O
11: PUÍR, REPARAR,
E
RESTITUÍR.
XOSÉ MARÍA GÓMEZ VILABELLA
Non facía falta
que estivese nas táboas de Moisés: Dáse por sobreentendido.
Repasos
e reflexións penitenciais
Puír: Facer que
algo quede liso, sen desigualdades, protuberancias, etc., fregándoo. Reducir,
eliminar, cambiar, refacer, etc., aquelas cousas que non están, ¡que non
estiveron!, ben, ou non resultan convincentes nunha obra, traballo, relación,
contrato, etc.
Reparar: Preparar
de novo; reparar, restablecer, restaurar; recobrar, recuperar. Devolver ao seu
estado normal de funcionamento algunha cousa que ten, ou tivo, avaría, facendo
que esta desapareza. Facer algo polo cal diminúan ou desaparezan os efectos
negativos ou daniños dunha cousa.
Restituír: Restituír,
restablecer, restaurar; reparar, refacer, reconstruír; devolver. Dar ou
volverlle unha cousa a quen a tiña antes. Deixar unha cousa no estado que
tivera antes.
¿Que; é, ou non é,
un Mandamento, así, con maiúscula?
-.-
Tres fases, ou etapas,
fan unha vida normal: Preparación, execución, e..., perfección! Pero somos tan
pasotas que non sempre nos decatamos delas na súa época vital, propicia,
oportuna. Daquela igual non sobra participar nestas reflexións:
-.-
¿Que levo feito
pola seguridade e pola paz mundiais? ¡Pouca cousa, pero teño carné diso, que xa
é un principio:
¡Para que vexades
que unha cousa é predicar e outra dar trigo!
-.-
Para
a nosa, posible, perfección, sempre hai que acudir ó Mestre, que foi tan
xeneroso cos fillos da Eva que nos deixou a solución de tódolos problemas; é
cuestión de repasar a BIBLIA (para os galegos a de Sept) con atención e con
ganas:
Abnegación: Do
cristián para seguir a Xesús.
Mateo 16,27: “Porque o Fillo
do Home ha vir coa gloria de seu Pai entre os anxos; entón pagará a cada quen
conforme á súa conducta”.
Témonos, e somos, egoístas, pero
aínda así pásanos desapercibido que seguir a Cristo ten de premio unha
Eternidade gloriosa. ¡O premio máis perfecto e máis completo, aínda máis do que
podamos imaxinarnos!
Lucas 21,37: “Pasaba os días
ensinando no templo; polas noites saía, e pasábaas no monte chamado das
Oliveiras. E todo o pobo madrugaba para ir onda el ó templo, escoitalo”.
Trasnoitamos para cultiva-los
vicios, pero non madrugamos para exerce-las virtudes...; ¡espertemos antes de
que sexa tarde para a nosa perfección, para a nosa maduración!
Acción de gracias.
Xesús dálle gracias ó Pai; ¿e nós?
Mateo 14, 19: “... ergueu a
mirada ó Ceo, dixo a bendición, partiu os bolos e déullelos ós discípulos, que
a súa vez pasáronllos á xente”. Coa mirada alzada, dixo a bendición...”
¿Que significa isto? ¡Que seu Pai,
séxase, o noso Creador, é o dador dos froitos, así que compre agradecerlle
canto nos vaia subministrando, comezando “polo noso pan de cada día”!
Mateo 15, 36: “Segunda
multiplicación do pan: ... e rezou a acción de gracias...”
¡Iso, sempre!
Lucas 24, 36: “Estando eles comentando estas cousas,
presentóuselles Xesús no medio e díxolles: -¡A paz sexa convosco! Sobresaltados
e cheos de medo, coidaban contemplar un espírito. Pero El díxolles: ¿Por que
estades asustados, e a que veñen esas dúbidas? Mirade para as miñas mans e para
os meus pés: sonvos eu!”.
¡Resucitara; resucitárase a si
mesmo; logo era Deus, segunda persoa da Santísima Trindade; daquela é certo,
indiscutible, que non nos enganou, así que, a seguirlle as leccións; seguilas,
acatalas, pois non temos outro camiño para ir ó Ceo! E de agradecidos,
poñámonos de xeonllos ante o noso Redentor!
Xoán 11, 40. Cando lle devolveu
a vida a Lázaro: “Xesús contestoulle: ¿Non che dixen que se cres, vera-la
gloria de Deus”.
Tamén nos a veremos, no seu día,
cando nos arrede a pedra material, cando a nosa alma se despida do corpo cun
“¡Deica logo, que me vou examinar..., e se aprobo será porque me preocupei de
puírme, de reparar, de restituír...; en definitiva, de acatar os Evanxeos!
Acepción de
persoas.
Aprendamos a distinguir o relixioso do profano; e con relación ó próximo non
nos deamos a altura que non temos. “Se Deus se achegou
a nós e se igualou connosco, non podemos nós pola nosa parte pretender ser
superiores ou máis dignos cós que viven a carón noso”. (Manuel Cabada Castro,
no seu “Darse sen contrapartida”).
Mateo 22, 15; Marcos 12,
13; e Lucas 20, 24: “-Mostrádeme
un denario. ¿De quen é esta imaxe e de quen fala esta inscrición?
Contestáronlle: É do César. Xesús replicoulles: -Pois logo ó César o do César;
e a Deus o de Deus”.
Non sempre é doado distinguir entre
obrigas civís e obrigas relixiosas, pero, en caso de dúbida, teólogos hai!
Acudir ós avogados nunca nos deu vergoña ós galegos; e consultar con teólogos,
si?
Adopción divina.
Vestímonos de gala cando cambiamos de estado; e para ingresar na DOC, na Divina
Orde Celestial, que?
Mateo 5, 9: “Ditosos os que
traballan pola paz”. 12, 48/50: “... E, sinalando coa man os seus
discípulos, dixo: Velaí a miña nai e mailos meus irmáns. O que cumpre a vontade
do meu Pai Celestial ese é o meu irmán, a miña irmá e maila miña nai”.
¡A paz familiar! Nesta adopción
divina, nesta paz familiar, sen ser nada somos moito, sómolo todo, somos
membros da familia celestial. Señor, eu estaba orgulloso de ser un Gómez, un
descendente daqueles Gomá da Suevia, pero desde que participo do cristianismo
pasei á familia celestial, á de Cristo! ¡Gracias, Señor! Agora este é o meu
escudo familiar:
Xoán 1, 17-18: “Pois a Lei
deuse por medio de Moisés; a gracia e a verdade realizáronse por Xesús Cristo.
A Deus ninguén o viu; o Unixénito, que está no seu do Pai, foi quen nolo
revelou”.
A Deus verémolo de cerca cando, co
seu perdón, coa adopción cumprida e perfeccionada, nos manden pasar pola Porta
de San Pedro; pola de Lugo xa pasei, mais agora pido o pasaporte para entrar
pola outra. ¿Requisitos? ¡Ir lavadiño, coa ánima purgada, que daquela nunca é cedo
para comezar o noso puído!
Adoración. ¡Que xa
está ben de ídolos e de vicios!
Mateo 4, 10: “Entón
replicoulle Xesús: Arreda, Satanás, porque está escrito: Só ó Señor, o teu
Deus, adorarás, e só a El darás culto”.
¡Vade, retro, que agora tamén eu sei
a quen adorar: tantos vicios, tantas desviacións coas que o mundo e maila carne
me foron tentando, e resulta que aqueles non eran os camiños: eran os carreiros
do erro, e por tanto, da perdición! Na noite da vida non quero volver ó monte
sen o farol da fe, ese farol que tanto interese pon Satán por apagalo, mais
agora sei que a luz do inferno non aluma, queima!
Xoán 4, 19: “A muller
respondeu: Señor, vexo que ti es profeta. Os nosos pais adoraron neste monte e
vós decides que é en Xerusalén onde hai que adorar. Xesús díxolle: -Faime caso,
muller; chega a hora en que nin neste monte nin en Xerusalén adoraredes ó Pai.
Vós adoráde-lo que non coñecedes; nós adorámo-lo que coñecemos, pois a
salvación vén dos xudeus. Pero chega a hora -é xa agora- en que os verdadeiros
adoradores adorarán ó Pai en espírito e verdade, pois eses son os adoradores
que procura o Pai. Deus é espírito e compre que os que o adoran, o adoren en
espírito e verdade”.
¡Hai mundo, mundo, que errado
estás, que errado nos tés: os vicios da carne, as tentacións do luxo e das
riquezas..., todo iso é veleno para a alma; danlle gusto ó corpo, e para iso,
non sempre, pero trátase dunha miopía atroz pois o corpo, os corpos, son tan só
unha materia putrefacta que sostén a alma no seu proceso de preparación,
execución e..., perfección! Daquela os corpos veñen a ser unhas ferramentas
coas que puímos a alma, e xa se sabe que non hai ferramenta que non sexa
perigosa se dela facemos un uso torpe, torpe e/ou temerario!
Alegría. Si,
sempre, pero da boa, da limpa; sen pantomimas. (Pantomimas: Acción ou actitude
finxida, con ánimo de enganar; de enganar, ou de enganarse!).
Lucas 10, 21: “E naquel
momento exclamou cheo de gozo do Espírito Santo: -Bendito sexas, Pai, Señor do
Ceo e mais da terra, porque lles agachaches estas cousas ós sabios e ós
prudentes, e porque llas revelaches á xente humilde. Si, meu Pai, bendito sexas
por che agradar iso así. Meu Pai ensinoume tódalas cousas, e ninguén coñece ó
Fillo a non se-lo Pai, nin coñece ó Pai a non se-lo Fillo, e aquel a quen o
Fillo llo queira revelar”.
Xesús viviu con inmenso gozo esta
realidade, estes momentos exultantes; nós, que témo-los ollos abertos ó
cristianismo, participamos, ¡se queremos participar, por suposto!, desa mesma
felicitade. ¡Non a refuguemos!
Carta ós filipenses. (Escrita por
Paulo desde a súa cadea). Estar alegres. “Estade sempre
alegres no Señor. Repítovolo:
estade alegres. Que todo o mundo vexa o bos que sodes. Non desacouguedes por
cousa ningunha. En todo presentádelle a Deus as vosas peticións con oracións de
súplica e acción de gracias. E a paz de Deus, que supera toda intelixencia,
custodiará os vosos corazóns e os vosos pensamentos en Cristo Xesús”.
