.../...
O “Deica logo” de Xesús.
Misión dos discípulos. Mateo 28, 16-20. “Os once discípulos fóronse
para Galilea ó monte onde Xesús os citara. E véndoo, prostráronse ante el,
anque algúns dubidaban. Xesús, achegándose, díxolles: -Déuseme todo poder no Ceo e mais na terra. Ide, pois, e facede
discípulos meus a tódolos pobos, bautizándoos no nome do Pai e do Fillo e do
Espírito Santo; ensinándolles a gardar canto vos mandei. Asegúrovos que eu
estarei sempre convosco ata a fin do mundo”.
¿Ata a fin do
mundo? ¡Daquela, nesta convocatoria, nesta herdanza, tamén entro eu, os meus
fillos, os netos..., e así sucesivamente “ata a fin do mundo!”. Señor, só sei
dicirche unha verba; iso si, con todo o meu corazón, coa miña alma, en
adoración prostrado: ¡Grazas! Teño moito a quen agradecer cousas, pero a ti,
Señor, todas, tódalas boas!
-.-
A tódolos pobos... ¡Señor, a tódolos pobos chegamos, en particular
Santiago, que chegou á Fisterra de entón, pero..., segue habendo infieis,
moitos, demasiados! Misioneiros, comezando polos Apóstolos, sempre houbo, e
segue habendo; daquela, ¿en que fallamos, na doutrina ou na exemplaridade?
Os erros
doutrinais fómolos depurando Concilio tras Concilio, así que, por eliminación,
coido que onde estamos fallando é na exemplaridade, na música da letra! O noso
Catecismo require outros comportamentos, comezando por ir á Misa. ¿Que nos
levantamos tarde por culpa do botellón? ¡Pero tamén hai Misas de tarde, pola
tarde, nunhas igrexas ben cómodas, pois, se algo fixemos ben, foron os
edificios; os edificios están ben, do mellor posible, que para algo e por algo
son Casas do Señor, pero o de ir, o de acudir, e non estar atentos, logo é peor
que non ir, por iso, polo mal exemplo que damos!
¿Onde
fallamos? Principalmente no Noso Pai, pois, en lugar de dicir con ganas ese fragmento de que “...
veña a nós o teu Reino...”, trastocamos as ganas místicas e pasámolo a un simple
“... veña a nós...”, dito no senso
egoísta de que nos veña todo do Ceo, sen traballar, ou que traballen os
demais para nós! Está de moda, pero iso non é unha atenuante. ¡Ai aqueles
frades do meu convento, aqueles si, aqueles si que entendían, tanto a letra
como a música, co seu lema salvífico: Ora et labora! O que si traballa, sempre,
e de sempre, é o diabro, que non descansa no seu tentar, pero eu dígolle, quero
dicirlle: ¡Vaite de aquí, e que te leve o demo para tras das silveiras, que é
onde están as meigas; vaite, e baila con elas!
-.-
Do diabro sabemos pouco, e iso que ben a miúdo lle damos o voto, pero o
sentido común dinos que a de Adán non foi a única rebeldía soprada. ¡É o
defecto de Deus, que se pasa de bo, e de cando en vez sáelle algún desertor! O
quid está niso de que nos fai optativos, libres; mais o por qué nos fai así é
un segredo seu, un Segredo do seu Estado; ¡xa nolo dirá cando estime oportuno,
pois a vida eterna é longa, dá para todo! Nese pouco que sabemos, soubemos que levou
o demo ¡ao propio demo!, cando a encarnación do Fillo de Deus, e tívolla
gardada; pero Xesús achantouno, ben achantado; ¡outro exemplo que nos deu!
–Arreda, Satanás, porque está escrito: “Só ó teu Señor, ó teu Deus, adorarás, e
só a El darás culto”. Deixouno Satanás, ¡vaia se o deixou, fuxindo como alma en
pena!, e nisto, “achegáronse os anxos para o serviren”. ¡Igualiño que con nós:
Vencida a tentación, os anxos póñense ao noso dispor! Aproveitemos esas
ocasións para darlle as grazas a Deus, cos anxos, cos bos, cos que permaneceron
fieis, de mensaxeiros, de intercesores.
O Anxo Caído, de Bellver.
-.-
Xesús e mailos seus anxos. Desde a Encarnación á Ascensión, a vida do Verbo
encarnado está rodeada da adoración e do servizo dos seus anxos. Cando Deus
introduce “ó seu Primoxénito no mundo,
di: “Adóreno tódolos anxos de Deus”. (Hb 1,6). O seu canto de loanza no
nacemento de Cristo non parou de resoar na loa da Igrexa: “Gloria a Deus...”
(Luc 2,14). Protexen a infancia de Xesús (cf. Mt 1,20; 2,13.19). Serven a Xesús
no deserto (cf. Mc 1,12; Mt 4,11). Confórtano na agonía (cf. Lc 22,43). Xesús
díxolle (a Pedro), “-Volve a espada ó seu sitio, pois tódolos que levan espada
pola espada perecerán. ¿Seica pensas que non podo acudir a meu Pai? El poñería
á miña disposición, agora mesmo, máis de doce lexións de anxos. Pero, ¿como se
ían entón cumpri-las Escrituras, que din que ten que suceder así?” Mt 26,
52-54. Como noutro tempo Israel (cf. 2 M
10,29-30; 11,8). Tamén son anxos aqueles que “evanxelizan” (Lc 2,10) anunciando
a Boa Nova da Encarnación (cf. Lc 2,8-14), e na Resurrección (cf Mc 16, 5-7) de
Cristo. Con ocasión da segunda vida de Cristo, anunciada polos anxos (cf. Hb
1,10-11), estes estarán presentes ao servizo do xuízo do Señor (cf. Mt 13,41;
25,31; Lc 12, 8-9). (Cf. CEC, 332-333).
-.-
A propósito dos anxos: ¿Non sería factible que o Papa, (vitorioso dos seus
Cardeais), conceda unha Bula aos casados que lla soliciten, homes ou mulleres, para...,
aí é nada: para facerse / para facernos, Diáconos, por correspondencia? Outras
cousas se estudian por este medio, e dá resultado! Con iso non seríamos anxos,
pero estaríamos Camiño de selo.
