalo!
Un erro, pois o goce virá despois,
que o de aquí é, tan só,
un ensaio,
e para iso con gasosa,
unha bebida espiritual máis ben sosa;
claro que é mellor cá sosa…,
cáustica!
Hai mil xeitos de gozar,
de experimentar,
pero o mellor de todos é contempla-la natureza
cando comeza a espertar:
Sentarse debaixo dun carballo,
dun castiñeiro, ou dun bidueiro,
tempo abondo
para ve-las herbas medrar,
que iso é incomparable!
Sendo así,
¿por que nos afumamos vendo os coches pasar?
Crédeme:
¡Non hai nada como respirar
ese osíxeno que sae das follas
na madrugada!
-.-

Guitarra



Cando a miña rapaza
aínda me era descoñecida,
eu,
de lonxe,
xa a oía,
e bailaba ao seu son,
coa emoción de presentir
que aquela alma sensible
íase axustar coa miña,
e delas nacerían dúas criaturas,
tanto dela coma miñas!

¡Bendita guitarra que tan ben soaba
que a oín
desde aquelas roseiras
que plantaba a tal momento,
para ofrecerlle una rosa
á outra rosa,
miña tamén.
¡Para sempre miña!
Daquela, desde aquel intre,
dinlle a chave do meu corazón,
e ela respondeu, nas ondas do vento,
resgando na súa guitarra.
¡Dese xeito tan harmonioso
deume o seu
consentimento
expreso!

¿Que oportuna,
non si?
-.-

-H-



¡Aproveitémonos, que o hoxe témolo entre mans,
pero, do mañá, Deus dirá!
Aproveitémonos,
pero,
con mesura, con tempero,
que Deus, e iso que era o dono,
 multiplicou os peces e mailo pan
prudentemente,
que só lle sobraron doce cestos,
e para iso mandou recollelos!
-.-

Hostias

Andou moito e aínda queda
esta blasfemia;
pero o que non saben os blasfemos
é que as hostias de dar na cara,
esoutras, as non consagradas,
veñen do latín
hostis,
que significa estranxeiros,
ou inimigos,
e por iso se lles daba na cara,
nas súas fazulas,
sopramocos en lugar de beixos!
-.-

Horribilis annus, annus horribilis.

¡Cos que van,
e cos que nos esperan,
polo menos sete,
igual cás pragas de Exipto;
pero o malo, o peor, aínda é que non temos
un Xosé
que nos almacene trigo!


-I-

Aos inimigos póñolles a letra grande
con todo pracer,
polo moito que lles debo,
¡polo moito que me deron que tecer!

Diante miña xa se foron uns cantos,
pero aínda queda,
e quedará,
un fatado deles.
Algún,
¡que ben os coñezo!,
daralles o seu máis sentido pésame aos meus fillos.
 Iranme ao enterro,
¡ao funeral non o teño tan claro!,
e chufarame,
tamén,
¡iso por descontado!
Falarán da miña bonhomía,
a destro e a sinistro,
¡se cadra ata nos periódicos!
¡Señor, grazas,
un milleiro delas,
polo favor que lles fagas
levándome,
 pois os meus inimigos
teñen moitas ganas diso,
de verme partir cos pes por diante,
pero vounos foder,
que de min só lles quedarán as cinsas,
e para iso
nun lugar reservado, privado…,
para que non mas pisen!

¡Señor, falando en serio:
Que cousa tan boa son os inimigos,
pois,
se non te cravasen naquela cruz
tiñas que idear outra forma de redimirnos,
e non todas servirían
para o que tiñamos merecido!

¿Verdade que lles debo dedicar
un I maiúsculo,
tan maiúsculo coma aquel que che dedicou
Pilatos,
para coroa-la túa Cruz?

¡Señor, ensínanos a dá-la paz,
pero de verdade,
e non na punta dos dedos,
aínda que nos manchen,
aínda que nos manquen,
aínda que non o fagan de verdade,
pero que nós, si,
o noso, si,
aínda que nos estean pisando no pé,
asemade!
-.-

Domine Iesu Christe,
qui dixísti Apóstolis tuis:
Pacem relínquo vobis,
pacem meam do vobis;
ne respícias pecáta mea,
sed fidem Ecclésiae tuae!

Señor, dáme forzas para dá-la paz
de todo corazón, que non é doado,
e necesitarei unha forza especial,
a que nos vén da túa man
xenerosa e santificante!

Se algunha cousa importante
aprendín neste mundo terráqueo
foi a disimular diante dos meus inimigos:
¡Crieime en Montecubeiro,
naqueles días criminais,
nos que só os fuxidos se podían salvar!
Os fuxidos, ou os discretos,
aqueles que coñecían ben aos veciños,
aos delatores,
tantos que había,
por diante e por tras do palleiro!