¡Ai, Paulo, Paulo, ti si que nos
deches exemplo, pasando de atacante a defensor! ¡Tíranos deste cabalo da
ignorancia e da soberbia, para que, tamén nós, desde a terra vexamos o Ceo!
¡O único que me
falta é abri-los brazos para acoller ós meus inimigos, tal e como prometo no
Noso Pai!
Carta ós hebreos,
13, 16:
“... e que non vos esqueza mirar uns polo ben dos outros, que eses son os
sacrificios que lle agradan a Deus”.
Desde Caín sempre nos anubrou a
envexa, pero neste XXI, polas trazas, pouco a mellor imos: aí temos o caso dos
políticos, que tanto presumen de mirar polo ben dos outros...; ¿e será por iso
que adoitan facer as evasións das súas divisas poñéndoas a nome da súa familia?
Amor ós inimigos;
si, ós inimigos!
Mateo 5, 43; e Lucas 6,
27 e 32: “Tedes oído que se vos dixo: ”Amarás ó teu próximo e aborrecerás ó teu
inimigo”. Pero eu dígovos: amade ós vosos inimigos, e pregade polos que vos
perseguen. Así seredes fillos de voso Pai que está no Ceo, que fai saí-lo sol
sobre malos e bos, e chover sobre xustos e inxustos. Porque, se amades ós que
vos aman; ¿que recompensa ides ter? ¿Non fan o mesmo os recadadores de
impostos? E se saudades soamente a vosos irmáns, ¿que facedes de máis? ¿Non fan
outro tanto os pagáns? Daquela sede bos sen exclusivismos, como o voso Pai
Celestial é totalmente bo”.
Aínda que non fose de precepto
relixioso, nun bo pragmatismo gáñase moito cos inimigos; xa o teño dito, mil
veces: ¡Canto lles debo ós inimigos, xa desde a escola! Se non fose por aqueles
desprezos que me fixeron os compañeiros que pasaran ós estudios medios e
superiores, de onde sacaría eu os azos para entregarme, despois, ó estudo
intensivo, fose por libre ou por oficial, ó que me consagrei ata os 60 anos,
exactamente ata que o fixen coincidir coa miña xubilación no Banco? Pero isto
foi unha circunstancia de tipo persoal; o xeral, o colectivo, o que está
mandado, ¡nada menos que polo Mestre!, é todo iso que recolleron os apóstolos:
¡Nin con aquela sublevación satánica do Paraíso deixou Deus de quererlle ao
home, tanto que nolo leva demostrado.
Deus é amor. ¡E a
nosa correspondencia, que? A verba “amor” é tan agarimosa que se explica por si
mesma..., pero precisamente por iso, pola súa bondade, préstase moito á
falsidade, á hipocrisía; daquela hai que tratala con agarimo, pero, do
verdadeiro!
O amor é comuñón? ¡Pois claro, e se
o dubidamos preguntémoslle a Xoán, que non se cansa de explicárnolo no seu
Evanxeo.
Xoán 3, 14: “Como Moisés
alzou a serpe no deserto, así debe ser alzado (crucificado) o Fillo do Home,
para que todo o que cre nel teña vida eterna. Pois de tal xeito amou Deus ó
mundo que lle deu o seu Fillo Unixénito para que todo o que cre nel non se
perda, senón que teña vida eterna”.
12, 26: “Se
algún quere servirme, que me siga; e alí onde estou eu, estará tamén o meu
servidor. Se alguén me serve, hao honrar o Pai. Agora o meu espírito está
turbado. ¿E que hei de dicir: Pai, sálvame desta hora? ¡Pero se para iso
cheguei a esta hora!”.
O seguimento de Xesús, ¡amor con
amor se paga!, debe ser común a todo bo discípulo de Cristo. Pola súa parte, ¡a
reciprocidade, exixencia do amor!, Xesús promete ós que o sigan un posto onde
El estea).
13, 34:
“Douvos un mandamento novo: amádevos uns a outros; como eu vos amei, amádevos
tamén entre vos. Nisto coñecerán todos que sóde-los meus discípulos: se vos
tedes amor uns aos outros”. ¿Que; elocuencia divina, sublime, non si?
Mirade o malos que somos, que nin con esas...!
Anxos. ¡Anxos, en
principio, éramos todos, comezando polo Satán e seguindo pola Avoa, pero Deus é
tan bo que se pasa: concedeunos o libre albedrío, e nós rompemos o molde!
En relixión só teño unha dúbida:
Aquel Caín sería fillo de Lucifer ou de Adán? Unha muller que acepta as mazás
dun forasteiro, e máxime daquela que andaban sen bragas..., desconfío dela!
O pecado orixinal foi transmisible
porque o Adán e maila Eva tiveron os fillos despois da sublevación, pois, se os
fixesen antes, nós, os descendentes, seguiríamos sendo anxos en vez disto,
disto que somos, e que, como tales nos portamos. As almas impregnan os corpos,
e por iso se transmite a pecaminose cos gametos, na fecundación.
¿As mulleres, máis cerca dos anxos
cós homes?:
Mateo 28, 5: “Mais o anxo
díxolles ás mulleres: (¡Ás mulleres, e con iso e con todo non lles
deixan subir ó presbiterio!). -Non teñades medo; ben sei que buscades a Xesús o
crucificado. Non está aquí; resucitou tal e como dixera. Vide ve-lo sitio onde
estaba. E ide axiña dicirlles ós seus discípulos: (¡Elas, embaixadoras dos
anxos!). “Resucitou de entre os
mortos e vai diante de vós en Galilea: alí o veredes”.
Aparicións do
Resucitado. ¡Aquelas si que foron Actas Notariais e non as dos nosos Notarios!
Mt 28, 1-20; Mc 16,
1-20; Lc 24, 1-49; Xn 20, 11, 21,14; Feit 1, 3ss; 1
Cor 15, 3-8. ¿Que; chégannos as luces? ¡Só nos falta palpalo, como fixo
Tomás coas cicatrices do Resucitado!
Apóstolos. Paulo:
1ª ós Corintios: 9, 16-23: “Porque o mero feito de predica-lo Evanxeo non é
para min gloria ningunha: é unha necesidade que teño enriba de min. ¡Pobre de
min se non predico o Evanxeo!”.
Iso dicía San Paulo, pero, nós?
¡Nos tamén somos Apóstolos, herdeiros dos apóstolos! Estoume lembrando do que
me dixo, en Madrid, en certa ocasión, a nosa Enriqueta, Enriqueta Otero Blanco,
“É moito o que temos recibido, o
que temos herdado (referíase a nosa cultura), así que nesta herdanza vai a
obriga de conservalo, de puílo..., e de transmitilo!”. ¡Se temos esa obriga
con respecto á cultura, que non será con respecto ó Cristianismo, que é a
cultura sublime, a celestial, a
perfecta, a definitiva!
Arrepentimento.
¡Ai, Deus, que con só teclear esta verba xa rilo os dentes do pánico que me dan
os meus pecados, as miñas faltas, as miñas omisións!
Lucas, 15, 7: “Pois
asegúrovos unha cousa: No Ceo haberá máis alegría por un pecador que se
converta que por noventa e nove xustos que non precisan conversión”.
¡Mirade se é importante a
conversión dos pecadores, que ata no Ceo fan festa; e nós, que? ¡A nós
incúmbenos o agradecemento; farémolo, terémolo?
Baixada ós
infernos.
Mateo 27, 51: “Entón o veo
do Santuario rachouse en dous de arriba abaixo. Tremeu a terra, as rochas
fenderon, e abríronse os sepulcros. Moitos corpos dos santos que estaban mortos
resucitaron. E despois que El resucitou saíron dos sepulcros, entraron na
cidade santa e aparecéronselles a moitos. O centurión e mailos que con el gardaban
a Xesús, vendo o terremoto e todo o que pasaba, dixeron aterrados:
-Verdadeiramente este era o Fillo de Deus. Había alí, mirando desde lonxe,
moitas mulleres que seguiran a Xesús desde Galilea para servilo. Entre elas
estaba María Magdalena, María a nai de Santiago e mais de Xosé, e a nai dos
fillos do Zebedeo”.
¡As mulleres; seguindo a Xesús,
mentres os homes se escondían e/ou o negaban!
Bautismo. Mirade
se lle dan importancia na miña parroquia que lles pareceu pouca cousa a pía
vella dos bautizos, e puxeron unha nova, boísima, artística, pero...,
agradecidos pola labor que desempeñou a vella, deixárona, conservárona, no
pórtico da igrexa!
Mateo 28, 18: “Xesús,
achegándose, díxolles: -Déuseme todo poder no Ceo e mais na terra. Ide, pois, e
facede discípulos meus a tódolos pobos, bautizándoos no nome do Pai e do
Fillo e do Espírito Santo; ensinándolles a gardar canto vos mandei.
Asegúrovos que estarei sempre convosco ata a fin do mundo”.
¡Oh, Deus, que ledicia, e que
agradecemento polo noso bautizo! Agora que o penso: Só me encomendaron un
bautizo, precisamente aló en Ifni, e a nena morreu de moza. ¿Unha pena? ¡Non;
unha ledicia, pois agora teño unha “madriña” no Ceo! ¿Segue sendo costume
solicitar os apadriñamentos ás persoas ricas? ¡Polas trazas, coido que si, pero
habería que ir pensando en propoñérllelos ós santos / ás santas, pois o mellor
regalo dos padriños, ó longo dunha vida, é a súa exemplaridade con respecto á
educación do neófito!
Camiño. Polo meu Castroverde pasa o Camiño
de Santiago, o primeiro, o primitivo, aquel que consagrou o Rei Afonsus II,
pero, estou eu no Camiño do Ceo, teño, ou terei, que desandar rutas
equivocadas?
Xoán 14, 4-6: ¡É para ler,
para lembrar, cada día, tódolos días, xa antes de afeitarse! “Díxolle Tomé: -Señor,
se non sabemos onde vas, ¿como imos sabe-lo camiño? Xesús respondeulle: -Eu
son o Camiño, a verdade e a vida: ninguén chega onda o Pai máis que por min. Se
me coñecésedes, coñeceriades tamén a meu Pai; aínda que xa desde agora o
coñecedes e o tedes visto”.
O Ceo. Dous: O que
tiven, e o que espero acadar, Deus mediante. Do primeiro aporto esta proba,
Aos 50 anos do noso casamento.
(Vodas de Ouro)
A
os 60 anos.
(Vodas de Diamante)
Carta
á miña noiva:
Xosefina,
aínda
non era a da alba…, pero espertoume a túa mensaxe envolta nunha cálida brisa,
¿ou era un siroco?, que se pousou naqueles cristais do Hotel Suerte Loca, de
Sidi Ifni. Suerte Loca era o seu nome, pero Sorte, o que se di Sorte, era, foi,
a miña!
Antes de que
vibrasen as campás daquela igrexa de Santa Cruz,
antes
incluso de que o almuhecín loase ao seu Alá, o meu pensamento, a tal momento,
xa estaba no Rois de Cirio…! Daquela sentín un hálito con olor a herba e a
rosas, un aquietarse do vento e da area. Comigo estabas ti; viñeras en
espírito, para invitarme á túa voda, ¡á nosa! ¿Tan lonxe, e á vez, en Ifni,
comigo? Non importan ás aparencias, pero si as aparicións: ¡Alí estabas, un
alma branca vestida de branco!
Palpei as sabas, e
notei un fru fru, como de tule ilusión! Incluso albisquei a túa cariña, o teu
sorriso, virxinal, de rosa matutina…; e
tamén un chiscar dos teus ollos…, amén dun aceno, doce, doce pero ardente, nos
teus beizos de rubí!
Deus, o noso, e co
noso Alá, estábannos casando, naquel momento, ao lonxe, alén dos aeroportos!
Acudiron os anxos…; ¡como non ían facelo casándose outro, un deles, feminino
por máis datos! A cerimonia de Cirio, para os prosaicos, estábase celebrando no
mundo grotesco da materia; no espiritual o meu pensamento ía ao teu encontro;
ou sería máis certo dicir que te esperaba na porta da capela, para,
seguidamente, apertarnos, fundirnos? QUÆSUMUS, omnipotens
Deus: instituta providentiæ tuæ pio favore comitare; ut quos legitima societate
connectis, longæva pace custodias. Per Dominum nostrum. Te rogamos, ¡oh Dios omnipotente!, sigas
favoreciendo con tu tierna asistencia lo que por tu providencia has instituido;
para que conserves en larga paz a los que has unido con un legítimo vinculo.
Por nuestro Señor...
Igrexa de Cirio
De esperto, cerrei as persianas para que
non fuxise a túa imaxe, tan próxima que a tiña, tan íntima!
Aló abaixo, aló
adiante, en Sidi Ifni, espertou Frei Xosé; e as campás tocaron a Misa, pero a
miña, en Cirio, xa fora, xa comezara. E na mesquita o almuecín seguía loando ao
seu Alá; ¡eu tamén! ¡Grazas, Deus, grazas pola miña estrela, por esa Estrela
Xosefina, que me estás demostrando que, ademais de Creador, es un Casamenteiro,
Perpetuador da especie!
Entón din un berro
tan sonoro, tan alto, que ata non sei como non espertaron os outros hóspedes do
hotel: ¡Si, quérote, acéptote, e tamén espero con febres ese avión de
Iberia…!
Non me digas,
agora, que aquilo foi onte; non me contradigas, non me espertes, xa que nada
cambiou! Aínda cheira a herba fresca, a herba e a rosas; e sinto aquel fru fru
dos teus velos…
Non me digas,
agora, que xa temos fillos mozos, ¡e netos! Tampouco me digas que nos pasaron
uns cantos achares. ¡Non, que foron azares, azares ben olorosos por certo! O
único que ocorreu, pois todo o demais veu por engado, foi aquel amencer limpo e
amplo; tan diáfano, que nos permitiu entrever…, ¡entrever, non, ver, gozar, de
sesenta anos de casoiro! As peripecias feas, as malas, non ocorreron: foi
simplemente a nube de area dun siroco fugaz!
Sempre teu, igual
que aquel día, ¡e iso que estabamos a tres mil quilómetros! Aquel que tanto se
parece ao de hoxe, cálido e amoroso, medradeiro!
Xosé María
13.06.2013
¿Do
outro Ceo, que? ¡Pois..., nesa espera estou, así que tamén lle mando outra carta,
esta, tódolos días, ó deitarme:
“Con Deus me deito, e con Deus quero levantarme; que a Virxe María me
cubra co seu manto, nesta cama e sempre; e Ti, Señor, dáme penitencia en vida,
e na morte, salvación, que se morro esta noite me sirva de confesión. Amén”.
Ceo,
morada de Cristo e dos benaventurados. Mateo 3, 16: “Tan pronto como foi bautizado, Xesús saíu da auga. E velaí que se
abriron os ceos, e viu o Espírito de Deus baixar como unha pomba ata pousarse
enriba del. E oíuse desde o ceo unha voz que dicía: -Este é o meu fillo
benquerido, o predilecto”.
Marcos 16,
19; Lucas 24, 50; Feitos 1,9, etc.: “O Señor, despois de
falarlles así, elevouse ó Ceo, e sentouse á dereita de Deus. Eles saíron a
predicar por todas partes, contando coa colaboración do Señor, que
confirmaba a súa palabra cos sinais que os acompañaban”.
¡Ai, Deus, que eu
tamén teño que predicar, pois o mundo segue, e Satanás no para de tentar, así
que no exército de Xesús non caben, nin se admiten, desertores; o Exército
español, por aquelas aportacións de Ifni deume o tratamento de
“Ex-combatiente”; que me dará Deus se lle son fiel? ¡A mellor laureada, espero:
a entrada, definitiva, no Ceo!
Conciencia. ¡Esta
si que é batalla: loitar toda unha vida contra as covardías da conciencia!
Como norma próxima da moralidade
persoal. Romanos 13, 5: “Así, compre obedecer non só por medo ó castigo,
senón por deber de conciencia. Dádelle a cada un o que lle é debido:
tributo, imposto, respecto ou honor, segundo o caso”.
Aviso ós navegantes: Se deixamos
que inflúan na nosa conciencia os nosos desexos persoais, egoístas, este
“mecanismo anímico” non nos indicará o camiño, a ruta correcta, así que, ¡ollo
con perde-lo compás relixioso!
¿Como se educa a conciencia? A miña
dona, Mestra daquelas da Normal de Lugo, e por tanto ben normaliñas, ben
normalizadas, sempre lles dixo ós nosos fillos que, “Ó tomar decisións a persoa
que ten a conciencia ben domesticada, ben adestrada, nunca se guía polo
egoísmo; guíase polo temor, polo acatamento a Deus, para non agraviar ó noso
Pai celestial. Ante as dúbidas, poñámonos en oración previa a toda actuación ou
omisión arriscada; se as luces do noso entendemento non nos veñen claras,
sempre teremos, sempre haberá cerca, un confesor que nos guíe e nos asesore”.
Concordia entre
irmáns. É
de sentido común tele, mantela, conservala, fomentala..., sempre que se poda,
por suposto. Paulo, na súa “Carta ós romanos, 12, 9: “Que o amor non
sexa finxido: afastádevos do mal e apegádevos ó ben. Sede cariñosos uns cos
outros, coma irmáns; competide na estima mutua; no traballo non teñades
preguiza; no espírito afervoados; para o Señor, como escravos. Alegres na
esperanza, con constancia no sufrimento, e afincados na oración... Alegrádevos
cos que están alegres, e chorade cos que choran”. ¡Todo isto é irmandade
cristiá! ¿Cumprímola?
Condenación. ¡É
libre; depende de nós mesmos! Segundo as obras de cada quen:
Xoán 3, 16: “Pois de tal
xeito amou Deus ó mundo, que lle deu o seu Fillo Unixénito, para que todo o que
cre nel non se perda, senón que teña vida eterna. Non mandou Deus o Fillo ó
mundo para que xulgue o mundo, senón para que, por el, se salve o mundo. O que
cre nel, non é xulgado; mais o que non cre, xa está xulgado, porque non creu no
Fillo Unixénito de Deus. Nisto consiste o xuízo: en que, vindo a luz ó mundo,
os homes escolleron a tebra en vez da luz, pois as súas obras eran ruíns. Todo
o que fai o mal, odia a luz e non vén cara á luz, para que non o delaten as
súas obras. Polo contrario, o que obra a verdade vén cara á luz, para que se
vexan as súas obras porque están feitas como Deus quere”.
¿Como as quere Deus? ¡É ben
sinxelo: quéreas limpas, puídas, sen malicia!
Confesión.
¿Barremos a casa, e non imos barrer a alma? Imaxinarvos que os delincuentes
fosen perdoados con só recoñecer, ante os alguacís, que delinquiron; ¿quedaría
algún sen confesarse? Daquela tomemos nota, e obremos en consecuencia.
O sacramento da penitencia. Mateo 16,
19: “Dareiche as chaves do Reino do Ceo: todo o que ates na terra, ficará atado
no Ceo; e todo o que desates na terra, ficará desatado no Ceo. E mandoulles ós
discípulos que non dixesen nada de que el era o Mesías”. 18, 18:
“Asegúrovos que o que atedes na terra será atado no Ceo, e o que desatedes na
terra será desatado no Ceo”. Xoán 20, 19: “Naquel día... -Paz convosco.
Dito isto, mostróulle-las mans e mailo costado. Os discípulos alegráronse vendo
o Señor. El díxolles outra vez: -Paz convosco: como o Pai me mandou a min,
tamén eu vos mando a vós. E dito isto alentou sobre eles, e díxolles: -Recibide
o Espírito Santo: a quen lles perdoéde-los pecados, quedaranlles perdoados; a
quen llelos reteñades, quedaranlles retidos”.
¿Deus dá poderes revogables?
¡Nunca, xamais, que sempre os deu irrevogables; os poderes e os mandatos;
daquela, que insensato pode ter dúbidas acerca da confesión? ¡Iso, os
insensatos!
O Papa confesándose. Ata nisto nos
dá exemplo
Coñecer a Deus.
Coñecer a Deus é coñecer a obra salvadora de Xesús.
Por se tiñamos algunha dúbida,
Mateo, ó transferirnos literalmente o Noso Pai, ben que nolo retratou, ben que
nolo explicou, resumido e concreto, elocuente e sinxelo, na oración central do
cristianismo: Mateo 6, 9: “Vós rezade así: Noso Pai que estás no Ceo,
santificado sexa o teu nome; veña o teu Reino, e fágase a túa vontade así na
terra coma no Ceo. Dános hoxe o noso pan de cada día. E perdoa as nosas débedas
como tamén nós perdoamos xa ós nosos debedores. Non nos sometas á tentación,
mais líbranos do Malo. Porque se vós perdoades ós outros as ofensas que vos
fan, tamén voso Pai celestial perdoará as vosas; pero se non perdoades ós
outros, voso Pai celestial tampouco perdoará as vosas ofensas”.
¿Ateos? ¡Máis ben afiliados ó
partido de Satanás, que participan na sublevación satánica, sublevándose nada
menos que contra o seu Creador; iso é o colmo da malicia e da soberbia!
Consagración do
home a Deus.
1 Corintios 3, 16: “¿Non
sabedes que sodes templo de Deus e que o Espírito de Deus habita en vós? Se
alguén destrúe o templo de Deus, Deus destruirao a el. Porque o templo de Deus
é sagrado, e iso sodes vós”. ¿Está claro? ¡Explicalo máis e mellor, é
imposible!
Corrección
fraterna. Non xulgues ós demais.
Mateo, 7, 3: ¿Por que
reparas no lixo que hai no ollo de teu irmán e non te decatas da trabe que hai
no teu? E, ¿como lle vas dicir a teu irmán: “Deixa que che quite o lixo que tes
no ollo”, tendo ti unha trabe no teu? ¡Hipócrita! Quita primeiro a trabe do teu
ollo e logo verás mellor para quita-lo lixo do ollo de teu irmán!”.
¡Ai irmán, irmán, que adianto eu
discutindo contigo? Tratarei de ser boa persoa, e ti, ó verme así, se che prace
xa tratarás de imitarme.
Cruz. Instrumento
na morte redentora. A cruz e maila tribulación son para os que viven
piadosamente.
Lucas 14, 27: “O que non
carga coa súa cruz e me segue, non pode ser discípulo meu”. Xoán 12, 36:
“Mentres ténde-la luz, crede na luz (na cruz), para que vos volvades fillos da
luz”. Para ser fillos da luz hai que crer na luz (na cruz), e camiñar na luz. O
senso destas expresións vén ser vivi-la nosa existencia no ámbito de Xesús, que
é a verdadeira luz. ¿Témolo claro?
O demo. Vencido
pola morte de Xesús.
Lucas 10, 17: “Entón
volveron os setenta e dous moi contentos dicindo: -Señor, aínda os demos tamén
se nos someten no teu nome. El replicou: -Eu vía a Satanás caendo do Ceo coma
un raio. Porque vos dei poder para pisardes cobras e mais alacráns e poder
sobre toda forza inimiga, e nada vos fará mal”.
Xoán 16, 7: “... eu
dígovo-la verdade: convenvos que eu me vaia, pois, se non me vou, non virá a
vós o Paráclito; en cambio, se me vou, mandareino onda vós. E cando veña
demostraralle ó mundo que hai pecado, xustiza e condena: pecado, porque non
cren en min; xustiza, porque vou onda o Pai e xa non me veredes; condena,
porque o príncipe deste mundo xa resultou condenado”.
Hebreos 2, 14: “Por isto, xa
que os fillos participan todos na mesma carne e do mesmo sangue, para que coa
súa morte puidese deixar sen forzas ó que retiña o poder da morte, isto é, a
Satán; e deste xeito, librar a cantos por medo á morte pasaban a vida nunha
escravitude”.
Xesús venceu na cruz, venceu ó
“príncipe deste mundo”, e os que o seguen vencen/vencemos con Xesús. ¡Vencemos,
pero non agradecemos; ou máis ben, pouco!
Discípulos. ¿Onde
hai que matricularse para asistir á escola do Salvador?
Mateo 5, 1: “Vendo Xesús a
multitude, subiu ó monte e sentouse. Achegáronselle os seus discípulos, e el,
tomando a palabra, ensinábaos”.
As benaventuranzas son un auténtico
programa do que é o Reino. Resumindo por temas: O espírito que debe animar ós
fillos do Reino. Como debía entenderse o cumprimento das leis xudías. O
desprendemento das riquezas. As relacións co próximo. E tamén que pertencer ó
Reino supón unha praxe rectilínea, inalterable.
¡Tivemos de Mestre nada menos que á
Segunda Persoa da Santísima Trindade; isto si que é un doutorado! Adoitamos
colga-los títulos nos nosos despachos; ¡colguemos a cruz no noso peito!
Educación.
Obediencia e respecto dos fillos para os pais. Eles tiveron a responsabilidade
de formarnos; nós a de imitalos, nas leccións boas por suposto!
Efesios 6, 1: “Os fillos
obedecede a vosos pais no Señor (no bo deles), que iso é de razón. “Honra a teu
pai e á túa nai” é o primeiro mandamento que trae emparellada unha promesa: “de
xeito que todo che saia ben e vivas moitos anos na terra”. E vós, pais, non
sexades rigorosos de máis cos vosos fillos; non: educádeos na disciplina e na
doutrina do Señor”.
Colosenses 3, 20: “Fillos,
sede ben guiados en todo cos vosos pais, que isto é cousa agradable ó Señor. Pais,
non asoballéde-los vosos fillos, para que non saian coitados”.
Xesús foi excelsamente paternal en
tódolos seus actos, ditos e feitos; ¡Fillos, pais: Aí temos o noso Mestre!
Escándalo. ¡Coidado co xoio, (coa cizaña, cos
enlizadores), que é esa planta aborrecible, de tallo ramoso, etc., pero tamén
pode ser, ou chamárselle, á cousa ou persoa que dana, prexudica ou estraga
aqueloutras entre as que xurde ou está!
Mateo 13,37:“El respondeu:
-O que sementa a boa semente é o Fillo do Home; a leira é o mundo; a boa
semente son os fillos do Reino; o xoio son os fillos do Malo. O inimigo que a
sementa é o Satán; a sega é a fin do mundo; e os segadores son os anxos.
Mandará o Fillo do Home os seus anxos, e quitarán do seu Reino tódolos
escándalos e a todos os que fan o mal; e botaranos no forno do lume, onde será
o pranto e o renxer dos dentes. Entón, os xustos resplandecerán coma o sol no
Reino de seu Pai. Quen teña oídos que escoite”. ¿Temos oídos, non si;
daquela, a escoitar!
18, 7: “¡Ai
do mundo polos seus escándalos! É irremediable que haxa escándalos, pero, ¡ai
do home que provoca escándalos!”.
Lucas 6, 43: “Non hai árbore
boa que produza froitos ruíns, nin tampouco árbore ruín que produza froitos
bos. Así, cada árbore coñécese polos seus froitos. O home bo saca o ben da
bondade de seu propio corazón, e o home malo saca o mal da súa maldade, pois do
que reborda o corazón fala a boca”.
Os que nos criamos na aldea,
naqueles tempos cerealistas, ben nos temos preocupado de aparta-las espigas do
xoio para metelas no forno e que non proliferasen; ¿esquecéusenos? ¡Daquela,
como din os mouros, que de todos se aprende algo, sexa bo ou malo, “kif-kif”!
Evanxeo. ¡Que
sorte a nosa, nacer e criarnos neste país e nesta época! O seu contido é a salvación inaugurada e
realizada por Cristo.
Romanos 1, 1: “Paulo,
escravo de Cristo Xesús, chamado para ser apóstolo, escollido para o evanxeo de
Deus. Evanxeo que El prometera antes por medio dos seus profetas nas escrituras
santas, e que trata do seu Fillo: Xesús Cristo, o noso Señor, que como home
naceu da semente de David, pero que polo Espírito Santificador foi constituído
fillo de Deus con pleno poder ó ser resucitado dos mortos”.
13, 4: “O
amor é de corazón grande, é servizal. O amor non ten envexa, non ten fachenda¸
non se ensoberbece; non é malcriado, non busca a súa comenencia, non se
alporiza, non garda malicia; non simpatiza coa inxustiza, senón que se alegra
coa verdade. Desculpa sempre, fíase sempre, espera sempre, atura sempre”.
16,25:
“Doxoloxía. A aquel que é potente para vos afianzar no meu evanxeo e no anuncio
de Xesús Cristo, conforme a revelación do misterio escondido durante tempos
eternos, pero manifestado agora polas escrituras proféticas, e por disposición
do Deus eterno dado a coñecer a tódalas nacións para levalas á obediencia da
fe, a Deus, o único sabio, por medio de Xesús Cristo, sexa a gloria para
sempre. Amén”. ¡Amén!
Porque o manda
Cristo en persoa. Gálatas 1, 11: “Porque fágovos saber, irmáns,
que o evanxeo que eu predico non é cousa de homes, xa que nin o recibín nin o
aprendín de home ningún, senón que mo revelou Xesús Cristo”. ¡Gracias,
Paulo, por transmitirnos as consignas recibidas; acatarémolas, con fe e con
devoción!
A conversión de Paulo
Expiación.
Expiación e perdón.
1 Xoán 2, 1: “Meus filliños,
escríbovos estas cousas para que non pequedes; pero, se algún peca, temos quen
nos defenda diante do Pai: Xesús Cristo, o Xustificador. El é quen espía os
nosos pecados; e non só os nosos senón e tamén os de todo o mundo”.
4,8: O amor
de Deus fíxose ver entre nós en que Deus mandou ó mundo o seu Fillo Unixénito,
para que nos dese a súa vida (e coa vida, o exemplo). Hai amor dentro de nós,
non porque nós teñamos amado a Deus, senón porque El nos amou a nós e mandou o
seu Fillo para que expiase os nosos pecados”.
¿Seremos tan
ruíns, tan desagradecidos, que non correspondamos ese amor amando ó próximo,
facéndoo por Deus? ¡Non o pediu; mandóunolo!
Fariseos. (Piedade
externa sen correspondencia interna). Tamén os hai que cheiran a beatos, así
que non son fáciles de distinguir.
Mateo 15,12: “E,
achegándoselle os discípulos, dixéronlle: -¿Ti sabes que os fariseos se
escandalizaron ó escoitaren a túa palabra? El contestoulles: -Toda planta que
non plantase meu Pai Celestial arrincarase de raíz. Deixádeos: son cegos e
guías de cegos. Se un cego guía a outro cego, ambos caerán na cova... Porque do
corazón proceden os malos pensamentos, os asasinatos, os adulterios, as
fornicacións, os roubos, os falsos testemuños, as blasfemias. Isto é o que
mancha ó home; pero comer sen lava-las mans (por poñer un exemplo, quixo dicir)
iso non mancha ó home”. 23,13: “¡Ai
de vós, letrados e fariseos hipócritas, que lles pechades ós homes o Reino do
Ceo! Non entrades vós nin deixades entrar ós que o intentan. ¡Ai de vós, letrados
e fariseos, hipócritas, que percorredes mar e terra para conseguir un
prosélito; e cando o conseguides, facédelo fillo da perdición dúas veces máis
cá vós!”.
Lucas 5, 21: “Os letrados e
mailos fariseos empezaron a razoar (quere dicir, a maquinar): ¡Pero quen é
este, que así blasfema? ¿Quen pode perdoa-los pecados, senón unicamente Deus?
Decatándose Xesús do que pensaban, díxolles: -¿Que cavilades nos vosos
adentros? ¿Que é máis fácil dicir: “perdoados quedan os teus pecados”, ou
dicir, “érguete e anda”. Pois para que vexades que o Fillo do Home ten poder na
terra para perdoar pecados -díxolle ó tolleito-: érguete, colle o leito e vaite
para a casa. E así foi: erguéndose no intre diante deles, colleu o leito e
foise para a súa casa, louvando a Deus. Todos ficaron pasmados, e cheos de
temor louvaban a Deus, dicindo: -¡Hoxe si que vimos cousas nunca vistas!”. 11,
42: “¡Ai de vós, fariseos! Pagáde-lo décimo pola menta, pola ruda e por tódalas
verduras, e deixades a un lado a xustiza e mailo amor de Deus. Pero é isto o
que hai que predicar, aínda que sen descoida-lo outro”.
Familia. Veño de
Misa, e démonos a man; iso foi dentro da igrexa, pero, fóra? ¡Ai, Deus, con que
facilidade se nos escapan as puñadas!
Mateo 12, 46: “Mentres Xesús
lle estaba falando á xente, a súa nai e mailos seus irmáns presentáronse fóra
buscando o xeito de falaren con el. Díxolle un: -Mira que a túa nai e mailos
teus irmáns están aí fóra, que te buscan para falaren contigo. El respondeu ó
que llo dicía: -¿Quen é a miña nai e quen son os meus irmáns? Sinalando coa man
ós seus discípulos dixo: -Velaí a miña nai e mailos meus irmáns. O que compre a
vontade do meu Pai Celestial, ese é o meu irmán, a miña irmá e maila miña nai”.
Nas familias ilustres ben que lles
gusta presumir dos seus parentes, ¿e nós, que somos da familia de Xesús de
Nazaret? Hai que advertirlle ó lector que “irmán” en hebreo ten un sentido
moi amplo pois tamén se lles di así ós parentes próximos; nós só o aplicaban
para os irmáns de sangue.
Fe. Aquilo de que
“ter fe é crer o que non vimos” é curto, non o explica ben; fe é crer nas
verdades, así que, cando estas veñen do Resucitado, son absolutas,
indiscutibles; ¡sempre!
A corrupción moral incapacita para
a fe. 2 Timoteo 3, 16: “Toda a Escritura está inspirada por Deus e é
útil para ensinar, para corrixir, para emendar, para educar na xustiza. Dese
xeito, o home de Deus tórnase perfecto e competente para toda obra boa”.
Felicidade. A
importante é a de Aló Arriba, a Eterna, a Definitiva. ¡Se aquí choramos, que?
¡Choremos polos nosos pecados..., para non recaer!
Polo premio que
lle espera ó que soporta a proba ou cumpre a Lei perfecta.
Santiago 1, 12: “Benia o
home (e quen di o home, tamén se refire á muller, por suposto) que resiste na
tentación, porque, como a supere, recibirá o premio da vida, que Deus prometeu
ós que o aman. Que ninguén diga ó se ver tentado: “Deus é quen me tenta”,
porque nin o mal tenta a Deus nin Deus tenta a ninguén. A cadaquén téntao a súa
cobiza cando o arrastra e engaiola; despois a cobiza concibe e pare o pecado; e
o pecado, en consumándose, xera morte. Non vos trabuquedes, irmáns queridiños.
Todo bo regalo e toda dádiva perfecta vén de arriba, do Pai dos luceiros en
quen non hai cambios nin tempos de sombras. Pola súa vontade tróuxonos á vida
coa palabra da verdade, para que fósemos como as primicias das súas criaturas”.
Santiaguiño, moito fixeches polos
galegos, que así che estou de agradecido, pero aínda me falta outra petición:
¡que igual que che din unha aperta na túa imaxe de Compostela, non deixes de
esperarme na Porta de Pedro..., para corresponder comigo! ¿Que son egoísta?
¡Querer salvarse é o único egoísmo bo, saudable, eterno! ¿Non si?
Fillos de Deus.
¡Todos, agás os que renegan desta acepción!
Os que traballan pola paz. Mateo 5,
9: “Ditosos os que traballan pola paz...”
Os que imitan o perdón de Deus.
Mateo 5, 46: “Porque, se amades ós que vos aman, ¿que recompensa ides
ter?
Lucas 6, 36: “Sede
compasivos como o voso Pai é compasivo. Non xulguedes, e non vos xulgarán. Non
condenedes, e non vos condenarán; perdoade, e hanvos perdoar. Dade, e darásevos
a vós: unha boa medida -acugulada, rebordada, apertada- seravos botada no voso
regazo; pois coa medida que midades hanvos medir a vós”.
Nas partillas de Deus non hai terzo
de mellora: ou todo, ou nada, segundo o merezamos!
Fin (= Xuízo). A
fin do individuo é segundo as súas obras.
2 Corintios 11,15: “...
porque o mesmo Satanás se disfraza de anxo da luz; non é por demais que tamén
os seus servidores se disfracen de servidores da xustiza. Pero a fin desa xente
ha ser conforme ás súas obras”.
¿Conforme ás nosas obras...?
¡Daquela teño que revisar as miñas, poñelas a punto!
Fornicación.
Adulterio. Libertinaxe. ¡Coidado coa carne, que é débil; e non esquezamos que é
o soporte da alma!
Marcos 5,29: “Se o teu ollo
dereito che é ocasión de pecado, arríncao e tira con el, que máis che vale que
se perda un dos teus membros ca que te boten todo enteiro no inferno. Se a túa
man dereita che é ocasión de pecado, córtaa e tira con ela lonxe de ti, que
máis che vale que se perda un dos teus membros ca que te boten todo enteiro no
inferno”.
¿Cabe explicación máis explícita,
ou máis concreta? ¡Daquela, tomemos nota; e vacinémonos a tempo!
Fracción do pan. A
Eucaristía. Xesús non se foi: ¡segue connosco! A verba xa o di todo: Común
unión. Xesús meu, e Deus meu, ti, que lavaches os pés ós teus discípulos,
pídoche encarecidamente que laves a miña alma, para recibirte dignamente na
Eucaristía!
Mateo 26, 26; Lucas 22,
15; e Marcos 14, 22: “Mentres estaban a comer, Xesús colleu pan, deu
gracias, partiuno e déullelo, dicindo: -Tomade, isto é o meu corpo. E collendo
unha copa, dando gracias, pasóullela, e todos beberon dela. E díxolles: -Isto
é meu sangue, o sangue da Alianza,
vertido por todos. Asegúrovos que xa non volverei a beber este produto da viña
ata o día que beba, noviño, no Reino de Deus”.
Se tivésemos fe abonda, ó comungar
tiña que entrarnos un éxtase que nos fósemos con Deus daquela mesmo, que nos
sentísemos tan apegados a Xesús que morrésemos instantaneamente, ávidos de ser
recibidos na súa Gloria!
Froito. Froitos
para a vida eterna. ¡Hai que administrar ben os dons que Deus nos vaia dando!
Lucas 12, 48: “A quen moito
se lle dá, moito se lle esixirá; e a quen moito se lle confía, moito se lle
pedirá”.
Lección práctica: Se Deus
vos concedeu moitos bens, do tipo de sexan, procuremos facer un bo uso deles
porque despois, Arriba, no xuízo, teremos que render contas dese uso...; ¡é
xusto que así sexa, e por iso nolo anticipou, avisounos, o Mestre!
Por certo: Os cregos predican pouco
acerca disto; ¿il non será para non asustar ós ricos, por se lles entra pánico
e se desfán da súa riqueza, empobrecendo o país?
Cristo transmite a
súa gloria ós seus discípulos. Glorificar a Deus ó velas obras de Cristo.
Mateo 9, 8: “... vendo isto
a xente asombrouse e glorificaban a Deus por lles dar tal poder ós homes”. 15,
31: “De xeito que a xente ficaba pasmada vendo os mudos falar, curados os
eivados, os coxos andar, e os cegos ver; e glorificaban ó Deus de Israel”.
Marcos 2, 12: “E así foi: no
instante ergueuse, colleu o leito, e foise diante de todos; de tal xeito que
todos ficaron pasmados, e daban gloria a Deus dicindo: -Nunca tal cousa vimos”.
De momento creron, pero logo lles
entrou a envexa, e..., crucificárono! (Por algo din os malos que é perigoso ser
boa persoa!).
Gracia, agraciar,
conceder unha gracia. ¡Tantas que recibimos, e tan pouco que as agradecemos!
A gracia é propia de Cristo, que
nola comunica. Mortos ó pecado, vivos en Cristo.
Romanos 6, 2: “(Para Paulo,
o cristián participa no mesmo morrer de Cristo, destruíndo así tamén en si
mesmo o poder do pecado). Os que xa morremos ó pecado, ¿como imos vivir aínda
nel? ¿Ou ignorades que a cantos nos bautizaron para Cristo Xesús, bautizáronos
para unirnos á morte del? Enterrámonos, logo, con El polo bautismo para a
morte, para que, como Cristo foi resucitado dos mortos pola gloria do Pai, así
tamén nós camiñemos nunha vida nova. Pois se fomos enxertados nel pola
semellanza dunha morte coma a del, seguro que tamén o seremos por unha
resurrección semellante”.
¡Polo bautismo volvemos a nacer;
renacemos cristiáns; afiliámonos a vencedor, sexa, ó Exército de Cristo! (Aquí
paro de teclear, e axeónllome para agradecérllelo a meus padriños, pregándolles
que, como arestora eles están no Ceo, me vaian preparando un barrelo, outro,
pero este, definitivo, celestial, para mecerme na Gloria, con eles compartida).
Misión apostólica.
A proclamación do Reino a tódolos
pobos. Mateo 24, 11: “Aparecerán moitos falsos profetas, enganando a
moita xente. E, ó crece-la maldade, arrufiarase
(collerá azos) o amor da maioría. Pero o que persevere ata o final,
salvarase. Proclamarase esta Boa Nova do Reino en todas partes para dar
testemuño a tódolos pobos”.
¡Previdos, Ar! En todo tempo e
lugar o maligno terá emisarios, embaucadores, traidores, pero o Apostolado
cristiá trunfará; ¡non teñamos dúbida, xa que é a obra de Deus!
Herdanza. No Ceo non hai minorazos; ou morgados, ou
nada. Así que non caben preitos!
Xoán (¡O 11, pero está no 13; por
algo me casei nun martes, 13, por poderes, a tres mil quilómetros de
distancia!) 13, 34: “Douvos un mandamento novo: amádevos uns aos
outros; como eu vos amei, amádevos tamén entre vós. Nisto coñecerán todos que
sóde-los meus discípulos: se vos tedes amor uns aos outros”. ¿Que; había, hai,
un onceavo mandamento? ¡Daquela, a cumprilo!
Igrexa. Igrexiña
do meu lugar, canto te botei en falta no meu longo peregrinar!
Sen igrexas non hai Igrexa. Na
miña, no seu altar maior, está a nosa imaxe da Virxe Milagrosa, que moitos
milagres me leva concedido, en particular dous fillos, fillo e filla, tan bos
que xa se me figura que son anxos.
Fundada polo propio Xesús.
Mateo 16,18: “E eu
asegúroche que ti es Pedro, a pedra; e sobre esta pedra vou edifica-la miña
Igrexa; e as portas do Inferno non prevalecerán en contra dela. Dareiche as
chaves do Reino do Ceo: todo o que ates na terra ficará atado no Ceo; e todo o
que desates na terra ficará desatado no Ceo”.
Repasemos isto cen veces para que
non se nos esqueza que as igrexas son templos da Igrexa, e que do seu Sagrario
resucita Cristo, en nós, cada vez que comungamos. ¡Por algo lle puxemos Pedro ó
noso fillo! (Os galegos sempre fomos devotos das recomendas; será porque somos
conscientes das nosas debilidades?).
“Aquí, Xesús recibe ós pecadores e
invítaos á súa mesa”. Esta frase, procedente do Evanxeo de San Lucas, propúxoa
o Papa Francisco, durante o rezo dun Ángelus no Vaticano, para que se coloque
na entrada das igrexas, para lembrar o sentido da mensaxe evanxélica.
Imaxes.
Traduzo, de alguén que o dixo en
castelán: “A Igrexa Católica venera ós santos pero non os adora. Adorar algo ou
a alguén fóra de Deus é idolatría. Hai que saber distinguir entre adorar e
venerar. San Paulo ensinou a necesidade de lembrar con especial estima ós nosos
precursores na fe. Eles non desapareceron na nada senón que a nosa fe dános a
certeza do Ceo onde os que morreron na fe xa están vitoriosos en Cristo”.
Montecubeiro. Nós, a miña dona e mais
este servidor, á dereita. Así foi a primeira procesión coa nosa imaxe.
Liberdade. A
liberdade do Apóstolo e do cristián está limitada pola súa decisión de
servicio.
Documentándome
sobre a liberdade, atopei estas definicións, que as dou como preferentes: “En el cristianismo la libertad tiene dimensiones nuevas; por ser libertad
otorgada por Dios al hombre creado a su imagen, es siempre una libertad, que en
la obediencia a Dios no se niega sino se afirma a sí misma; es una libertad
herida, no anulada por el pecado; es una libertad rescatada por Jesucristo y el
Espíritu Santo. La libertad cristiana es una libertad que el hombre recibe como
don del Señor. Unido a Dios puede fructificar su libertad en el amor. “Sólo
desde el amor / la libertad genuina, / sólo desde la fe / van creciéndole alas”
(Himno litúrgico). El hombre que ama a Dios se identifica por el amor con la
voluntad de Dios y sus mandamientos (Max Müller)”.
Louvanzas.
Dirixidas a Deus.
Carta ós Romanos 1,19:
“Porque o que se pode coñecer de Deus téñeno ben á vista, que Deus llelo puxo
diante dos ollos. Porque o que de Deus é invisible, é dicir, a súa potencia
eterna e a súa divindade, resúltalle visible, desde que o mundo é mundo, a
quen reflexiona sobre as súas obras; de xeito que non teñen escusa. Porque,
cando coñeceron a Deus, non o louvaron como tal, nin lle deron gracias”.
(Bendito e louvado El sexa. Amén).
Luz. Na
transfiguración Xesús aparece esplendoroso coma a luz.
Mateo 17,2: “Alí
transfigurouse diante deles; o seu rostro resplandecía coma o sol, e os seus
vestidos viraron brancos coma a luz. Nisto apareceron Moisés e mais Elías...”
¡Unha epifanía celestial, outra; Xesús utilizounas para abrirnos o ollos á fe
na súa divindade!
Mentiras.
Promovidas polo demo.
Xoán 8,54: “Xesús respondeu:
-Se eu me dou gloria a min mesmo, a miña gloria nada vale; pero quen me dá
gloria é meu Pai, de quen vós dicides que é o voso Deus. Pero non o coñecedes,
mentres que eu si o coñezo. Se dixese que non o coñezo , sería un mentireiro,
coma vós; pero eu coñézoo e axústome á súa palabra”.
¡Ollo coas mentiras, que xa vimos
as consecuencias que tiveron en Eva, e con Eva, aquelas de Lucifer! De
escarmentados, o propio sería non recaer nelas.
Mestre. Xesús, o
Mestre dos mestres, o único infalible.
"No será tu
maestro aquel a quien escuches, sino aquel de quien aprendas; ni lo será aquel
que te dé explicaciones, sino aquel que deje en tu corazón huellas de su
enseñanza; ni lo será el que te invite a entrar por la puerta, sino el que te
descorra la cortina; ni aquel que te ofrezca sus palabras, sino aquel que
excite en ti sus mismos estados espirituales."
Sor Marly O.P.
Sor Marly O.P.
DOMINICA
CONTEMPLATIVA
Milagres. Os
milagres de Xesús manifestan o poder de Deus.
Mateo 11, 2: “Xoán, (o Bautista)
oíndo falar na cadea das obras de Cristo, mandou ós seus discípulos a
preguntarlle: -¿Es ti o que ten que vir, ou esperamos a outro? Respondeulles
Xesús: -Ide e contádelle a Xoán o que estades oíndo e vendo: os cegos ven, e os coxos andan; os
leprosos fican limpos e os xordos oen; os mortos resucitan, e ós pobres
estáselles anunciando a Boa Nova. ¡É ditoso quen non se escandalice de min!”.
Con tanta idolatría que aínda queda
no mundo, ben atordada, ben enganada está unha parte da humanidade; ¡e Satanás,
con iso, con esta burremia, gozará coma un condenado! Os iniciados, os
mensaxeiros, somos os culpables..., ¡por non cumprir co apostolado que temos
encomendado!
Morte? ¡A morte
non existe; esa agonía á que chamamos morte é simplemente o medo que temos a non merecer unha entrada triunfal
no Ceo, séxase, na Vida Eterna, na que vai durar sempre! Daquela, morrer é
nacer, un renacer definitivo.
O cristián non debe ter medo á
morte xa que vivirá para sempre en Cristo. Xoán 11, 23: “Xesús díxolle:
-Teu irmán resucitará. Marta respondeulle: -Ben sei que resucitará na
resurrección, no día derradeiro. Díxolle Xesús: -Eu son a resurrección e a
vida. Quen cre en min, anque morra, vivirá; e todo o que vive e cre en min, non
morrerá endexamais. ¿Cres ti isto? Ela respondeu: -Si, Señor; eu creo que ti es
o Cristo, o Fillo de Deus, que había de vir ó mundo”. Etc., etc., que o temos
anunciado e previsto ó longo de tódolos evanxeos; ata no último momento: ¿Que
lle dixo Xesús o “bo ladrón”, xa na agonía? Lucas 23, 42: “E dicíalle:
-Xesús, lémbrate de min cando volvas como rei. Xesús respondeulle: -Asegúroche
que hoxe estarás comigo no paraíso”.
Oración. O catecismo vello dicía que hai dous tipos de
oración: mental e vocal. O de agora concreta:
“
CUARTA PARTELA ORACIÓN CRISTIANA
PRIMERA SECCIÓN
LA ORACIÓN EN LA VIDA CRISTIANA
CAPÍTULO TERCERO
LA VIDA DE ORACIÓN
ARTÍCULO 1
EXPRESIONES DE LA ORACIÓN
I. La oración vocal
2700 Por medio de su Palabra, Dios habla al hombre. Por
medio de palabras, mentales o vocales, nuestra oración toma cuerpo. Pero lo más
importante es la presencia del corazón ante Aquél a quien hablamos en la
oración. “Que nuestra oración se oiga no depende de la cantidad de palabras,
sino del fervor de nuestras almas” (San Juan Crisóstomo, De Anna,
sermo 2, 2).
2701 La oración vocal es un elemento indispensable de la
vida cristiana. A los discípulos, atraídos por la oración silenciosa de su
Maestro, éste les enseña una oración vocal: el “Padre Nuestro”. Jesús no
solamente ha rezado las oraciones litúrgicas de la sinagoga; los Evangelios nos
lo presentan elevando la voz para expresar su oración personal, desde la
bendición exultante del Padre (cf Mt 11, 25-26), hasta la
agonía de Getsemaní (cf Mc 14, 36).
2702 Esta necesidad de asociar los sentidos a la oración
interior responde a una exigencia de nuestra naturaleza humana. Somos cuerpo y
espíritu, y experimentamos la necesidad de traducir exteriormente nuestros
sentimientos. Es necesario rezar con todo nuestro ser para dar a nuestra
súplica todo el poder posible.
2703 Esta necesidad responde también a una exigencia
divina. Dios busca adoradores en espíritu y en verdad, y, por consiguiente, la
oración que brota viva desde las profundidades del alma. También reclama una
expresión exterior que asocia el cuerpo a la oración interior, porque esta
expresión corporal es signo del homenaje perfecto al que Dios tiene derecho.
2704 La oración vocal es la oración por excelencia de las
multitudes por ser exterior y tan plenamente humana. Pero incluso la más
interior de las oraciones no podría prescindir de la oración vocal. La oración
se hace interior en la medida en que tomamos conciencia de Aquél “a quien
hablamos” (Santa Teresa de Jesús, Camino de perfección, 26).
Por ello la oración vocal se convierte en una primera forma de oración contemplativa”.
En consecuencia:
Poñamos por obra, de todo corazón, estas instrucións. Se para falar cun
superior afinamos o entendemento, ¿que non debemos facer para dirixirnos ó noso
Señor, ó superior de tódolos superiores?
Palabra. A
predicación dos ministros da palabra é palabra de Deus.
Feitos 4, 31: “Oración da
comunidade e baixada do Espírito Santo. Cando remataron de rezar, abalouse o
sitio onde estaban reunidos; todos quedaron cheos do Espírito Santo, e
anunciaron afoutos a palabra de Deus”.
Fagamos nós algo así: recemos con
piedade, con fervor, para que o Espírito Santo acenda o noso entendemento,
purifique as nosas verbas, e nos alume o camiño do apostolado.
Paz. ¡Se son, como
son, “Deputy” do Parlamento Mondiale per la Sicurezza e la Pace, como non vou
desexa-la paz, para min e comigo mesmo; por engado, para o meu próximo, nel e
con el!
O cristián debe
ser artífice da paz.
Mateo 5,9: ”Anuncio da
verdadeira dita. Ditosos os que traballan pola paz porque eles serán chamados
fillos de Deus”.
Pecado. Pecado é
ama-las tebras e fuxir da luz.
Xoán 1, 5; 3, 19:
“... a luz aluma na tebra, e a tebra non a deu apagado”. “Nisto consiste o
xuízo; en que, vindo a luz ó mundo, os homes escolleron a tebra en vez da luz,
pois as súas obras eran ruíns”.
Xesús morreu polos nosos pecados.
Romanos 5, 6: “De certo, xusto cando nós aínda estabamos sen forzas, no
tempo preciso, Cristo morreu polos impíos. Non é fácil, certamente, que alguén
queira morrer por un home xusto (anque por un home bo quizais se atreva alguén
a morrer); pero Deus demostróuno-lo seu amor no feito de que, sendo aínda nós
pecadores, Cristo morreu por nós. Con máis razón, logo agora, que xa estamos
xustificados polo seu sangue, seremos por El salvados da ira. Porque, se cando
eramos aínda inimigos, fomos reconciliados con Deus mediante a morte do seu
Fillo, moito máis, xa reconciliados, seremos salvos pola súa vida. Aínda máis:
mesmo orgullosos estamos en Deus por medio do noso Señor Xesús Cristo, por quen
agora recibímo-la reconciliación”. ¡Mortos
ó pecado, vivos en Cristo!
Non hai pecados
intranscendentes, pois incluso os hai miúdos que desatan / desataron
catástrofes. Por
un cravo aquel cabalo perdeu unha ferradura, e sen a ferradura tropezou e caeu;
a caída do cabalo ocasionou que caese o xeneral, e de abatido o xeneral...,
perdeuse a batalla!
Falando de batallas: O xeneral
Jordana, (Gómez-Jordana, que non era parente meu, afortunadamente), Alto
comisionado de España en Marruecos, cabreouse, moito, porque o pai de
Abd-el-Krim non lle rendeu honores en Melilla, así que a súa vendetta foi
firmar o presidio, por dez meses, do fillo. Abd-el-Krim, cabreado por aquela
inxustiza organizou e capitaneou o “Desastre” de Annual, que lle custou a
España, naquel 21 de Xullo do 1921, 21.000 vítimas, entre mortos, desaparecidos
e prisioneiros.
Abd-el-Krim entrevistado por Oteyza
A segunda parte, a consecuencia,
foi que os militares españois adestráronse para matar, na vinganza daquel
Annual, entre eles don Hermenegildo, así que, de adestrados, mesmo desde África
volvéronse contra a República, ¡para seguir disparando! Fixérono con tal
soberbia, con tal efusión, e con tal obcecación, que incluso lles devolveron
Covadonga ós mouros. ¡Covadonga, nada menos! Pero, por se isto fose pouco, don
Hermenegildo nomeou Capitán General da 8ª Región ó Mizzián, ¡durante 8 anos!,
oitos anos nos que o noso Santiago estivo sometido ós mouros!
Dicía meu avó e padriño que, “No
pecado sempre vai a penitencia”. ¡Que razón tiña!
Pobres.
De Manuel Cabada
Castro: “Porque toda riqueza é inxusta cando é resultado dunha inxusta opresión
sobre aqueles dos que inxustamente nos aproveitamos. E disto ben sabemos que
hai moito por aí adiante e a tódolos niveis. Mais, como seguidores que queremos
ser de Xesús, temos que saber (e sobre todo practicar) que un cristián non pode
ser escravo dos cartos, dese “poderoso caballero” que o poeta castelán Quevedo
identificaba co “don dinero”. Lucas ponnos en boca de Xesús aquela inmorredoira
frase que, desde a perspectiva de que somos todos irmáns, vale e valerá sempre
como norma de comportamento social e humano: “Non podedes servir a Deus e mailo
diñeiro”.
Redentor. A
redención de Xesús.
A nai dos fillos do Zebedeo, pide,
etc.... Mateo 20, 28: “... porque o Fillo do Home non veu a que o sirvan, senón a servir e a
entrega-la súa vida en rescate por todos”.
¿Estámoslle agradecidos? ¡Nunca é
suficiente ante a súa misericordia infinita!
Rei-Reino. O reino
comeza coa mensaxe de Xesús e vai medrando cos seus feitos, opostos ó reino do
maligno.
Lendo a Biblia con
atención xa comezamos a coñecer, e por ende a gozar, do Reino de Deus; ¡para
isto, o “pasaporte” é o bautizo.
Resurrección.
Ai que
distingui-la resurrección do retorno á vida terrea dalgúns mortos. A
resurrección de Cristo: garantía da nosa resurrección.
1 Corintios 15, 3:
“Transmitinvos, xa que logo, antes de nada o que eu mesmo recibín: Que Cristo
morreu polos nosos pecados conforme ás Escrituras; que o sepultaron, que ó
terceiro día resucitou conforme ás Escrituras, e que se apareceu a Cefas
(Pedro) e despois ós Doce. Máis tarde apareceuse dunha soa volta a máis de
cincocentos irmáns; moitos deles aínda viven, algúns xa finaron. Despois
apareceuse a Santiago e logo a tódolos apóstolos. En derradeiro lugar
aparecéuseme tamén a min, coma ó nacido á deshora”.
¡Esta é a chave da
nosa fe, confirmando canto tiña anunciado: A resurrección de Cristo!
Sabedoría. A
verdadeira sabedoría dáa o Espírito.
1 Corintios 2, 12: “...nós
non recibímo-lo espírito do mundo, senón o Espírito que procede de Deus, a fin
de que coñezamos todo o que Deus nos outorgou pola súa gracia. E iso é o que
tamén predicamos, non con palabras aprendidas da humana sabedoría, senón con
palabras aprendidas do Espírito, explicando con verbas espirituais as
realidades espirituais”.
Co claros e rotundos que temos os
fundamentos do cristianismo, só se pode atribuír a Satanás, á súa influencia,
que persistan, que teñan adeptos, todas e cada unha das falsas relixións! ¡Non
lle chegou con enganar á Eva!
Sacerdocio. A
ofrenda da vida cristiá como culto espiritual.
Romanos 12, 4: “De igual
xeito que nun só corpo temos moitos membros, e non tódolos membros teñen a
mesma función, así nós, con sermos moitos, somos un só corpo en Cristo; e
individualmente somos membros uns dos outros. Pero, ó termos dons diferentes,
hanse exercer conforme á gracia que se nos concedeu: se temos don de profecía,
debe ser en harmonía coa fe; se de ministerio, no servicio; se de ensinanza, no
ensino; se de consolación, no conforto; se de dar esmola, con xenerosidade; o
que preside, con solicitude; o que se compadece, con alegría”.
Paulo insiste en que, pola nosa
unión en Cristo, estamos unidos uns ós outros, formando unha unidade de
amor e de servicio. Aceptemos, pois, esta unión, esta colaboración, na diversidade,
acatándonos e complementándonos.
Servir. ¡Deus, que
exemplo nos deu o Mestre, mestre en todo e para todo!
Mateo 20, 25: “-Xa sabedes que os xefes dos pobos tiranizan, e os
poderosos asoballan. Pero entre vós non pode ser así. Nin moito menos: quen queira
ser importante, que sirva ós demais; e quen queira se-lo primeiro, que sexa o
máis servizal; porque o Fillo do Home non veu a que o sirvan, senón a servir
e a entrega-la súa vida en rescate por todos”.
¡Para o que mellor servimos é para
presumir; ás veces, incluso, do que non somos!
Sufrir.
A consolación espiritual pode
alcanzar ó cristián, xa que a gloria escatolóxica está presente no cristián.
Romanos 8, 26: “... Nós non
sabemos como debemos orar para pedir o que convén, pero o Espírito en persoa
intercede por nós con xemidos máis fondos cás palabras. É Deus que escruta os
corazóns, coñece a intención do Espírito, pois El intercede polos santos,
conforme á vontade de Deus”.
2 Corintios 1, 3: “¡Bendito sexa
Deus, Pai do noso Señor Xesús Cristo, Pai misericordioso e Deus de toda
consolación! El anímanos en tódalas nosas mágoas, de xeito que podamos nós
animar ós outros en calquera aflición, no consolo que recibimos de Deus. Pois,
do mesmo modo que rebordan en nós os sufrimentos de Cristo, tamén gracias a
Cristo reborda igualmente o noso ánimo”.
Verdade. A verdade
total, perfecta, absoluta, é Cristo, a súa persoa, o que Xesús dixo e fixo.
¡Coidado coa auga que non veña desa fonte, pois igual é que mana do inferno,
séxase, de Satanás!
Xoán 1, 14: “E a Palabra
fíxose carne, e plantou entre nós a súa tenda, e nós vímo-la súa gloria, gloria
como de Unixénito que vén do Pai, cheo de gracia e de verdade”.
Xoán 1, 17: “... a Lei deuse
por medio de Moisés; a gracia e a verdade realizáronse por Xesús Cristo. A Deus
ninguén o viu; o Unixénito, que está no seo do Pai, foi quen nolo revelou”.
Xoán 8, 31: “A verdade
faravos libres. E ós xudeus que creran nel dicíalles Xesús: -Se permanecedes na
miña palabra, seredes de verdade discípulos meus; e coñeceréde-la verdade e a
verdade faravos libres”.
Xoán 8, 42: “Contestoulles
Xesús: -Se o voso pai fose Deus, amariádesme a min porque eu de Deus saín e
veño. Pois non vin por min mesmo, senón que El me enviou. ¿Por que non
comprendéde-la miña fala? Porque non podedes escoita-la miña palabra. Vós sodes
de voso pai o Satán, e queredes realiza-los desexos de voso pai. Este foi
asasino desde o comezo e non afincou na verdade, que nel non hai verdade. Se
fala falsidade, fala do seu, pois é mentireiro é pai da mentira. Polo
contrario, a min, porque vos digo a verdade, non me credes. ¡Veña! Un de vós
que probe que estou en pecado! Entón, se o que digo é a verdade, ¿por que non
me credes? Quen é de Deus, escoita as palabras de Deus”.
Xoán 14, 1: “Non vos
agoniedes: crede en Deus e mais crede en min. Na casa do meu Pai hai moitas
moradas; doutro xeito, ¿teríavos dito que vos ía amañar un lugar? E cando vaia
e vos amañe un lugar, volverei e collereivos comigo, para que, onde estea eu,
esteades vós tamén. E a onde eu vou, vós ben sabéde-lo camiño. Díxolle Tomé:
-Señor, se non sabemos onde vas, ¿como imos sabe-lo camiño? Xesús respondeulle:
Eu son o camiño, a verdade e a vida: ninguén chega onda o Pai mais que por
min”.
¡Neste Camiño
quero estar, e seguirte, sen erros nin retrocesos, meu Señor Xesús Cristo; pero
necesito da túa man, para non extraviarme! ¡Non me desampares, nin de noite nin
de día, pois eu só, perderíame!
-.-
Desanda-lo Camiño
¿Que facemos cando
nos extraviamos nunha ruta? Ante todo pararnos, pararnos e
orientarnos. Se temos compás, o primeiro é abrilo, para encararnos na dirección
correcta. ¿O compás dos cristiáns...? ¡A Biblia! Os periódicos, a radio, a
tele..., neste século controlan unha boa parte do noso tempo e do noso espazo,
pero, a información da alma?
Na Biblia témolo todo, e desde o
Vaticano II non hai reticencias; se castelán, castelán; se galego, galego; e
que estea á disposición de toda a familia, en lugar visible e accesible. ¿Horas
do día? ¡Valen todas, que comemos a calquera hora, así que á alma tamén hai que
nutrila; todos, en todo tempo e lugar, vacacións incluídas! Se Deus non nos deixa, se non nos perde de vista, ímolo
deixar nós, precisamente as súas criaturas, os seus favorecidos?
No capítulo das omisións os cristiáns
adoecemos dun fallo garrafal: Deixamos o apostolado á exclusiva dos relixiosos,
curas, frades, monxas..., esquecéndonos, a miúdo, de que a expansión cristiá é
universal, xa que todos participamos da mesma herdanza.
O bule-bule das
cidades: mal sitio para meditar. ¡Pero témo-la cama!
As nosas aldeíñas foron unhas
incubadoras magníficas da relixiosidade: A presenza inmediata dos párrocos, o
rosario en familia, a tenrura e a exemplaridade dos avós, menos oportunidades
de delinquir, etc., etc., aínda que tamén tivo a súa parte negativa nos
licenciados das quintas, nos ex-combatentes das guerras, nos emigrantes
retornados que viñan de facer fortuna a saber por que procedementos na súa sede
de retornar rapidamente, e de ser posible, con un “haiga”, etc., etc. Aqueles
retornados, para ¿encher? o seu currículo non se cansaban de presumir diante
dos rapaces de feitos que daban por fazañas cando realmente foran violacións e
desmáns. A escasa, baixísima, preparación do rural tamén foi receptiva para
absurdas e tontas supersticións das que esperabamos grandes e imposibles
milagres, pero eu non lles daría categoría pecaminosa xa que o seu cultivo
estaba nutrido precisamente pola inxenuidade e pola ignorancia daquela xente.
Na maleta do emigrante, no seu
acceso á urbe, é natural que levase unha dose de avaricia, de competición, que
os facían vulnerables para a súa admisión nesas seitas que se multiplicaban
ofrecendo, de balde, o ceo e maila terra.
A “torre de Babel” das cidades
tamén tivo, e ten, as súas cousas boas, pero o seu anonimato facilita certas
herdanzas daquelas Sodoma e Gomorra. Para comezar, non se coñecen, a veces nin
case de vista, os clérigos da barriada; e cando o ¿desterrado? entra nunha
igrexa percibe moi pouco daquel celebrante que xeneraliza, que usa expresións
de alto nivel cultural, ¡e menos mal que xa non celebran en latín!
Os mass media ó penetrar nas
aldeas, xunto coa proliferación de Grupos Escolares, fixeron de cocteleira
globalizadora, así que moitas circunstancias ambientais xa cambiaron, sendo
incontrolables moitas daquelas diverxencias circunstanciais.
Tamén dicía meu avó que,
“Comparando los bienes con los males, todos los pueblos son iguales”. ¡Ata
tería razón, pois o que perdemos das aldeas non o demos atopado nas cidades; e
á viceversa, tampouco!
Igrexa de San Pablo. Coruña.
-.-
Para facer, comigo
mesmo, un cursiño de cristiandade, a estilo Prisciliano, que seica consideraba
as árbores como altares de Deus, e niso non vexo herexía senón, e máis ben,
virtude, funme uns días á miña finquiña, e alí tiven estas ocorrencias,
precisamente debaixo duns carballos que plantaron os meus entregos:
Estes tamén son netos, ¡netos
daquelas árbores do Paraíso! E xa que estou neste anaco do Paraíso, abrirei o
Xénese.
A creación.
1,1: “Ó
principio de crear Deus o ceo e a terra, a terra era unha masa deforme e
baldeira, as tebras cubrían o abismo e un vento poderoso axitaba as augas”
1,26:
“Despois dixo Deus: -Imos face-lo home á nosa imaxe e á nosa semellanza, e que
mande nos peixes do mar, nos paxaros do ceo, nos animais domésticos e nos
réptiles todos da terra”.
(Aquí os de Sept fixéronnos estas
aclaracións ou interpretacións: “O plural “Imos facer” leva a imaxinar unha
deliberación de Deus coa súa corte (¿anxos, arcanxos, etc.?), (Xén 3,22; 1 Re
22,19ss; Xob 1, 6ss, reviste a creación do home dunha solemnidade especial. Etc.,
etc.”
Deus, coma sempre, facendo uso da
súa bondade excelsa, dotou ós homes diso que demos en chamar libre albedrío,
que non foi un erro pola súa parte, senón un abuso infernal, unha soberbia,
pola nosa.
El libre
albedrío es un valioso regalo de Dios, gracias al cual podemos amarlo “con todo
[el] corazón”, o sea, porque queremos (Mateo 22:37).
A
pregunta que me fago é (pero non ten importancia, nin importancia nin urxencia,
pois o que nos falte agora por saber, ou por entender, xa nolo dirán no Ceo):
¿Sabían, daquela da tentación, tanto Adán como a Eva, que Satanás, prototipo da
soberbia, xa se lle sublevara a Deus e que estaba disposto a guerrear co
Todopoderoso? Para que Deus se enfadase tanto, cabe supoñer que o seu pecado de
soberbia tivo, a maiores, esta agravante.
Os
fillos viñeron/viñemos despois, que se fosen concibidos en inocencia, inocentes
seguiríamos. ¡Ai Eva, Eva, canto lle tes/lle temos que agradecer á Virxe María,
pois esa, por obra e graza do Altísimo, aceptou criarlle o Fillo a Deus, e con
iso, Corredentora!
¡Maldita
soberbia: facerlle caso a Satanás, aquela pretensión de igualarse a Deus, ó seu
propio Creador! Disto temos que sacar a lección maxistral, que ben nolo repite
Mateo no antedito 22:37: O primeiro dos Mandamentos é a propia humildade, acatar
e amar a Deus sobre tódalas cousas!
Señor, que non me falte, no resto da miña vida, iso, a
humildade, para que me deixes entrar pola Porta Grande, pola do Ceo, libre desa
mácula, tan anxo coma un recén bautizado! Pídocho debaixo destes carballos, que
me fan de altar, que me fan lembrar a túa Creación, co albedrío tan limpo e tan
puro coma se aínda estivésemos no Paraíso orixinal, do que descenden estas
árbores, que elas si que seguen puras, tal e como ti as creaches!
Agora,
ensinado polo teu Fillo unixénito, vou iniciar os teus mandatos, rezando a
oración sublime, que aquí a teño, aquí a traio:
-.-
Moi
ben debe manexar Satanás ás súas tentacións da soberbia que non conseguimos
librarnos delas. ¡Hai que vacinarse coa oración e coa humildade, pois é a única
receita! Soberbios aqueles caciques das aldeas, aqueles estudantes, aqueles
emigrantes que volvían co seu “haiga”, aqueles taberneiros das cidades, etc.,
etc. Aforcado Xudas, parece que deberan irse, pero non, que quedou a súa
herdanza!
A
humildade,
¡a
mellor das virtudes, pois sen humildade as outras non funcionan!
-.-
Nestas reflexións, nestas
meditacións, ¡vitais, porque son camiño da outra vida, da definitiva, da
eterna!, práceme evocar a don Miguel de Unamuno, auténtico católico, e
autenticamente católico, por moito que os franquistas o quixesen difamar, do
que tanto teño falado co seu neto, Miguel Quiroga de Unamuno, médico e veciño
meu en Gijón, durante uns anos, para min, de tanta escola.
Don Miguel, o seu xenro e co neto.
Na miña/vosa casa da Coruña, o neto
de Unamuno, coa súa dona, compartindo mesa e conversa connosco.
Nunha daquelas
lembranzas, Miguel recitoume este poema de seu avó, que o anotei
porque é catecismo puro, puro e profundo:
"Agranda la puerta, padre, / porque no
puedo pasar; / la hiciste para los niños, / yo he crecido a mi pesar. / Si no
me agrandas la puerta, / achícame, por piedad; / vuélveme a la edad bendita / en que vivir es soñar".
(Este poema non lle pasou
desapercibido ao gran teólogo Manuel Cabada Castro, que o comentou en Galicia
Digital, nun artigo que titulou, moi atinada e oportunamente, “Pesos pesados na
crenza”).
-.-
As perspectivas
deste, do XXI.
Sexas home ou muller, apártate, que
este século é meu.
Xa que non deixan casa-los Curas,
cos Seminarios baleirándose, xurde, emana, preséntasenos, outra obriga, tanto
aos homes como ás mulleres: ¡A de predicar, e non só co exemplo! Daquela será
cousa de facer uns cursos de Cristiandade.
¿E os teólogos? Coa Biblia na man,
para iniciación, chega!
Xosé María Gómez
Vilabella
No hay comentarios:
Publicar un comentario