Teño entendido
que son catro anos de estudios específicos... Pero no meu caso, maiormente de
vellos, temos que atender ás cónxuxes/aos cónxuxes, fillos, netos, e demais
obrigas, así que, en xeral, non é dable ausentarnos das vivendas habituais;
disto parte a miña suxestión para un estudio..., a distancia!
¿Que faríamos,
de te-lo cargo? Algo de todo, menos confesar e consagrar, por suposto. ¿Que xa
hai diáconos, en todas partes? ¡Ben o sabemos, pero pasaron polo Seminario: son
de carreira!
“En el grado
inferior de la jerarquía están los diáconos, que reciben la imposición de las
manos «no en orden al sacerdocio, sino en orden al ministerio». Así,
confortados con la gracia sacramental, en comunión con el obispo y su
presbítero, sirven al pueblo de Dios en el ministerio de la liturgia, de la
palabra y de la caridad. Es oficio propio del diácono, según le fuere asignado
por la autoridad competente, administrar solemnemente el bautismo, reservar y
distribuir la Eucaristía, asistir al matrimonio y bendecirlo en nombre de la
Iglesia, llevar el viático a los moribundos, leer la Sagrada Escritura a los
fieles, instruir y exhortar al pueblo, presidir el culto y oración de los
fieles, administrar los sacramentales, presidir el rito de los funerales y
sepultura”.
Lumen gentium 29, Concilio
Vaticano II
-.-
De Camiño..., polas ribeiras do mar de Galilea: “Máis
adiante atopou outros dous irmáns: Santiago e mais Xoán, fillos de Zebedeo, que
estaban con seu pai na barca...”, e seguírono! ¡Meu Santiago, que xa eras exemplar antes de ser cristián: Non lle
puxeches atrancos á chamada, á vocación de seguir a quen ensinaba, a quen
ensinaba ben, e para ben! Nesa exemplaridade quero glosarte, ata onde sexa
capaz; ¿permítesmo?
“Falábase del
en toda Siria, e traíanlle enfermos con toda clase de doenzas; ...e a todos
curaba! ¡Vaia Xefe o teu; que ben elixiches; apúntasme para o mesmo Rexemento?
De subidos ao
monte, o Mestre desenrolou o seu programa, un programa de cumprimento certo, e
non outros que eu me sei:
-Ditosos
os que teñen espírito de pobres, porque deles é o Reino do Ceo.
-Ditosos
os que choran, porque serán consolados.
-Ditosos
os non violentos, porque eles herdarán a terra.
-Ditosos
os famentos e sedentos de xustiza, porque ficarán fartos.
-Ditosos
os misericordiosos, porque eles serán tratados con misericordia.
-Ditosos
os de corazón limpo, porque eles verán a Deus.
-Ditosos
os que traballan pola paz, porque eses serán chamados fillos de Deus.
-Ditosos
os perseguidos por causa da xustiza, porque deles é o Reino do Ceo.
-Ditosos
vos cando vos aldraxen, persigan e calumnien de calquera xeito pola miña causa:
alegrádevos e reloucade, porque grande será a vosa recompensa no Ceo; do mesmo
xeito perseguiron ós profetas anteriores a vós.
Macanudo, non si? ¡No
partido de Xesús non hai Caixa “B” nin “fondos reservados”: Segundo traballas,
así cobras..., en limpo!
Non é tan difícil como
parece a primeira vista, xa que se reduce a cinco obrigas ou teses ben
elementais: O espírito que debe animar aos fillos do Reino. Como debía
entenderse o cumprimento das leis xudias. O desprendemento das riquezas. As
nosas relacións co próximo, nosos irmáns en Cristo. Pertencer ao Reino supón
unha praxe de vida moderada, agradecida e responsable. ¡Mellores consellos non
llelos pode dar ningún pai aos seus fillos!
-.-
A cultura
encubre, disimula, a ira, pero segue habendo moita, moitísima, lamentablemente;
pasar da espada ou da pólvora á guerra fría non é rematar coa guerra, senón
cambiar de instrumentos, unha belicosidade encuberta, que se non mata fai
morrer, de mil cousas, de mil escasezas, de mil padecementos. Toda guerra é odiosa,
pero con iso e con todo gozámonos nela. O Mestre definiuna, como facía sempre,
con toda mestría, sen nada que obxectarlle:
“Se ó
presentares a túa ofrenda no altar te acordas de que teu irmán ten queixas
contra ti (queixas fundadas, que así se entende), pousa a ofrenda alí mesmo,
diante do altar; vaite primeiro reconciliar co teu irmán, e logo volve para
presentar a túa ofrenda”. Mateo, 5, 23,24
¡Conditio sine
qua non, que dirían os latinos! Deus non quere vernos se antes non facemos as
paces; así de rotundo; o problema está en que non sempre é posible razoar coa
outra parte!
-.-
Un pouco máis
adiante o propio Mateo segue referindo, transcribindo, un asunto que,
lamentablemente, hoxe está en plena actualidade: O xuramento. “Tamén tedes oído que se lles dixo ós devanceiros,
“Non xurarás en falso”, e “cumprira-las promesas feitas con xuramentos ó
Señor”. Pero eu dígovos: Non xuredes nunca; nin polo ceo, que é o trono de
Deus; nin pola terra, porque é escano para os seus pés... Falade, logo, deste
xeito: “Si”, cando é si; “Non”, cando é non; que todo o que pase de aí vén do
Malo”
¡Agora xa sei
o por que poucos políticos xuran o cargo sobre da Biblia: Teñen pouca confianza
en si mesmos, na súa capacidade de cumprimento!
-.-
A Lei de
Talión, recollida no Código de Hammurabi, non era tan mala como podamos supoñer
xa que tentaba administrar xustiza moderadora ao non permitir que a vinganza, a
punición, superase ao dano inicial, pero veu o Perfecto e perfeccionouna: ¡á xustiza púxolle amor, que era o que lle
faltaba!