Rapaciños do meu lugar,
¿vedes a comenencia de espelirse,
de disimular as fraquezas do próximo…,
maiormente se o temos próximo,
tal que na casa de enfronte?
¡E nunha aldea todas o están!

Xesús díxonos que puxésemos a outra meixela,
pero o diabro recomenda
agochala
dándolle para adiante ao sombreiro!
O diabro nunca foi bo amigo,
pero nesta ocasión
igual si…,
porque tamén é tramposo para o meu veciño!
-.-

Inmiscirse
en asuntos que non nos son propios,
e por tanto, impropios,
é outra boa aplicación do “i”,
pero diso,
Líbera me, Dómine!
¡Tanto que temos que facer,
na nosa casa, na propia,
e non obstante dedicámonos a varrer
a corte do próximo,
incluída a da súa cocha de cría!
¿Que lle quiten os aneis á cocha,
eses que a prevén para que non foce,
pasándoos ás propias narices?
¡Deixémoslles facer,
pois,
en definitiva,
dos porcos son irmáns,


e se así gozan,
focen ou non focen, coa súa fozan!
-.-

¿Indiferenza?

¡Non, iso tampouco,
pero a diferenza móstrase,
constrúese,
co propio exemplo,
depurados!
En todo caso témo-lo “i”
para chamarlles aos desencarreirados
polo seu nome, polo propio,
¡imbéciles!
-.-

-J-

Como non a temos nosa,
os estranxeirismos, para os estranxeiros,
que nós, de momento,
coa muiñeira imos servidos,
e a Jota, con Agustina, para os baturros,
que nós xa temos,
na mesmísima entraña,
a María Castaña!


María Castaña
(Cadro de María Presas)
-.-

-K-

Deixarei o kiosco
para os estranxeiros,
pois eu,
co meu quiosco,
de abarrotado que está,
teño abondo, que nin lido dou
a prensa que me ofertan
cada mañá!
-.-


-L-



¡Ai Luguiño, Lugo,
que pouco te coñecen, que ata pensan
que esas murallas
nolas fixeron aqueles romanos,
 para coroarnos,
cando, de feito, foron os nosos, seus escravos,
a lategazos,
para pechar o ouro que nos ían roubando!
-.-

Larapeteiros
¡Non os coñezo, que de aquí non son,
pois,
se de algo pecamos os galegos
é do noso silencio,
da nosa discreción, case sempre excesiva,
pois nunca abrimos a boca,
nin sequera para maldicir cando nos pisan,
cando nos atropelan eses cabalos do poder.
Tan discretos e tan sufridos
somos,
que  ata facemos bo aquel dito de Castelao:
¡Mexan por nós, e dicimos que chove!
Aquela Isabel de Castela,
vencidos os beltranexos,
ordenoulle ao seu Gobernador,
¡por escrito!,
que non “cejase” na castra e doma de Galicia.
¡Vaia se o fixo, que ás probas me remito!
-.-

Lembranzas
Da señora Emilia de Brañas, de Millares;
máis exactamente: Santa Emilia.


Señor,
certo é que nos botaches do teu Paraíso
con causa xustificada,
que os teus motivos sempre foron,
e serán, xustos;
con todo mandaches a Moisés,
de Profeta,
pero rompémoslle aquelas táboas dunha Lei
doada de cumprir,
mais,
como a túa paciencia é infinita,
á terceira mandáche-lo Fillo!

Por se isto fose pouco,
mandáchesnos á túa Santa
Emilia
para que nos mostrase, para que nos lembrase,
o teu Nacemento.
¿En Belén?
Si, pero reproducido en Millares,
no Millares da Valeira.

¡Tan só falta que nos abras o Ceo,
e nos deixes celebrar un perpetuo Nadal
nesas Alturas,
da man de tan ilustre veciña,
e con ela,
todos aqueles que nos deches por veciños
e por amigos,
que foron moitos e bos,
exemplares,
¡como que eran de Millares!
-.-

Libre albedrío

¿Chegarán a telo os ordenadores?
¡Era o que nos faltaba,
que as urnas falasen en por si,
elas mesmas,
pechando con chave informática
o resultado electoral!
En definitiva, non tería nada de particular,
pois,
¿que máis dá un pucheirazo de barro,
que outro informático?
As listas, polas trazas, non se abren,
pero as olas escáchanse
en mil anacos.
¡Daquela,
viva o libre albedrío dos escravos!
-.-

Licántropos

¡Non, non é delirio: é que o somos!
O home sempre foi un lobo
para os seus conxéneres;
xa non vivimos no monte,
nin no monte nin nas cavernas,
pero…,
seguimos ouveando,
aló por dentro!
As nosas dentadas non van ao corpo,
que xa deixamos a antropofaxia,
pero,
o que é á alma…!
Se non devoramos a do próximo
é
porque non se deixa.