“Tedes oído
que se vos dixo: Amarás ó teu próximo e aborrecerás ó teu inimigo. Pero eu
dígovos: Amade ós vosos inimigos, e pregade polos que vos perseguen. ...
Daquela sede bos sen exclusivismos, como o voso Pai Celestial é totalmente bo”.
Mateo, 5, 43,48 ¿Hai alguén que se
atreva a seguir sendo mala persoa despois de ler, de ler e de meditar, que non
chega con ler, os Evanxeos? ¡Se existe esa mala persoa, que o leve o demo, que
así vai ser, xa que é un dos seus!
-.-
Abundando nas
súas leccións de irmandade, ¡vaia broche! “Tede coidado de non practicárde-la
vosa xustiza para que vos vexa a xente, que daquela o voso Pai celestial non
vos dará recompensa ningunha. Cando deas
unha esmola non o vaias proclamando diante de ti cunha trompeta como fan os
hipócritas nas sinagogas e nos rueiros para seren loados polos homes;
asegúrovos que xa recibiron a súa recompensa. Ti, en troques, cando deas unha
esmola que non saiba a túa man esquerda o que fai a dereita. Así a esmola será
secreta e teu pai, que ve o segredo, xa te recompensará”.
¡E logo din
que cobran moito os políticos...; pouco é tendo en conta o esforzo que lles
custará facer o ben, cumprir a súa obriga..., sen que llelo saiban os mass
media, que miúdo sacrificio!
-.-
Sobre a oración. O meu párroco soe dicir que pedimos moito, e que agradecemos pouco! ¡Que gran verdade, polo
menos no meu caso! Estes confesores: se puidesen dicir o que saben, o que se
lle confía; ¡un best seller! Pero vaiamos ao Mestre, que El non tivo reservas
cos seus discípulos; ¡díxolles todo, todo e de todo; tanto o que é virtude como
o que é pecado, diferenciando claramente, e cando podía haber malos entenderes
pintaba os cadros..., con metáforas! Aínda que non fose Deus, que o era sen a
menor dúbida, polo xeito de falar, de instruír, de exemplarizar, aquel título
de, Mestre, víñalle como anel ao dedo, que ata nos ensinou a rezar! Abramos o
Evanxeo; segundo San Mateo (6, 9,
14), ou San Lucas (11, 2, 5); etc.
“Noso Pai que estás no Ceo,
santificado sexa o teu
nome;
veña o teu reino,
fágase a túa vontade
así na terra como no Ceo.
Dános hoxe o noso pan de
cada día.
E perdoa as nosas débedas
como tamén nós perdoamos
xa
ós nosos debedores.
Non nos sometas á tentación,
Mais líbranos do Malo.
Porque se vós perdoades ós
outros as ofensas que vos fan, tamén voso Pai celestial perdoará as vosas; pero
se non perdoades ós outros, voso Pai celestial tampouco perdoará as vosas
ofensas”.
Considerando o difícil que
é perdoar, polo menos certas ofensas, moito dá que cavilar a bondade de Deus
cos pecadores, que só nos pon un condición, ¡reciprocidade!, que o imitemos,
que devolvamos ben por mal.
En Economía, cando se fala
dos bens escasos, o meu profesor recomendaba pasar dos canóns á manteiga.
¡Agora xa sei de onde copiou: do propio Evanxeo!
-.-
Consello para avaros, que non é igual que dicir aforradores ou
previsores: “Non amoreedes tesouros na terra onde a traza e maila ferruxe
acaban con eles, e os ladróns asaltan as casas para roubalos. Amoreade tesouros
no Ceo, onde non hai traza nin ferruxe que acaben con eles, nin ladróns que asalten
e os rouben. Que onde está o teu tesouro está o teu corazón”.
Unha vez máis, e van mil,
Xesús demostrounos que coñece a fondo á humanidade: Esa febre de ter, de ter e
de engulir, á costa de quen sexa, eses corazóns enferruxados...; vai ser cousa
de facer un noviciado, de tanto que temos que cambiar, pulir, abxurar ...!
-.-
Por se fose pouco,
remacha: “Ninguén pode servir a dous amos, porque ou lle ten lei a un e
xenreira ao outro, ou ben atende a un e menospreza ó ouro. Non podedes servir a
Deus e mais ó diñeiro!”. Máis claro, auga! Tan claro, que invito aos bispos a
apearse dos seus “Mercedes”, aínda que certo é que van vellos aqueles que puxo
Franco ao seu dispor. Claro que, de ben mirado, a culpa era do Caudillo, por
tentalos! ¡Por algo lle chamaban, Caudillo!
-.-
A providencia.- Aquí teño o óso duro, porque creo nela, pero, sub
conditione, porque aprendín daqueles frades do meu Montecubeiro que o correcto
é, Ora et labora, así que, querido San Mateo, neste punto hai que matizar as
interpretacións: “Procurade primeiro o Reino de Deus e maila súa xustiza, e
todas esas cousas hánsevos dar de máis a máis. Así que non vos angustiedes polo
de mañá; mañá xa traerá a súa angueira. Cada día ten abondo cos seus pesares”.
Nisto estaría pensando,
¡digo eu!, aquel Paco Sarille, de Montecubeiro, cando entrou na cociña e se
atopou con seu pai, que lles arengaba aos que lle axudaran a mata-lo porco:
“Comede e bebede, que un día é un día!”. Paco, xa desde a porta: “¡Ai Sarille,
acuérdate que hai mañana!”. Era bo cristián, que mellor non o ten habido na
parroquia; e logo que entendía sabiamente, rectamente, a providencia: Axúdame e
axudareite! Xesús nunca dixo nada a favor dos vagos, pero si a favor dos
humildes, dos oprimidos, dos desventurados, animándoos, animándonos, a levar a
carga con resignación cristiá baixo a esperanza ben entendida: ¡A esperanza de
que terá froito aquel que semente!
Nesta literalidade, como
noutros pasaxes dos evanxeos, hai que en conta que Xesús falaba ex-tempore,
séxase, para os seus coetáneos á vez que para os seguintes, e os de daquela,
¡meus pobres!, se pobreza temos hoxe, a de entón, inenarrable!
-.-
A continuación, para non
deixar nada no tinteiro, faloulles da..., ¿como o digo para que se entenda ao
dereito? ¡Da vara de medir! “Non xulguedes para que non vos xulguen a vosoutros.
Porque co xuízo que xulguedes hanvos xulgar a vós, e coa medida que midades
hanvos medir a vós”. ¡Caramba, querido
Mestre, iso é aquilatar! A min ensinoumo meu padriño, con outras verbas, pero
viñan a significar o mesmo: Aquel que tira pedras ao tellado do veciño,
rebotan, esvaran, e cáenlle na cara! Non estaba contento do veciño, que lle
empreñara unha irmá, e despois de gozala non a desposou, pero o padriño,
ademais de bo veciño, era..., un santo, xa en vida!
-.-
Ensinounos a rezar...; e de paso, a insistir! Díxonolo ben claro:
“Pedide e recibiredes, buscade e atoparades, petade e abrirásevos. Pois quen
pide, recibe, quen busca atopa; e a quen peta, abriráselle”. ¿Que pretendía o
Mestre falándolles desta maneira? Así, ao discreto, estaba condenando aos
altivos, aos orgullosos, aos endeusados, os que se cren donos do mundo, e por
tanto, esíxeno todo; tanto esixen que ata llo fan a Deus, chamándolle de ti, e
non por irmandade como facemos, ou debemos facer, os humildes, os cristiáns.
Paco Sarille dixo: Acuérdate que hai mañana; eu diría, Acórdate que hai Deus, e
nós queremos ser uns fillos respectuosos. Abonda categoría nos dá Deus,
inmerecida ademais, así que, de chulerías..., nada!
-.-
Con só que o Mestre nos
dese esta lección xa o teríamos por Mestre, por profeta, por sensato, aínda sen
coñecer que se trataba do Fillo de Deus, ou máis concretamente, Deus
Trinitario, único pero trinitario.
¡Outro misterio, outro dogma, para entendelo a fondo cando nos abran a Porta da
Luz! “¡Gardádevos dos falsos profetas que veñen onda vos con aparencia de
ovelliñas, pero no fondo non son máis que lobos raspiñeiros! Polos seus froitos
coñecerédelos. ... Non pode unha árbore boa producir froitos ruíns, nin unha
árbore ruín producir de calidade”. ¡Meu Xesús, isto de ensinar con metáforas,
con exemplos, é xenial, porque se entende todo, e todo ao dereito! ¡Ah, pero o
problema está en distingui-las árbores, as persoas en definitiva! Co importante
que é esta materia, e non a vexo nos textos escolares; cantas desviacións nos
aforraríamos se as persoas tivesen letreiros cualificativos, tal que ocorre nas
estradas! ¡Hai que mirarlles fixamente aos ollos, aínda que..., non sempre son
o espello da alma!
-.-
O lema dos comodóns, dos
egoístas, é: Oír, ver e calar! Oen,
por se lles interesa o oído. Ven, porque todo o queren abarcar cos ollos; ata o
mesmísimo horizonte, todo o tragan cos seus ollos; o que senten é non poder
traspasar o seu horizonte por..., opaco! E calan, aínda que teñan remedios...,
para que se foda o próximo!
A persoa que é persoa, a
xenerosa, escoita: compartindo os
problemas do próximo. Olla, para ver
onde hai necesidade da súa aportación, da súa colaboración desinteresada. Despois
diso nunca cala se dispón de
consello, se é válida a súa axuda.
Dous tipos ben opostos,
convivindo neste mundo; pero só neste mundo, pois no outro haberá xebra: Os
malos terán calefacción, ¡no inferno!, pois os bos xa levan o corazón quente, ab aeterno!
¿Eu? Levo audiófonos, gafas, e tamén dentadura postiza, así que o
baremo das miñas sensacións é complexo, complicado!
-.-
Se estivésemos nun
cuartel, amigo Mateo, de chegados a este punto do teu relato...; ¡do teu, non,
pois escribiches o que Deus che mandou dicir, sexa, algo, algo do que viches e
oíches naqueles anos de predicación mesiánica!, aquí mandarían ¡Firmes, ar!
“Non todo o que di, ¡Señor, Señor!, entrará no Reino do Ceo, senón o que fai a
vontade de meu Pai Celestial”. ¿Por que será que nos resulta tan doado acatar
os antollos, as ditaduras dos homes, e tan remisos que somos en acollernos á
Cruz, á Cruz salvadora, redentora?
-.-
¡Atención, unha vez máis;
fala o Mestre, aínda que, máis que falar, o que facía era sentenciar, pois as
súas verbas eran, son, e serán, definitivas!
“Así, pois, toda aquel que
escoita as miñas palabras e as pon en práctica será coma o home asisado que
edificou a súa casa sobre rocha”. ¡Consellos coma este non os dan tódolos
arquitectos! ¡Ai, Deus, eu, que teño dous na familia, Señor non os deixes da
túa man, que tanto lles quero que tamén os quero de arquitectos Arriba, na casa
do Ceo!
-.-
Do Mestre-médico, que
curaba simplemente coa palabra, sempre alentadora, taumaturga, sanadora de
corpos e de almas, como se pode pensar que fose un simple profeta, segundo o
desacreditan nalgunha relixión? ¡Meus pobres, canto nos debe tardar aos
cristiáns por facelos partícipes da nosa sabedoría evanxélica, recibida
directamente de Deus! Querido Santiago, tanto que che levamos pedido na Ibérica
que matases mouros, perdóanos, e fainos saber que a nosa petición perenne debe
ser a contraria: compartir, poder compartir con eles, o evanxeo! Mateo comeza
polo gafo, ou gafado, polo leproso, enfermidade terrible:
-“Señor, con só que
queiras, pódesme limpar. El estendeu a man e tocouno, dicindo: Quero, queda
limpo”. Señor, eu, e coma min uns cantos, estamos gafados, e non só polas
vellas enfermidades pois os nosos ¿adiantos? infectando o ambiente infectámonos
a nós mesmos! Tende a túa man na nosa dirección, apunta cara a nós, e
quedaremos limpos. Mentres non o consideres oportuno, acepta os nosos
padecementos como penitencia polos nosos pecados, que non é moita ofrenda, pero
é algo!
-.-
Señor, non son digno de que entres na miña casa, pero unha palabra
túa abondarame para sandar; para sandar do corpo, pero tamén da alma! ¡Canto
lle debemos ao Centurión, que o utilizaches para ensinarnos a ter fe! –“Señor,
non son merecente de que entres baixo do meu teito; abonda cunha palabra túa
para que o meu criado cure”. A Xesús chamoulle a atención oír aquilo (polo que
lle servía para exemplarizar), e díxolles aos que o seguían: “Asegúrovos que
non atopei a ninguén cunha fe tan grande en todo Israel...” Naquela hora quedou
curado o criado..., a distancia!
Aínda estou comezando o
meu repaso do Evanxeo, e xa se me abren os ollos dun palmo; ¡Deus, que miopes
foron os de Roma monopolizando os Evanxeos desde o presbiterio; tanto medo lles
colleran, daquela, aos protestantes que, en lugar de competir con eles,
esconderon as mellores armas!
¡Nin as sogras se libraron dos milagres de Xesús! “En chegando
Xesús á casa de Pedro atopou á sogra deitada e con febre. Tocoulle na man e
fóiselle a febre. Ela ergueuse e púxose a servilo”. Dúas leccións, dúas: Outra
curación, e logo a aceptación como discípulo daquel, ¡máis que Cura!, casado.
¡É ben lamentable que, en vez de Sogra, algúns contraten Amas, co boíñas que
son as sogras, que por min falo, de propia experiencia!
-.-
¿Por que será que nunca
botamos tanto en falta a axuda divina como nos intres de angustia; será por iso
que o obrigamos a mandárnolas grandes e frecuentes? ¡Para min teño que si!
“Subiu á barca, e seguírono os seus discípulos. De súpeto levantouse tan grande
temporal no mar que as ondas tapaban a barca; pero el durmía. Os discípulos
fórono espertar, exclamando: -¡Señor, sálvanos, que afogamos! El díxolles: ¿Por
que vos acovardades, homes de pouca fe? E poñéndose de pé increpou ós ventos e
mais ó mar , e veu unha grande calma. Os homes, abraiados, dicían: -¿Quen será
este que mesmo os ventos e mailo mar lle fan caso?” ¡É ben lamentable que nos
teñan que sacudir os ventos da vida para que nos entre unha miga de temor de
Deus!
-.-
Benedicto
XVI, predicando co exemplo.
Predicadores de tódalas
relixións imaxinables, habidas e por haber, esparexidas por do quier, eu, un
simple peregrino que estou poñendo en uso a miña Compostela, decídeme: ¿Os vosos deuses son capaces de resucita-los
mortos; nin de cerca? ¡Daquela mudade de chaqueta, cambiade de banco e de
bando, pois o verdadeiro, con modestia ou sen ela, évos o noso, precisamente o
Crucificado Resucitado! Como probas, entre mil, preséntovos á filla de Xairo:
“Mentres Xesús lles dicía estas cousas, velaí que se presentou un xefe que,
prostrándose ante el, lle rogaba: -A miña filla acaba de morrer. Vén, impón a
túa man sobre ela e vivirá. Erguéndose Xesús, seguiuno cos seus discípulos... Ó
chegar Xesús á casa do xefe, vendo os frautistas (aquí chamariámoslles carpideiras) e mailo barullo da xente, dixo:
-Apartade, que a rapaciña non está morta; a rapaza dorme. A xente facía riso
del. Pero el, en botando para fóra á xente toda, entrou e colleu á rapaza pola
man. E ela ergueuse. A noticia espallouse por toda a redonda”.
Era ben certo que durmía,
pero..., no seo de Abraham, nese alén onde esperaban pola súa redención tódolos
que, coma ela, se ausentaran deste mundo! A propósito: ¡Que explosión de gozo
deberon ter os defuntos naquela visita de Xesús, cando lles abriu a porta do
Ceo, a definitiva!
Pero se grandioso,
insuperable, era o espertar un morto, volvelo á vida, abrirlle os ollos a un
cego, ademais de milagre, foi unha lección para todos nós, cegaratos
voluntarios: “Cando saíu Xesús de alí, fórono seguindo dous cegos que berraban:
Fillo de David, ten dó de nós! E ó entrar na súa casa os cegos achegáronselle.
Preguntoulles Xesús: -¿E vos credes que eu podo facer iso? Responderon –Cremos!
Entón tocóulle-los ollos, dicindo: -Fágase conforme á vosa fe. E abríronselles os
ollos.
-.-
O episodio da
curación do mudo tróuxome un mal pensamento: ¿E se lle pedísemos a Deus que
enmudecese, polo menos á metade destes contistas, mexeriqueiros, vendedores de
falsas promesas..., tanto que temos diso, tantos que sobran! Pero hai outro
pasaxe no que propón non corta-lo xoio
antes tempo, así que, con eles, paciencia, paciencia e oídos xordos, pero
non credulidade! “Ó que se foron os cegos, presentáronlle un mudo endemoñado.
(Endemoñado, rebuldeiro, fóra do normal). E así que lle botou o demo fóra (a
enfermidade endemoñada), o mudo falou! A xente quedou coa boca aberta (e cando
a cerraba) dicía: -Nunca tal cousa se viu en Israel. Pero os fariseos dicían:
Bota os demos co poder do xefe deles”. Non, non era así, pois aqueles poderes
eran trinitarios; ¡eran celestes! ¡Os diabros obedecérono; que outra lles
quedaba!
-.-
Parécennos,
poden parecernos, longos, aqueles tres anos de vida pública de Xesús, pero se o
foran a escribir todo, en vez de catro evanxelistas precisaríanse catro mil;
¡ben o fixeron, ben, pois referiron o referido con tal claridade que, con só
ler, ou escoitar, xa se entende; outra cousa é cumprir, pero fagamos a proba,
pois, de comezado, unha virtude tira da outra, que todo se define cunha verba,
iso si, magnífica: ¡Amor! ¡Amar a
Deus sobre tódalas cousas, e ao próximo, incluso aos feos, facelo por Deus!
“Xesús
percorría tódalas vilas e aldeas ensinando nas sinagogas (as igrexas de entón),
anunciando a Boa Nova do Reino e curando toda enfermidade e achaque. Pero,
vendo a multitude, sentiu unha fonda compaixón por ela, porque estaban todos
derreados e esmorecidos coma ovellas sen pastor. Entón díxolles ós discípulos:
-A anada é ben boa, pero os xornaleiros son poucos; así que, rogádelle ó dono
da sega que mande xornaleiros á súa ceifa”. (Señor, voucho dicir entre
parénteses, por se me excomungan: A ceifa actual, a pesares do paro, segue
sendo enorme; ¿que pasaría se nos admitisen de curas aos casados, e con nós, as
nosas mulleres? Acórdaraches á sogra de Pedro...!)
Ben sabía El,
¡que non vai saber Deus, dono e señor de todo o creado!, que as verdades
molestan; molestan ao diabro, e este, que é un cabrón, cabréase, cabréase e
contamina. Por iso lles advertiu: “Vede que vos mando como ovellas entre lobos!
Así que sede prudentes coma as serpes, (¡iso, ao inimigo hai que vencelo con
armas iguais, senón mellores!), pero tamén sinxelos coma as pombas. Tede
coidado coa xente porque entregaranvos ós tribunais e hanvos azoutar nas
sinagogas. E pola miña causa hanvos levar ante gobernadores e reis, pero así
daredes testemuño de min diante deles e dos pagáns”.
Señor, eu son
un covarde, pero con iso e con todo, non me acovarda falar de Vos, transmitir
un anaco das vosas ensinanzas, da túas Xesús, secundadas polos teus discípulos,
pois, se chego a ser mártir coma eles, coroa gañada!
-.-
A todo isto,
¿que foi de Xoán? ¡Na cadea, dando testemuño do arriscado que era, que é,
adoutrinar nas verdades! Este mundo, a primeira vista, pero só á primeira, é un
reino de mentiras, así que pouco fai falta meditar para decatarse de que as
verdades..., proen!
“¿Con quen compararía esta xeración? (¡Esta,
pero tamén as seguintes!) Aseméllase a eses rapaciños que, sentados no rueiro,
rifan entre si dicindo: -Tocámo-la frauta, e non bailastes; fixémo-lo pranto, e
non chorastes.- Porque apareceu Xoán, que nin comía nin bebía, e din: Ten o
demo no corpo. Nestas apareceu o Fillo do Home (fillo de Deus con corpo de
Home), que come e bebe, e din: ¡Que larpeiro, que bebedor e que amigo de
recadadores e de pecadores. –Con todo, a sabedoría quedou acreditada polas súas
obras”.
Si, certo,
rotundamente certo, pero a pobre Herodías non aguantaba as rifas de Xoán, e
matinaba, e matinaba..., na súa vinganza! ¡Despois daqueles inocentes de
Herodes, outro inocente!
A coreografía desenvolta,
luxuriosa, era habitual nos costumes romanos. Salomé, da que coñecemos o seu
perfil físico, ¡do moral non digamos!, por unha moeda na que aparece co rei de
Calcis, Aristóbulo, do que foi esposa, levada ao inferno por súa nai
anticipoulle o Ceo ao Bautista. ¡Non hai mal que por ben non veña!
-.-
¡Achegádevos a min!
¡Achegádevos a min!
“Achegádevos a
min tódolos que estades cansos e oprimidos, que eu vos aliviarei. Cargade co
meu xugo e aprendede de min, que son bo e humilde de corazón e atoparedes
acougo para as vosas almas; porque o meu xugo é levadeiro e a miña carga
liviá”.
¡Señor, aínda
que son galego e non cireneo, veña a min ese xugo, veña a min esa cruz, que
quero participar na túa evanxelización, aínda que che advirto, parodiando este
pasaxe evanxélico, que sen Ti, sen a túa axuda, eu, nada, un cero á esquerda!
Ben pensado, a chamada de Deus é de auténtico imán...; daquela, ¿de onde nós
vén esa forza diverxente, esa que tanto nos custa vencer? ¡Do diabro, do
maligno, que nos promete o que non pode dar, o que nada val..., e crémoslle!
-.-
“Se unha
árbore é boa, dará froito bo; e se é mala, o seu froito será malo. Porque a
árbore coñécese polo froito”. ¿Que froitos din, eu, eu mesmo, ata hoxe? De
cando en vez, algo... ¡Pois será cousa de enxertarme en Cristo, na fe cristiá,
no seu cumprimento..., para mellorar, para dá-la talla!
-.-
“-Mestre,
queremos ver un sinal teu. Respondeulles: -¡Unha xeración perversa e adúltera
reclama un sinal! Pois non se lle dará máis sinal có de Jonás o profeta. Que
así como estivo Xonás no ventre do peixe, así estará o Fillo do Home no seo da
terra, tres días e tres noites”.
¡O sinal foi
rotundo, definitivo, pero, aínda así..., cabezudos que somos, endemoñados que
estamos!
-.-
“Sinalando coa
man ós seus discípulos, dixo: Velaí a miña nai e mailos meus irmáns. O que
cumpre a vontade do meu Pai Celestial, ese é o meu irmán, a miña irmá, e maila
miña nai”. Non sobra aclararlles aos mal pensados que “irmán” en hebreo tiña un sentido moi amplo, aplicándose aos parentes
de ata certo grado. ¡Xa o sabemos: para ser considerados da súa familia
temos que cumprir a vontade de Deus; é ben doado, non si? Pidámoslle axuda á
Virxe, que non hai mellor recomendación, nin sequera en Galicia, que é o país
delas, e diso sabemos moito!
-.-
Agora entramos
no capítulo das parábolas. Por certo, hai que reparar en que, “Achegándose os
discípulos, dixéronlle: -¿Por que lles falas en parábolas? El respondeulles:
-Porque a vos concedéusevos coñece-los misterios do Reino do Ceo, pero a eles
non... Por iso fálolles en parábolas, porque mirando, non ven, e escoitando, non oen nin entenden”.
¿Non lles falamos aos nenos dun xeito parecido, ata que van collendo
coñecementos? ¡Aí o tedes, que en Xesús todo é lóxico, e nin con esas! Isto
válenos para ponderar un tanto a inmensidade do pecado orixinal, que nos deixou
de pedra, ¡alén da Idade da Pedra!, máis burros cós burros.
O pecado
orixinal foi seguido polo de
violencia de
xénero, pero...,
era tan
guapa!
-.-
¿Queredes
milagres, milagres auténticos, irrefutables, prodixiosos, únicos...? ¡Pois aquí
me tedes, no meu paso pola Historia, e a ver se con eles vos apeades do voso
paganismo estúpido, paspáns, que sodes uns paspáns, manexados polo innomeable!
(Non o dixo Xesús, seguro que non, pero se fose un político dos de agora,
pensaría desta maneira, ou similar; pensaríao!).
“Chegada a
tarde, os discípulos foron onda el e dixéronlle: -Este lugar está moi arredado
e a hora moi avanzada: será mellor que despída-la xente para que vaian ás
aldeas e merquen comida. Xesús díxolles: -Non precisan marchar, dádelles vos de
comer. Eles responderon: -Aquí non temos máis que cinco bolos de pan e mais
dous peixes. Pero Xesús replicoulles: -Pois, traédemos aquí... E comeron todos
ata se fartaren, enchendo coas sobras doce cestas. Os que comeron eran uns
cinco mil, sen contar mulleres e nenos (que daquela, naquel machismo, non era
costume metelos nas estatísticas)”.
Lector, vou
parar de escribir, e ti de ler, porque isto, aínda que fixese só isto, é un bo
estoupido da graza divina. Cando tiran
os fogos do apóstolo, ¿que facemos? ¡Esparramar os ollos e abrir a boca con
asombro, non si? ¡Pois cala esa bocaza, e compara, compara o incomparable!
-.-
“Ó risca-lo
día, Xesús foi cara a eles, camiñando
polo mar”. (Si, si, está ben transcrito: camiñando por riba das ondas, que
nadar é outra cousa!). E os discípulos, véndoo camiñar polo mar, asustáronse, e
dixeron: -É unha pantasma. Cheos de medo, empezaron a berrar, pero deseguida
lles falou Xesús: -Tranquilos, que son eu... Os que estaban na barca
prostráronse ante el dicindo: Realmente ti es Fillo de Deus”.
Hoxe en día, e
concretamente nesta Galicia dos nosos pecados, así por alguén que as sabe
todas, dicimos: Ese sabe nadar e garda-la roupa! ¿Que diríamos, nós, de ver
aqueles “paseos” do Mestre? O mesmo cós seus discípulos: que realmente era, é,
Fillo de Deus!
-.-
“... Rogoulle
Pedro: Explícanos a comparanza. El díxolle: -Tamén vós estades aínda sen
entender? ¿Non comprendedes que todo o que entra pola boca vai dar ó ventre, e
de alí ó escusado? Pero o que sae pola boca procede do corazón, e iso si que
mancha ó home. Porque do corazón proceden os malos pensamentos, os asasinatos,
os adulterios, as fornicacións, os roubos, os falsos testemuños, as
blasfemias... Isto é o que mancha ó home; pero comer sen lavar as mans, iso non
mancha ó home”.
¡Vaia repaso,
todo un código! ¡Mira que lle daban que facer aqueles fariseos; e sempre con
minucias ridículas, diríamos hoxe!
-.-
A muller
cananea, a veciña da porta: “...-Non é, señor, non, pero tamén os cadelos comen
da mesa de seus amos. Entón respondeulle Xesús: -¡Muller, a túa fe é ben
grande: fágase, logo, como desexas! E a súa filla ficou sa naquela hora”.
Queridos
xudeus, os da actualidade: ¡Tivéstelo na casa, e traspasástelo aos veciños; non
sodes tan listos como vos facedes!
-.-
San Pedro, predicando.
Pedro entrou no seminario..., e mais tiña sogra! “Cando chegou á comarca de Cesarea de Filipo
preguntoulles Xesús ós seus discípulos: ¿Quen di a xente que é Fillo do Home?
Eles responderon: -Uns, que Xoán Bautista; outros, que Elías; outros, que
Xeremías, ou algún dos profetas. –E vós, ¿quen dicides que son? Respondeu Simón Pedro: -Ti es o Mesías,
o Fillo de Deus vivo. Xesús contestoulle: Ditoso ti, Simón, fillo de Xonás;
porque iso non cho revelou ninguén de carne e sangue, senón meu Pai que está no
Ceo. Eu asegúroche que ti es Pedro, ¡a pedra!; e sobre esta pedra vou
edifica-la miña Igrexa; (Igrexa: asemblea, comunidade da Nova Alianza,
encamiñada a estender o Reino de Deus); e as portas do Inferno non prevalecerán
en contra dela. Dareiche as chaves do Reino de Ceo; e todo o que desates na
terra, ficará desatado no Ceo”.
Caramba, Francisco, vaia herdanza a túa, esa que
che vén do propio Xesús a través de Pedro; vaia poderes os teus! Eu, que tiven
poderciños dun Banco, xa me parecía que iso era unha proba de confianza dos
meus superiores, así que de ti non digo nada, e non obstante, tan humildiño que
es! ¡Deus te bendiga, e ten coidado coas chaves, que hoxe en día hai moitos
cerralleiros falsos, falsificando pechaduras..., pero as deles son das portas
do Inferno!
-.-
Xesús fai testamento, dá instrucións: “Desde aquela empezou Xesús a aclararlles ós seus
discípulos que tiña que ir a Xerusalén, e que alí o ían facer padecer moito os
anciáns, os sumos sacerdotes e os letrados; que o ían executar e que ó terceiro día había resucitar.
Pedro, colléndoo á parte, comezou a rifar con el, dicindo: Deus te libre,
Señor; a ti non che pasará nada diso, de maneira ningunha. Pero el, volvéndose,
díxolle a Pedro: -¡Arreda de min, Satanás! Ti es un tentador para min, porque
non te deixas guiar por Deus senón polos homes”.
Non era fácil de entender
o legado: ¿Como ía morrer aquel resucitador dos mortos? ¡Os Apóstolos viran
moito, aprenderan moito, pero aínda lles faltaba o máis sorprendente: O Fillo
de Deus perseguido, morto, e resucitado por si mesmo! Xudas Iscariote, aquel da
bolsa, díxose: ¡Xa que non lle importa morrer, vouno denunciar, pois os cartos,
cartos son! E Pedro, aos poucos, atordado polo medo, coa fe posta a proba, vai
e négao, ¡tres veces! Claro que se arrepentiu, e chorou; ¿choramos nós, choro
eu, traidores e covardes, que tamén somos? ¡Hai que ter en conta que aínda non
recibiran o Espírito Santo, que os confirmou seguidamente, naquel
Pentecostes!
“Entón
díxolles Xesús ós seus discípulos: Se alguén quere vir comigo, que renuncie a
si mesmo, que cargue coa súa cruz e que me siga... Porque o Fillo do Home ha
vir coa gloria de seu Pai entre os anxos; entón pagará a cada quen conforme á
súa conducta”. Está claro: Os desertores non ganan batallas, así que, se somos
listos, apostaremos a gañador, por
pesada que sexa a Cruz!
“Alí
transfigurouse diante deles; o seu rostro resplandecía coma o sol, e os seus
vestidos viraron brancos como a luz”... “Aínda estaba falando cando apareceu
unha nube luminosa que os cubriu; e unha voz saíndo da nube dixo: Este é o meu
Fillo benquerido, o meu predilecto: escoitádeo!”.
Señor, aquí abaixo, hai tanto barullo, tanta esmorga,
tanta verborrea..., que non resulta doada a mística, pero fainos tanta falta
transformarnos, achegarnos a Ti, á luz da verdade!
-.-
Se lee isto un
abortista, que o faga, que o lea, tres veces..., para que aprenda o que vale un
neno! ¿Desde cando se é neno? ¡Desde o intre en que dúas moléculas,
transportando dous retallos de almas, se fusionan para orixinar unha nova criatura,
outro corpo CON ALMA! Daquela, nun aborto, en cada aborto, mátase un neno, un neno que xa tiña alma! “Naquel
momento acercáronse os discípulos a Xesús para preguntarlle: -¿Quen é o máis
importante no Reino do Ceo? El chamou por un meniño, púxoo no medio deles, e
dixo: -Asegúrovolo: se non cambiades e
non vos facedes coma nenos, non entraredes no reino do Ceo. Quen se faga
pequeno coma este cativo será o máis importante no Reino do Ceo. E quen acolla
a un meniño coma este no meu nome, acólleme a min”.
Isto, no
positivo; no negativo, trágame terra! Por se non chegaba, engadiu: “Pero quen
escandalice a un destes pequenos que cren en min, máis lle valería que lle
colgasen unha pedra de muíño ó pescozo, e que o largasen ó fondo do mar. ¡Ai do
mundo polos seus escándalos!”
Hai pasaxes no
Evanxeo que deberan estar gravados nas portas das igrexas, aínda que, de ben
pensado, para qué, se a metade da xente, pese a estar bautizados, cando
pasan/cando pasamos, por xunto delas, nin nos persignamos!
-.-
A ovella perdida.
Isto entenderano ben aqueles pais que teñan a desgraza de contar con un fillo/a
disoluto/a: “A ver que vos parece: Se un home ten cen ovellas e perde unha, non
deixará ás outras noventa e nove no
monte, para busca-la descarreirada? ... Do mesmo xeito, a vontade do voso Pai
Celestial é que non se perda ningún destes pequenos”.
É terrible pensar nas consecuencias de certos
comportamentos que incitan ou invitan aos cativos a descarreirarse. ¡Aquí pido, e fago, un minuto de silencio, de
reflexión, como só se adoita facer polos mortos, por aqueles que igual están
máis vivos cá nosoutros, pecadores mortos en vida..., de traspasada a Gran
Porta, esa do Exame Final!
-.-
A oración en común, ¡cando é oración, que tamén hai sonsonetes, ecos,
simples compases fónicos! “Asegúrovos tamén que se dous de vós se poñen de
acordo na terra para pedir calquera cousa, conseguirano do meu Pai Celestial.
Porque onde están dous ou tres reunidos no meu nome, alí no medio estou eu”.
¿E se a
reunión é para delinquir, que? Nestes casos o que se sitúa no medio non é Deus
senón o cornudo, ese embaixador dos infernos! ¡Libéranos domine!
¿Estamos
xuntos, xuntámonos, para rezar, si; e non será, tamén, para divertirnos, para
ver de cerca os foguetes do Apóstolo?
-.-
¿Que, copiamos do Mestre? ¡Non é doado, pero hai que facelo! “Entón, Pedro,
achegándose, (¡bo alumno, vive Deus!), preguntoulle: -Señor, ¿cantas veces
terei que perdoar a meu irmán se me segue ofendendo? ¿Ata sete veces?
Respondeulle Xesús: -Non che digo ata sete veces, senón ata setenta e sete”. ¡Foi
igual que dicirlle, sempre!
-.-
Pasa a
XA QUE TEMOS A COMPOSTELA...
-III-
Xosé María Gómez Vilabella
No hay comentarios:
Publicar un comentario