Canis lupus signatus versus homo sapiens?
Homo sapiens versus canis lupus signatus?

¡Tanto me dá que me dá igual,
pois
ambos conceptos son unívocos e recíprocos,
asemade!
Daquela, que Deus nos colla confesados.
¡Amén!
-.-

-M-

¿Maceiras?


Para maceiras, as miñas!
A diferenza está en que a miña dona
non se chama Eva, senón Estrela,
a Deus grazas!
No viveiro, cando as plantei,
ben lles porfiei
que non me desen daquelas da
Nai,
pero os irresponsables desas me deron,
todas, a feito,
que todas saben a pecado,
mellor cás noces!
Señor, pasácheste un pouquiño,
pois iso de prohibi-las mazás…;
pecado foi o teu!
¡Oh, Deus, que estou pecando,
eu si, eu tamén, tanto ou máis cá Eva,
por pura burremia, por pura soberbia;
perdóame,
que estou borracho de sidra, e xa non sei
o que me digo,
pero,
meditándoo un pouco chego á conclusión
de que,
tal e como o di o Xénese,
foi unha metáfora para menores,
para cavernícolas,
pois,
dito doutro xeito,
coa burremia que lles entrou,
daquela,
a gravidade daquel pecado ignominioso,
¡de mazás, non, por suposto!,
non a entenderían,
e menos por escrito!
-.-

Malas / boas intencións

Das malas está empedrado o Ceo,
e das boas o inferno!
¿Non será iso unha contradictio in termis?
Daquela, vexamos:
As malas axudaron aos bos a ser mellores;
unha, para diferenciarse,
e outra, porque vendo o mal, vendo os seus efectos,
aprenderon a cultivar o ben,
e como Deus ten prometido o cento por un…!
En canto ás boas,
dando o Ceo por seguro botámonos á bartola,
cansamos de ser bos
observando os gaños inmediatos da maldade;
os inmediatos!
O contraste está en que as ganancias
da ruindade
locen moito pero duran pouco:
¡son terráqueas!
-.-

Malo

Malo será
que non chegue a desaparecer
esta verba.
¿Como se fará, como se pode predicar?
De momento utilizando un antídoto
chamado verdade.

Malo será
que cando sexan máis os  bos cós malos
estes non se sintan acurralados,
desprezados, illados.

¿Que é acurralar?
¡Acurralar é meter no curral,
como se fai coas cabras,
como se fai cos porcos,
bichos,
 todos eles,
de boa carne;
de boa carne, pero, sen alma!

Malo será
que non podamos logralo,
pois,
co escaso que anda o combustible,
¿de onde sacaremos tanto carbón
como se precisa
para atizarlles as caldeiras do inferno?

¿Ás caldeiras do inferno?

Si, porque esas almas frías
é o que precisan:
un pouco de calor,
pois
non teñen corazón sensible,
para que os quente!
-.-

Mestizaxe

¡Ai, Colón, Colón, como te colaches!
Mandáronte a buscar especias, e…, que atopaches?
¡Amerindias!
¿Que trouxeches?
¡Ouro, para Sevilla; se non me credes
preguntádelle á Torre, que non me deixará mentir…,
mentres lle sigan o nome!

¿Predicaron os teus, segundo mandado tiñan?
¡Pouco,
que todo o tempo se lles foi en…,
trebellar;
tanto trebellaron, que ata a mestizaxe
inventaron!
Que era galego,
polos seus dicires,
e polas verbas que utilizaba…,
a min non me caben dúbidas,
e a vosoutros
tampouco?
-.- 
-N-

¿Ninguén, ningures?

¿Que serán na outra
os que pasan por ser alguén
na presente?
Teño para min,
de certo,
que os grandes ataúdes
non caven, non entran,
polas portas do Ceo.
Se isto é certo,
que non metan na caixa os meus libros...,
polo vulto, polo peso!
¡Que os deixen estar no meu trasteiro,
polo menos
ata o Xuízo Final...;
e se vos estorban,
dádellos á Santa Inquisición...,
para que acendan o lume
cando o volvan facer,
pois,
queimaron os santos
e deixaron os malos!
¡A ver se desta vez  acertan...,
na súa torpe escollenza!


-.-

Noraboa,
que xa non se di así,
senón,
parabéns!
¡Pois son cousas distintas:
Cando as mulleres paren desexámoslles que teñan unha hora boa,
que sexa curtiña, de poucas dores;
os parabéns son para a criatura, desexándolle unha vida feliz,
sen aperturas!
¡En definitiva, realidade fronte a unha utopía!
-.-

-Ñ-

Os ordenadores non as queren;
daquela eu tampouco,
pero témolas en Espa ñ a,
que non é pouco!
.../...

Pasa a
AS VERBAS
-III-

No hay comentarios: